Gå til innhold

Hvordan kan jeg konfrontere han? Utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sneket på mobilen til mannen min og funnet ut at han er utro. Det begynte for et år siden. Han var på hyttetur med kamerater og har kontaktet henne på sms og skriver at han «har tenkt mye på henne» og spør om han kan komme på besøk når han er hjemme igjen. Hun svarer at hun ikke har tenkt på han, men lurer på hva han vil. Etter noe fram og tilbake godtar hun besøk. 
Etter noen ganger på besøk ber han om unnskyldning for at «prøvde seg»

Så er de igang; beskrivelser, bilder, videoer, tanker, fantasier, drømmer - you name it. 
På et tidspunkt prøver han å bryte kontakten, men har så lyst på henne at han ikke greier det og så er det på han igjen.

De har, selvfølgelig, også møttes for å praktisere alt de har tekstet og snappet om, med jevne mellomrom.

For meg er ikke dette mere å satse på, men hvordan konfrontere han på en saklig måte?  Vi har barn sammen så jeg må prøve å ta meg sammen for deres del. Nå er alt bare kaos, men har et stykke arbeid i vente med å avslutte samlivet med mannen.

Anonymkode: 9163b...10b

• Hjerte 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt vare på noen bevis? Da er det vel bare å legge fram det og si at dette forholdet er over?

Anonymkode: 96fd3...45d

Skrevet

Hadde bare sakt at jeg viste om utroskap og at forholdet må avsluttes. Hadde ikke gidda lagt fram bevis eller gitt noen forklaring på hvordan jeg hadde fått vite, han vet jo at du har rett uansett hvor mye han evt.prøver å nekte. Hadde unnet han den usikkerheten i hvordan jeg hadde fått vite... 

Anonymkode: 06828...c2f

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet

Vent med å konfrontere. Forbered deg max. Snakk med advokat, få oversikt over økonomien, planlegg hvor du skal bo osv. 

Når alt er klart så sier du bare veldig rolig en dag at du vil skilles på grunn av hans langvarige utroskap. Ikke diskuter. Ikke gråt. Ikke krangle. Bare vær stein rolig og snakk kun om det praktiske.

Anonymkode: b899d...bef

• Liker 23
  • Nyttig 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde bare sakt at jeg viste om utroskap og at forholdet må avsluttes. Hadde ikke gidda lagt fram bevis eller gitt noen forklaring på hvordan jeg hadde fått vite, han vet jo at du har rett uansett hvor mye han evt.prøver å nekte. Hadde unnet han den usikkerheten i hvordan jeg hadde fått vite... 

Anonymkode: 06828...c2f

Ja, kan gjøres slik. Takk for råd ❤️ Skal prøve å samle meg såpass at jeg får formidlet det iløpet av dagen.

Han har alle bevis selv på melding, snap +++ Personlig føler jeg ikke behov for å ha kopier av det hele «liggende å slenge» Hva skal jeg med det?

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, kan gjøres slik. Takk for råd ❤️ Skal prøve å samle meg såpass at jeg får formidlet det iløpet av dagen.

Han har alle bevis selv på melding, snap +++ Personlig føler jeg ikke behov for å ha kopier av det hele «liggende å slenge» Hva skal jeg med det?

Han kommer mest sannsynlig til å nekte for utroskapen. Ikke bare til deg, kanskje nekter han også overfor felles venner og barna når de blir større. 

Anonymkode: 6cf5d...68d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har vist om dette en stund og later som ingenting? Du er flink, jeg hadde eksplodert.

Eksen min var utro. Jeg konfronterte han med en gang.  

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vent med å konfrontere. Forbered deg max. Snakk med advokat, få oversikt over økonomien, planlegg hvor du skal bo osv. 

Når alt er klart så sier du bare veldig rolig en dag at du vil skilles på grunn av hans langvarige utroskap. Ikke diskuter. Ikke gråt. Ikke krangle. Bare vær stein rolig og snakk kun om det praktiske.

Hvorfor snakke med advokat? Det høres veldig overkill ut.

Anonymkode: e4c4b...1f4

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette!

Skrevet

Han kommer mest sannsynlig til å nekte for utroskapen. Ikke bare til deg, kanskje nekter han også overfor felles venner og barna når de blir større. 

Anonymkode: 6cf5d...68d

Det kan så være, men han, hun og jeg vet. Det holder.

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvorfor snakke med advokat? Det høres veldig overkill ut.

Anonymkode: e4c4b...1f4

Alltid lurt å involvere advokat ved skilsmisse. Sørge for at begge parter får en mer smooth overgang i seperasjonstiden.

