AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Hvis noen har sett på min info/skattemelding - får jeg varsel om det? Evnt hvor kan jeg sjekke om noen har sett på min skatteligning? vet jo det er mulig, men man må identifisere seg med bank-id. Mistenker nå en kollega har snoket på meg, og det er sykt ubehagelig. Vil gjerne finne ut av det uten å konfrontere henne.. Anonymkode: 35c6f...8ce
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis noen har sett på min info/skattemelding - får jeg varsel om det? Evnt hvor kan jeg sjekke om noen har sett på min skatteligning? vet jo det er mulig, men man må identifisere seg med bank-id. Mistenker nå en kollega har snoket på meg, og det er sykt ubehagelig. Vil gjerne finne ut av det uten å konfrontere henne.. Anonymkode: 35c6f...8ce Nei, du må sjekke selv. Anonymkode: bee5c...d3f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Når du har logget inn for å søke i skattelistene, kan du klikke på «søkestatistikk» og se hvem som har søkt på deg. Du får se navn, fødselsår, postnummer og poststed på den som har søkt deg opp, samt tidspunktet for søket, skriver Skatteetaten. Anonymkode: bee5c...d3f 1
cerruti Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Når du har logget inn for å søke i skattelistene, kan du klikke på «søkestatistikk» og se hvem som har søkt på deg. Du får se navn, fødselsår, postnummer og poststed på den som har søkt deg opp, samt tidspunktet for søket, skriver Skatteetaten. Anonymkode: bee5c...d3f Men det gjelder ikke lenger når fjoråret er klart. Da kan alle se på alle uten å legge igjen spor. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 cerruti skrev (46 minutter siden): Men det gjelder ikke lenger når fjoråret er klart. Da kan alle se på alle uten å legge igjen spor. Dessverre. What? Anonymkode: 5feb6...b96
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 cerruti skrev (2 timer siden): Men det gjelder ikke lenger når fjoråret er klart. Da kan alle se på alle uten å legge igjen spor. Dessverre. Jo det gjør det. Anonymkode: 72a3b...a35
tdm900 Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 cerruti skrev (4 timer siden): Men det gjelder ikke lenger når fjoråret er klart. Da kan alle se på alle uten å legge igjen spor. Dessverre. Ble det vedtatt? Husker det var snakk om det, men har ikke fått med meg mer om det.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 cerruti skrev (5 timer siden): Men det gjelder ikke lenger når fjoråret er klart. Da kan alle se på alle uten å legge igjen spor. Dessverre. Kilde? Du tar nok feil. Anonymkode: da207...5b6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 https://www.nettavisen.no/okonomi/skattelistesokene-blir-gjenapnet-flertall-pa-stortinget/s/5-95-970781 Anonymkode: c5b29...104
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 Når er fjorårets skattelister klare da? Anonymkode: eb409...0d9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 Jeg skjønner ikke helt.. Kan hvem som helst nå snoke på andre uten at det registreres??? Og kan jeg i det minste finne ut nå om noen har sett på mine tall frem til nå? Anonymkode: 35c6f...8ce
drue Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke helt.. Kan hvem som helst nå snoke på andre uten at det registreres??? Og kan jeg i det minste finne ut nå om noen har sett på mine tall frem til nå? Anonymkode: 35c6f...8ce https://www.skatteetaten.no/skjema/sok-i-skattelistene/ Hvis du trykker inn der, så kan du lese at man fortsatt kan se hvem som har sjekket skattelistene. Det ble bestemt tidligere i år at det skulle endres tilbake til at man kunne sjekke skattelister anonymt, men når det skjer, vet jeg ikke. 1
cerruti Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 Jeg har hørt at fjorårets tall kommer i desember. Da er det fritt fram for familie, naboer, venner, bekjente, kolleger osv osv til å meske seg i tallene uten å legge igjen spor. Dessverre…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: https://www.nettavisen.no/okonomi/skattelistesokene-blir-gjenapnet-flertall-pa-stortinget/s/5-95-970781 Anonymkode: c5b29...104 Dette var i strid med GDPR og ble skrotet. https://rett24.no/articles/finansministeren-viser-til-gdpr-og-vender-tommelen-ned-for-anonym-skattelistesnoking Personlig synes jeg ikke det burde vært innsyn i det hele tatt. Anonymkode: 4b2fd...611 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå