Gå til innhold

Hva har du sluttet å kjøpe eller handler mindre av etter alt ble så dyrt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det fra lite til helt slutt på biffkjøtt/storfe. Vi har også dessverre kuttet ned på frukt utenom tilbud og dropper cherrytomater om de  ikke er på tilbud. Vi har i det hele tatt fått over til å kun kjøpe det vi absolutt må utenom tilbud/kampanjer.

Før kunne vi omtrent handle det vi ville. Det ble mer kos av både sunn og mindre sunn mat. Vi har helt normal inntekt, men må likevel tenke sånn om vi skal slippe å spare for mye inn mot jul og ha råd til en etterlengtet utenlandsferie neste år.

Har dere noen ting dere sparer inn på nå når alt er så dyrt?

Anonymkode: e64da...820

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye mindre kaffe ute på café, og er sjeleglad for at vi ikke spiser kjøtt. 

Anonymkode: c09db...86e

• Liker 8
Skrevet

Gullbrød. Gikk fra 15kr til 25kr

Anonymkode: aa0d1...d2a

• Liker 7
Skrevet

Kjøper mindre mat generelt. Dropper varer som er overpriset, som ofte avokado og salat har blitt. Kjøper lite kjøtt ellers. Handler egentlig mye mindre enn før, mest tilbud og mer brukt. 

Anonymkode: cdcd9...b2c

• Liker 6
Skrevet

Ingen forskjell her. Jeg merker ingenting til dette

Anonymkode: d2c77...8eb

• Liker 2
Skrevet

Mindre snop og brus. 
baker brød selv. Kommer aldri til å kutte grønt og rent kjøtt, samme hva det måtte koste.  
tenker uansett at ultraprossesert er dyrere enn ren mat. 

Anonymkode: d4c21...d41

• Liker 3
Skrevet

Har ikke forandet på noe som helst, men har hatt en ganske lav levestandard i utgangspunktet. 

Anonymkode: bd603...00c

• Liker 5
Skrevet

Frukt & grønt, helt klart. Spesielt agurk har jeg kuttet ut. Paprika også, no can do. Blåbær, bringebær, jordbær, no can do. Prøver å kjøpe brokkoli kun når prisen er 20 eller lavere. Tomat er også sjeldnere, som f.eks cherrytomater. Kuttet mye ned på isbergsalat, synes den er blitt for dyr. Til og med bananer kjøper jeg sjeldnere nå til dags selv om det egentlig er bankers. Er glad i å kjøpe div. smoothies så det veier litt opp for et mindre forbruk. Innvandrerbutikker er ofte billigere enn kiwi, rema o.l.. 

Grillet kylling, ikke fataen om jeg betaler 100 kroner for en grillet kylling. Kjøper kun når de er på tilbud. Har aldri vært flink til å lage kjøttmiddager, så rødt kjøtt er ikke noe stort tap for meg. Klarer meg fint uten biff o.l. Det får bli de få gangene jeg kjøper noe greier ute. Fiskemiddager er det også dårlig med, ihvertfall rene fiskefileter. Det blir heller noe slags blandingsprodukter.   

Når jeg tenker over det så handler jeg sikkert over halvparten av matvarene mine på et eller annet slags tilbud. Så det blir mer sånn at jeg kjøper de tingene som er på tilbud enn at jeg kjøper det jeg helst vil ha. Men ingen krise, synes bare det er morsomt å bruke tid på å myse rundt i butikkene og følge med på prisnivåene rundt omkring. Er du flink her, er det mye penger å spare.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg merker at jeg har blitt ekstra forsiktig.  

Skrevet

Frokost, alkohol, fersk frukt og grønt.

Anonymkode: 80b5f...230

• Liker 2
Skrevet

Kjøtt kjøper jeg ikke i Norge lenger. Kjører til Sverige og handler det der. 

Fisk holder vi oss med selv.