Ha også booket Familievernkontoret når du tar det opp så dere er raskt i gang med å fordele samvær. Du får ikke innvilget seperasjon uten de papirene.

Skrevet
cafflatte skrev (1 time siden):

Du har vist om dette en stund og later som ingenting? Du er flink, jeg hadde eksplodert.

Eksen min var utro. Jeg konfronterte han med en gang.  

Har visst om det siden i går. Har mest lyst til å eksplodere, men av og til er det lurt å være lur. Trekker pusten, men koker innvendig.

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært der du er ts, og det er så vondt. Som om bakken forsvinner under beina på en. Fokusér på barna og alt det praktiske, det vil bli bedre! Lykke til❤️

Anonymkode: bd3c0...d52

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Føler med deg, og håper du finner styrke i at du vet sannheten og ikke trenger å lure på noe rundt det. Han kommer garantert til å nekte for at de har hatt samleie, at de bare har rotet litt f eks. Men den type kontakt han har hatt er utroskap uansett, og et svik. Hadde ikke greid å la være å skjelle ham ut jeg nei 😳

Klem til deg 🤗

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Tantemor skrev (18 minutter siden):

Føler med deg, og håper du finner styrke i at du vet sannheten og ikke trenger å lure på noe rundt det. Han kommer garantert til å nekte for at de har hatt samleie, at de bare har rotet litt f eks. Men den type kontakt han har hatt er utroskap uansett, og et svik. Hadde ikke greid å la være å skjelle ham ut jeg nei 😳

Klem til deg 🤗

Å skjelle ham ut er det dummeste du kan gjøre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har sneket på mobilen til mannen min og funnet ut at han er utro. Det begynte for et år siden. Han var på hyttetur med kamerater og har kontaktet henne på sms og skriver at han «har tenkt mye på henne» og spør om han kan komme på besøk når han er hjemme igjen. Hun svarer at hun ikke har tenkt på han, men lurer på hva han vil. Etter noe fram og tilbake godtar hun besøk. 
Etter noen ganger på besøk ber han om unnskyldning for at «prøvde seg»

Så er de igang; beskrivelser, bilder, videoer, tanker, fantasier, drømmer - you name it. 
På et tidspunkt prøver han å bryte kontakten, men har så lyst på henne at han ikke greier det og så er det på han igjen.

De har, selvfølgelig, også møttes for å praktisere alt de har tekstet og snappet om, med jevne mellomrom.

For meg er ikke dette mere å satse på, men hvordan konfrontere han på en saklig måte?  Vi har barn sammen så jeg må prøve å ta meg sammen for deres del. Nå er alt bare kaos, men har et stykke arbeid i vente med å avslutte samlivet med mannen.

Ta bilde av disse meldingene, så har du hvertfall bevis før han rekker å slette meldingene.

Anonymkode: 3dea0...1f6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Støtter denne! Jeg gjorde det slik, med unntak av advokat. Da hadde jeg ryddet hodet mitt og var mer klar for å ta samtalen & den sorgen som jeg visste ville komme i meg ved et brudd. Og da sto jeg stødigere som mamma i prosessen.  

Anonymkode: c2e16...24c

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
WhisperingWind skrev (1 time siden):

Alltid lurt å involvere advokat ved skilsmisse. Sørge for at begge parter får en mer smooth overgang i seperasjonstiden.

Ha også booket Familievernkontoret når du tar det opp så dere er raskt i gang med å fordele samvær. Du får ikke innvilget seperasjon uten de papirene.

Har skilt meg to ganger og flere i omgangskretsen har også skilt seg. Ingen har brukt advokat på noe. 

Men det er kanskje normalt i andre kretser? 

Anonymkode: 93633...621

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har skilt meg to ganger og flere i omgangskretsen har også skilt seg. Ingen har brukt advokat på noe. 

Kommer an på mannen/kvinnen. Sett mye stygge skilsmisser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vanlig blant de jeg kjenner. Vitsen er å holde konfliktnivået nede ved å ta eventuelle uenigheter gjennom advokat. Hvis alt går på skinner trenger man jo ikke koble inn advokaten i dialogen, men det kan uansett være greit for TS å ta et møte med advokat for å bli klar over rettigheter og plikter.

Men hvis alt er veldig greit og oversiktlig og begge er enige om fordeling av verdier og barn, hvem som skal flytte ut osv., så trenger man det selvsagt ikke. Man vil jo også ha samtaler på familievernkontoret. 
Men. Erfaringsmessig så kan konfliktnivået fort bli høyt.

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...