Gå til innhold

din favorittsaus til oksestek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får gjester i dag og skal ha oksestek og fløtegratinerte poteter. Litt usikker på hvordan saus jeg skal lage. Har ofte pleid å ha rødvinssaus. Men litt lyst å prøve noe annet også. Hva er din favoritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes rødvinsaus er veldig godt. Men kanskje du kan prøve peppersaus? Det er også veldig godt til stek.

Anonymkode: da402...734

• Liker 1
Skrevet
Vimsa84 skrev (10 minutter siden):

Får gjester i dag og skal ha oksestek og fløtegratinerte poteter. Litt usikker på hvordan saus jeg skal lage. Har ofte pleid å ha rødvinssaus. Men litt lyst å prøve noe annet også. Hva er din favoritt?

Du må jo lage saus av stekesjyen .

ha 1 L vann i pannen som du steker oksesteken i .

i mens smelter du en Go klatt smør ,hiv oppi hakka løk ,og 3-4 ss hvetemel ,brunes en 15-20 på middels varme ,tøm oppi skyen ,smak til med fløte/ rømme. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Bearnaissaus passer godt til oksekjøtt, syns jeg, spesielt når du serverer med fløtegratinerte poteter.

Ellers er jo rødvinssaus godt, det også, og så ser den så lekker ut når den er blank og fin.

Saus med fløte/rømme ville jeg styrt unna når du skal ha fløtegratinerte poteter, det blir rett og slett for mye etter min smak.

Skrevet

Jeg ville lavet en rødvinsaus. Syrligheten hjelper mot det fete i de fløtegratinerte potetene.

Anonymkode: 80057...532

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...