Gå til innhold

Er feminisme en bløff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg har jobbet på jobben som pleieassistent i to år. Det er en ung ny sykepleier jeg har et øye til, men jeg har ikke gjort noe med det siden det er på jobb og vi lever i en tid hvor kvinner selv kan ta initiativ. Hun er heller ikke en som ligger rundt

Den ene legen på jobb prøver seg på alt med puls og han prøvde seg på henne og fikk henne med seg hjem. Han er så gammel at han kunne vært faren hennes. Hva skal jeg føle om dette? Er det sant at menn i høye stillinger fremdeles er populære? Er der sånn at jeg bør være singel til jeg blir langt oppi årene sånn at jeg kan fortsette å prøve meg på ungjenter? Liker damer menn med makt? Jeg forstår ingenting

Anonymkode: 4a130...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Saken er at jeg har jobbet på jobben som pleieassistent i to år. Det er en ung ny sykepleier jeg har et øye til, men jeg har ikke gjort noe med det siden det er på jobb og vi lever i en tid hvor kvinner selv kan ta initiativ. Hun er heller ikke en som ligger rundt

Den ene legen på jobb prøver seg på alt med puls og han prøvde seg på henne og fikk henne med seg hjem. Han er så gammel at han kunne vært faren hennes. Hva skal jeg føle om dette? Er det sant at menn i høye stillinger fremdeles er populære? Er der sånn at jeg bør være singel til jeg blir langt oppi årene sånn at jeg kan fortsette å prøve meg på ungjenter? Liker damer menn med makt? Jeg forstår ingenting

Bortsett fra at jeg ikke er fan av romanser på jobb, er svaret på spørsmålet at alle mennesker kan velge kortsiktige eller langsiktige partnere etter eget ønske. Du har ikke prøvd deg på noen, så du vet ikke om hun hadde vært interessert. Men å konkludere med at alle kvinner liker eldre menn med makt basert på en kollega du hadde et øye til, er ikke matte som går opp.

• Nyttig 1
Skrevet
Helene1982 skrev (19 minutter siden):

Bortsett fra at jeg ikke er fan av romanser på jobb, er svaret på spørsmålet at alle mennesker kan velge kortsiktige eller langsiktige partnere etter eget ønske. Du har ikke prøvd deg på noen, så du vet ikke om hun hadde vært interessert. Men å konkludere med at alle kvinner liker eldre menn med makt basert på en kollega du hadde et øye til, er ikke matte som går opp.

Denne kollegaen er ikke en hvem som helst, men en rolig person som ikke ligger rundt til vanlig. Det synes jeg tillegger det ekstra tyngde, men jeg er enig i at et eksempel ikke er nok. Samtidig er dette noe man alltid har hørt om så det kan ikke være veldig uvanlig

Hvordan bør jeg gå fram i fremtiden for å unngå damer som gjør sånne ting?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Denne kollegaen er ikke en hvem som helst, men en rolig person som ikke ligger rundt til vanlig. Det synes jeg tillegger det ekstra tyngde, men jeg er enig i at et eksempel ikke er nok. Samtidig er dette noe man alltid har hørt om så det kan ikke være veldig uvanlig

Du kan da si til henne "åh, så du liker DILFs?" XD

Anonymkode: ed892...2bc

Skrevet

You snooze you lose, kompis.. 

Damer liker oppmerksomhet. Den som gir henne sin tid, vinner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alles preferanse burde være en som er interessert i deg. Og er man interessert i noen, burde man vise det, da ingen er tankelesere. Som sagt – mitt råd er å holde det profesjonelt på jobb. det å ikke bli valgt, betyr ikke at man ikke er god nok, men at man ikke har funnet rett person. det vil alltid være noen som blir valgt av flere, mens andre har preferanser som gjør at man ikke passer sammen med "de fleste" Mannlige leger er for eksempel mye mer populære enn kvinnelige leger. Generelt. Men det at man er rockestjerne og kan få hvem man vil, betyr ikke at man lykkes i kjærlighetslivet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvilke "sånne ting" er det hun har gjort, hvordan er hun en dame som må unngås?

Det er ikke uvanlig at en ung dame kan finne menn  attraktive opp i 40-årene hvis de holder seg godt. De trenger heller ikke å ha makt eller penger, erfarne menn er gjerne uredde, gode på flørting og å skape kontakt, og leser damer bedre enn mindre erfarne, unge menn.

En mann/kollega som ikke viser meg interesse, vil jeg anta ikke er interessert. Du skal selvsagt ikke trakassere kolleger, men hvis du vil utvikle noe med en dame må du gi henne positiv oppmerksomhet. 

Det er større sjanse for at hun fatter interesse for deg hvis du gir signaler på at du setter pris på henne. Fremstår du uinteressert må du være mye mer objektivt attraktiv for at hun skal oppfatte deg som relevant å vurdere å ha nærmere kontakt med. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Er det sant at menn i høye stillinger fremdeles er populære?

2. Er der sånn at jeg bør være singel til jeg blir langt oppi årene sånn at jeg kan fortsette å prøve meg på ungjenter?

3. Liker damer menn med makt? 

1 og 3: Ja. Det handler ikke nødvendigvis om stilling/makt/lønn, men det er attraktivt at menn har gode evner, ambisjoner, handlekraft og er dyktige på det de gjør. Ledende og synlige stillinger får vist seg fram på slike egenskaper. Du kan også vise gode egenskaper i din jobb ved engasjement, omsorg for pasienter og kolleger, stå på-evne, kvalitetsutvikling osv.

2. Nei. 

Feminisme handler om at kvinner også skal ha muligheter i utdannelse, arbeidsliv, politikk, å kunne forsørge seg og barn.

Feminisme regulerer ikke tiltrekning mellom kjønn, men legger til rette for at økonomiske insentiver ikke tvinger kvinners valg. 

Feminisme vil ikke fjerne at kvinner kan ha et ekstra godt øye til driftige menn, eller at menn foretrekker de yngste og peneste damene.  Partnervalg påvirkes av biologi, hvor vi vil ha et kompromiss mellom ungdom/fertilitet, evne og vilje til å trygge forhold/samliv og oppvekstvilkår for barn, og at barna skal få gode genetiske utgangspunkt for  f.eks helse, intelligens, fremtidiig utseende, sterk psyke og godt gemytt.  

I saken rundt sykepleieren stod ikke dette nødvendigvis mellom legen og pleieassistenten. Det var en mann som viste interesse og prøvde seg, og en mann som forholdt seg passiv og nøytral og håpet på at damen skulle ta initiativ overfor en tilsynelatende uinteressert fyr.

Moralen: Liker du en dame? Vis at det betyr noe ekstra for deg at hun er der.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...