AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Del Skrevet 11. november 2023 Hvilken farge er best å ha for de som har angst og depresjon? Tenkte på i stue. Anonymkode: a36b6...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 11. november 2023 #2 Del Skrevet 11. november 2023 En lys farge som du liker? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Del Skrevet 11. november 2023 Er det sånn at man bør unngå hvit, beige, grå og sort? Anonymkode: a36b6...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Del Skrevet 11. november 2023 Jeg vil tro en lys grønnfarge er bra🙌🏼 Anonymkode: 1ab31...bbf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 11. november 2023 #5 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det sånn at man bør unngå hvit, beige, grå og sort? Anonymkode: a36b6...49c Jeg tror at en varm hvitfarge kan fungere godt, som eggehvit. Og en varm gråfarge kan også være fint, hvis den er lys. Men det viktigste er nok at du liker fargen, tror jeg Varmt lys gir også koselig stemning. Kanskje det gjør godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det sånn at man bør unngå hvit, beige, grå og sort? Anonymkode: a36b6...49c Ville for alt i verden unngått grått og sort. Skulle jeg hatt hvitt måtte den være varm hvit, men ville nok prøvd å unngå helt hvitt. Må av og til jobbe i et HVITT kontor på jobb, jobber aldri så ukonsentrert som når jeg sitter der. Beige tror jeg jeg kunne hatt. Anbefaler deg å lese «Farger til folket» av Dagny (husker ikke etternavnet), den er skikkelig lærerik! Anonymkode: d807a...e2f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Del Skrevet 11. november 2023 Unngå de mørke og tunge fargene ihvertfall. Fargen må jo harmonere med interiør og stil, men noen forslag: Pale linden Pale green Laurbær Blushing peach Dusky blue Kveldshimmel Blåis Dempede blåtoner er beroligende, beigetoner gir også en rolig fargepalett. Mens noen grønntoner og ferskentoner kan virke stimulerende (positivt) i tillegg. Anbefaler litt grønne vekster også Anonymkode: 0db1d...0cc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Del Skrevet 11. november 2023 Jeg jobber med farger og har lest litt fargeteori på akkurat dette. Hvitt er visst fargen du bør unngå mest av alle. Hvitt, svart og grått påvirker psyken negativt, men særlig hvitt. Det samme med sterke farger. Uansett nyanse. Kan trigge følelsene og man kan bli emosjonelt ustabil. Spesielt rødt og blått. Men så har du varme jordfarger. Naturfarger. Rolige, lune toner. Sandfarger, dempet grønn, rosa, beige. Det er fine farger. Spesielt sandfarger, som kan få ekstra gode varme nyanser i riktig lyssetting. Men noe som ikke snakkes om er belysning. Det er vel så viktig. Spesielt sollys utenfra har mye å si for humøret. Unngå kaldt lys. Ha gardiner som slipper lyset inn. Invester i HUE pærer som gir ekstra varmt lys på kveldstid. Tenk over materialet i stua. Tekstilene. Er de myke eller harde? Myke tepper=kos. Planter løfter humøret. Bilder på veggen som gir gode assosiasjoner. Anonymkode: 0edea...981 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. november 2023 #9 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg jobber med farger og har lest litt fargeteori på akkurat dette. Hvitt er visst fargen du bør unngå mest av alle. Hvitt, svart og grått påvirker psyken negativt, men særlig hvitt. Det samme med sterke farger. Uansett nyanse. Kan trigge følelsene og man kan bli emosjonelt ustabil. Spesielt rødt og blått. Men så har du varme jordfarger. Naturfarger. Rolige, lune toner. Sandfarger, dempet grønn, rosa, beige. Det er fine farger. Spesielt sandfarger, som kan få ekstra gode varme nyanser i riktig lyssetting. Men noe som ikke snakkes om er belysning. Det er vel så viktig. Spesielt sollys utenfra har mye å si for humøret. Unngå kaldt lys. Ha gardiner som slipper lyset inn. Invester i HUE pærer som gir ekstra varmt lys på kveldstid. Tenk over materialet i stua. Tekstilene. Er de myke eller harde? Myke tepper=kos. Planter løfter humøret. Bilder på veggen som gir gode assosiasjoner. Anonymkode: 0edea...981 Har lest boka til farge-Dagny, hun sier som deg at helt hvite omgivelser ikke er bra for mennesker. Det er logisk, for et helt hvitt naturlig miljø er farlig for oss. Vi er tropiske dyr, som trives best i et habitat der du har vann og vegetasjon. Derfor vil naturfarger, men også duse grønne og blå nyanser virke bra på psyken. Rosa/fersken også, soloppgang og solnedgangens farger. Lys ja. Også viktig 😀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Del Skrevet 11. november 2023 Er denne fargen fin i stue? Det er tapet da, men… Anonymkode: e4483...