Gå til innhold

Kommunal psykisk helsehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vil si litt om erfaringer med å motta psykisk helsehjelp fra kommunen?

Hva var symptombildet ditt?

Hvem møtte deg? Altså yrke til vedkommende.

Hvilken hjelp eller behandling fikk du?

Hvordan var relasjonen dere imellom? Hva gjorde behandleren for å bidra til en god relasjon?

Hva gjorde deg bedre? Evt ble du ikke bedre? 

Anonymkode: b0f81...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk null hjelp. Og spm hver gang «hva kan vi gjøre for deg» 🙄 Jeg gikk ett par ganger og ga opp, da jeg ikke fikk noe hjelp. Psykisk helsetjeneste i kommunen er bare tull, for min del.

Anonymkode: 02ba4...476

• Liker 2
Skrevet

Er ikke sikker på hva titlene var på de jeg møtte, men min erfaring er at tittelen ikke er det viktigste for hvor bra behandling virker. Har gått hos fire forskjellige i kommunen, ved fire forskjellige anledninger. Tre stykker var veldig bra. En av de var jeg ikke på bølgelengde med i det helle tatt, og det ble mer negativt en positivt. Men jeg tenker man risikerer å møte folk man ikke passer sammen med eller folk som ikke er flinke i jobben uanset hvor man ber om hjelp. Så jeg har anbefalt å ta kotakt med kommunen til alle som sliter. Fordelen (stor fordel) er at det er lett å komme inn. Det å søke seg in på DPS for så å bli kastet ut omigjen og omigjen er utmattende, spesielt når du allerede sliter. Det å søke til alle privatpraktiserende psykologer i byen trenger ikke vere lettere. Hos kommunen kommer du (relativt) fort inn og jeg tror ikke du kan bli kastet ut igjen... Er du for "dårlig" for behandling hos kommunen så får du allikevel bli værende der til du får plass et annet sted. Så ja sliter du og tenker du kunne trenge noen å snake med eller hjelp med å sortere tanker og følelser, da er kommunen din et bra sted å ta kontakt. 

Anonymkode: 89a01...fbd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som vil si litt om erfaringer med å motta psykisk helsehjelp fra kommunen?

Hva var symptombildet ditt?

Hvem møtte deg? Altså yrke til vedkommende.

Hvilken hjelp eller behandling fikk du?

Hvordan var relasjonen dere imellom? Hva gjorde behandleren for å bidra til en god relasjon?

Hva gjorde deg bedre? Evt ble du ikke bedre? 

Anonymkode: b0f81...b94

Jeg oppsøkte psykisk helsehjelp i kommunen fordi jeg var deprimert. Jeg snakket med to stykker, en var sykepleier og en sosionom, en mann og en dame. Hjelpen besto av «samtaler». Disse samtalene startet og sluttet med evaluering, og denne evalueringen var de veldig opptatt av. Ofte gikk mesteparten av timen med til at jeg måtte forsvare hvorfor jeg hadde gitt svarene mine. De var også ekstremt fokusert på tid, de starter ofte å si «nå er timen snart slutt» etter tjue minutter, og gjentok det mange ganger, selv om det var satt av 60 minutter. 

De var også veldig fokusert på at jeg måtte huske at de ikke kunne snakke med meg mer enn maks fem ganger. 

De hadde ingen råd, ingen tips, ingen verktøy. Så nei, det hjalp ikke. De var ikke noe hyggelige, snarere nedlatende. Men du bor sikkert ikke i min kommune, så da kan du jo prøve? Selv ville jeg heller snakket med fastlegen eller en coach, om jeg ikke hadde råd til psykolog. Til og med en hjelpetelefon er bedre her jeg bor. 

Anonymkode: 9dd08...282

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg oppsøkte psykisk helsehjelp i kommunen fordi jeg var deprimert. Jeg snakket med to stykker, en var sykepleier og en sosionom, en mann og en dame. Hjelpen besto av «samtaler». Disse samtalene startet og sluttet med evaluering, og denne evalueringen var de veldig opptatt av. Ofte gikk mesteparten av timen med til at jeg måtte forsvare hvorfor jeg hadde gitt svarene mine. De var også ekstremt fokusert på tid, de starter ofte å si «nå er timen snart slutt» etter tjue minutter, og gjentok det mange ganger, selv om det var satt av 60 minutter. 

De var også veldig fokusert på at jeg måtte huske at de ikke kunne snakke med meg mer enn maks fem ganger. 

De hadde ingen råd, ingen tips, ingen verktøy. Så nei, det hjalp ikke. De var ikke noe hyggelige, snarere nedlatende. Men du bor sikkert ikke i min kommune, så da kan du jo prøve? Selv ville jeg heller snakket med fastlegen eller en coach, om jeg ikke hadde råd til psykolog. Til og med en hjelpetelefon er bedre her jeg bor. 

Anonymkode: 9dd08...282

Fy søren så dårlig🙁 Kommunenavnet begynner ikke tilfeldigvis på H?

Anonymkode: 2ea51...18d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...