Gå til innhold

Bruker jeg for mye penger på smykke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du pengene og ikke har tenkt å bruke dem på andre enn deg selv, så hvorfor ikke? 

Anonymkode: c904f...a73

• Liker 2
Skrevet

Har du råd så bruker du ikke for mye. Har du ikke råd så er det utrolig dumt/rart å prioritere å kjøpe et slikt smykke.

Jeg forstår ikke helt hva du egentlig spør om. Det er jo du selv som kjenner til din økonomi.

• Liker 6
Skrevet

WTF..har folk så mye penger at de kan svi av så mye på en ring?? En ring? Det er jo nok til å forsørge en billigdame i ett år..😂

Anonymkode: b1912...ad1

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vurderer denne her:

https://mestergull.no/produkt/ring/ring-mellem-snakes-18-karat-ro-odguld-pave-med-239/

Men har jeg blitt helt gal?

Det er merkelig å kjøpe når folk ikke delvis klarer seg med mat på bordet.

Finnes det billigere snake alternativer?

Anonymkode: d094c...a53

Mistenker trolletråd, fordi:

Har man så mye penger at man har råd til slike luksusgoder, så hadde man heller ikke trengt å spørre på et forum om det er greit.

Har man så mye penger at man er i målgruppen for dette smykket, har man sannsynligvis så mye penger at 139 000 er «småpenger» i forhold til det man har på konto og som income.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 17
Skrevet

Helt gal, ja, for den ser jo ut som billig juggel, samt er en moteting.

Anonymkode: 9f6ec...693

• Liker 13
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (16 minutter siden):

Har man så mye penger at man har råd til slike luksusgoder, så hadde man heller ikke trengt å spørre på et forum om det er greit.

Har man så mye penger at man er i målgruppen for dette smykket, har man sannsynligvis så mye penger at 139 000 er «småpenger» i forhold til det man har på konto og som income.

Dette. Er du i målgruppen for denne type ringer hadde du ikke spurt.

Anonymkode: 224dc...42d

• Liker 7
Skrevet

Hvilket smykke er det snakk om da? Du spør etter smykke i overskriften men legger ved dn ring i hi... henger ikke helt på greip. 

Jeg er i målgruppen som ikke har noe problem med å kjøpe gull i 50-150 000 klassen. Men den ringen du legger ut er jo en heller dårlig investering, ikke akkurat salgbar vare. Ergo må det i såfall være for egen fornøyelse at man kjøper den der, og den målgruppen ville som andre sier ikke tenkt to ganger en gang.

Anonymkode: 2050f...56d

• Liker 3
Skrevet

😂😂

Anonymkode: 5e7a3...4a1

• Liker 1
Skrevet

Det er dyrt å se så billig ut. 

Dolly Parton

Anonymkode: 2e5bd...991

• Liker 6
Skrevet

Hvis du har råd så kjøper du det du har lyst på. Men med tanke på den grusomme ringen du la ut, så tyder dette på trolletråd. Ingen med penger og motesans kjøper noe så grusomt til den summen.

Anonymkode: 5bb22...c63

• Liker 3
Skrevet

At du bruker penger og andre mangler mat på bordet er to uavhengige scenarioer. De får ikke mindre mat av at du kjøper en ring, og de får ikke mer mat om du beholder pengene.

Personlig ville jeg heller gått for en klokke, men smaken er som baken.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Som med alle kostbare ting som skal vare i lengre tid vil jeg anbefale klassiske smykker eller de som har potensiale til å bli klassikere. Denne her er helt horribelt glorete.

Kjøp en trinity fra Cartier, den kan fåes med diamanter også. Da har du bling og klasse, pluss at den holder seg fint i pris. Ta vare på esken og papirer.

Anonymkode: a0073...4f4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilket smykke er det snakk om da? Du spør etter smykke i overskriften men legger ved dn ring i hi... henger ikke helt på greip. 

Jeg er i målgruppen som ikke har noe problem med å kjøpe gull i 50-150 000 klassen. Men den ringen du legger ut er jo en heller dårlig investering, ikke akkurat salgbar vare. Ergo må det i såfall være for egen fornøyelse at man kjøper den der, og den målgruppen ville som andre sier ikke tenkt to ganger en gang.

Det henger helt fint på greip, siden ringer er smykker. Smykker er en samlebetegnelse. 

Anonymkode: e6457...b18

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (11 timer siden):

Og har man så mye penger invister man gjerne i dyre varer som holder seg i verdi eks en Rolex klokke. En glitrende snake ring liksom? 

Anonymkode: 8af60...2ba

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vurderer denne her:

https://mestergull.no/produkt/ring/ring-mellem-snakes-18-karat-ro-odguld-pave-med-239/

Men har jeg blitt helt gal?

Det er merkelig å kjøpe når folk ikke delvis klarer seg med mat på bordet.

Finnes det billigere snake alternativer?

Anonymkode: d094c...a53

En slik prioritering er for dem som har alt og har så mye penger at det er vanskelig å tenke ut nye ting å bruke dem på. Den er glorete og vanskelig omsettelig. 

Skrevet

Ville heller gått for en klokke.

Skrevet

Grusomt stygg.

Anonymkode: 2e7ff...8fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det henger helt fint på greip, siden ringer er smykker. Smykker er en samlebetegnelse. 

Anonymkode: e6457...b18

Symkker er det ja. Men smykke er ikke det nei :)

Skrevet

Ja, køyr på! 

Bra at du er med å halde økonomien i gang :)

Anonymkode: 00533...3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...