Ost kjøpes stort sett også i Sverige, handler kun om det er tilbud i Norge. 

Frukt og grønt begrenses til et minimum av det vi må ha.

Skrevet

Småting som å droppe guacamole til taco (koster fort 80kr med ingrediensene til en fredag), innført en-to dager med «kjedelig» og billig mat som suppe / lapskaus. Brus bare i helgene. Har vi wok dropper jeg å kjøpe en pose cashewnøtter til å strø oppå feks. 

Anonymkode: 094e9...a12

• Liker 4
Skrevet

Dropper kino, frisør, restaurant, kafé, og interiør. Føler egentlig ikke at livskvaliteten har sunket.

Kjøper fortsatt samme mat som før, men er mer bevisst på tilbud, og nekter å kjøpe for mye slik at vi må kaste mat.

Anonymkode: 5419d...a60

• Liker 2
Skrevet

Er det noe sted jeg kan se endring i kr på enkelte mat produkter som feks fra i fjor til i år som feks gullbrød fra 15-25 ble nevnt. Jeg ser på prisene på produktene nå og kjenner jeg ofte reagerer og tenker Hæh, så dyrt! Men jeg handlet relativt ubevisst før, så husker ikke enkeltpriser som var.

Anonymkode: 61926...83f

Skrevet

Dropper tomat, agurk, paprika, og nesten all frukt. Kjøper banan og av og til kiwi om de er å få tak i.

Pleide kjøpe frosne lakselenker til middag, for det var billig og godt. Nå er de lakselenkene svindyre og langt over mitt budsjett.

Nesten all ost er dyr som faen. Kjøper av og til den billige brunosten,  selv om jeg syns den er for søt.

Før kjøpte jeg alltid sånn 3 typer knekkebrød for å ha i skapet. Nå kjøper jeg  bare husman. De andre er for dyre.

Kjøper ikke småflasker med brus, er for dyrt. Kjøper bare storflasker med billigmerke. 

Kjøper billigst potetgull osv også, de andre koster for mye nå. 35 kr for en liten pose potetskruer osv??? 

Jeg shopper nesten ikke klær lengre, og syr hull og sånt. 

Jeg  har ikke kuttet ut godterier, for det er en av få gleder jeg har igjen. Skal jeg leve på havregryn og potet så skal jeg i det minste ha godis 😂

Anonymkode: 28342...2e2

• Liker 7
Skrevet

Kjøtt,pålegg,frukt,grønnsaker.

Anonymkode: 57426...faa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her går det fra lite til helt slutt på biffkjøtt/storfe. Vi har også dessverre kuttet ned på frukt utenom tilbud og dropper cherrytomater om de  ikke er på tilbud. Vi har i det hele tatt fått over til å kun kjøpe det vi absolutt må utenom tilbud/kampanjer.

Før kunne vi omtrent handle det vi ville. Det ble mer kos av både sunn og mindre sunn mat. Vi har helt normal inntekt, men må likevel tenke sånn om vi skal slippe å spare for mye inn mot jul og ha råd til en etterlengtet utenlandsferie neste år.

Har dere noen ting dere sparer inn på nå når alt er så dyrt?

Anonymkode: e64da...820

Biff og svin. Og jeg drar ikke til frisøren mye, ihvertfall ikke de dyre. Kutter ut abbonement jeg ikke bruker. 

Anonymkode: c2913...e57

• Liker 1
Skrevet

Kjøper kun brød på halv pris tidlig på morgenen, nekter å betale 50 kr for et brød, (som i fjor kostet 25)men vil ha et ok brød med korn og frø. Alkohol . Kjøtt, fisk og friske bær blir det betydelig mindre av. Flittig bruker av halv-pris-disken.

Anonymkode: e84fa...bee

• Liker 2
Skrevet

Kjøper smør og kansje litt grønnsaker,resten handles i Sverige en gang i mnd.

Anonymkode: 57426...faa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...