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 11. november 2023 #11 Del Skrevet 11. november 2023 Duse grønnnlige farger, mint etc. En lys blåfarge til der du skal sove, ev. ha noe blått i nærheten, en blå kommode eller noe. Lyse gardiner og tilbehør, med varme toner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Del Skrevet 11. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er denne fargen fin i stue? Det er tapet da, men… Anonymkode: e4483...f17 Den er fin hvis man liker den type mønster og det passer inn. Men ikke noe jeg ville valgt i forhold til trådens tema, jeg ville bare blitt urolig av mønsteret. Anonymkode: 0db1d...0cc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. november 2023 #13 Del Skrevet 11. november 2023 Det som er det fine med hvite vegger er at man kan bytte ut gardiner, duker, puter, pledd og pynt, slik at rommet får et nytt uttrykk noen ganger i året. Hvitt gir lyse omgivelser og det som kommer utenfra hjelper enda mer på. Et deppa sinn trenger lys. Jeg har selv hvitt i alle rom og jeg går aldri tilbake til mye farger på tepper, vegger og tak. Jeg trives godt med hvitt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 11. november 2023 #14 Del Skrevet 11. november 2023 Samme det, så lenge du liker fargen, og den føles mer positiv enn negativ. Personlig er hvite farger nv det verste. Det er totalt uten personlighet. Verre enn grå som kanskje mange tenker som en trist farge. Men du må nesten finne ut av det selv. Hvis du har noe som helst preferanser og tanker om hva du liker og føler. Jeg har nylig fått matt mørkegrønn i stua og matt mørkblå på soverommet. Det kunne like godt vært omvendt. Begge med en varm undertone. De er rolige og lune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #15 Del Skrevet 11. november 2023 Grønn er en bra farge. Dessuten vil det være veldig positivt for hodet å RYDDE. Holde i orden og kaste. Anonymkode: 65da3...eba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 11. november 2023 #16 Del Skrevet 11. november 2023 Eller en vegg med tapet som får deg i godt humør, med en matchende dus tone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #17 Del Skrevet 11. november 2023 6 minutter siden, Hoppetaujenta said: Det som er det fine med hvite vegger er at man kan bytte ut gardiner, duker, puter, pledd og pynt, slik at rommet får et nytt uttrykk noen ganger i året. Hvitt gir lyse omgivelser og det som kommer utenfra hjelper enda mer på. Et deppa sinn trenger lys. Jeg har selv hvitt i alle rom og jeg går aldri tilbake til mye farger på tepper, vegger og tak. Jeg trives godt med hvitt. Man kan lett bytte ut tekstiler med andre farger også, og man trenger ikke mye farger for å gjøre det lunt. Anonymkode: 0db1d...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #18 Del Skrevet 11. november 2023 Her har vi gått for klassisk hvit på veggen med vinduer og verandadør, men det er mer glass enn vegger + gjør seg godt med gardiner. På veggen hvor vi har tven har vi Northern Mystic, en mørk, dempet grønn og på veggen ved siden av har vi Humble Yellow. Skulle vi ha malt om tror jeg at jeg ville gått for Sheer Grey, svigermor har den, og den er så fin og beroligende. Anonymkode: f013d...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 11. november 2023 #19 Del Skrevet 11. november 2023 Masse rimelige tapeter her, og også på Ellos, en vegg med tapet, gjør at det ikke blir så voldsomt fargete, klassisk opp mot matchende tapet, som løfter humøret. https://www.flugger.no/tapet/c-802335/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 11. november 2023 #20 Del Skrevet 11. november 2023 https://www.ellos.no/hjem-innredning/dekor/tapeter/monstrete-tapeter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå