AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Har en Pomeranian som ble klippet jevnlig (kun frisering av ytterste hår i sommermåneden). Han hadde fortsatt dekkhår. Men nå sist var det min mor som klipte han, og hun barberte også magen hans pga tyggis som hadde satt seg inntil hud og var umulig å få vekk. Dette skjedde vel i mai/juni Han var også i narkose for 1 måned siden og har derfor en barbert flekk på ene forbeinet. Jeg har ikke sett noe som helst tegn til at håret er på vei tilbake noe som helst sted. Han er også veldig tjuvsete og matt i pelsen. Han sover vel mer nå enn før (8 år / 50 ish i hundeår). Men apetitten er fin, og ellers allmenntilstand er helt normal. Kun pelsen som har endret seg. Man ødelegger jo ikke pelsen av å kun klippe vekk såvidt det er av dekkhårene? Noen som har hatt samme problem med sin hund og hva som var årsaken? Venter på lønn, slik at han får tatt noen blodprøver for å finne ut årsak. Setter pris på dere som vil gi litt råd/tips/erfaring. Anonymkode: fa2d4...fc2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en Pomeranian som ble klippet jevnlig (kun frisering av ytterste hår i sommermåneden). Han hadde fortsatt dekkhår. Men nå sist var det min mor som klipte han, og hun barberte også magen hans pga tyggis som hadde satt seg inntil hud og var umulig å få vekk. Dette skjedde vel i mai/juni Han var også i narkose for 1 måned siden og har derfor en barbert flekk på ene forbeinet. Jeg har ikke sett noe som helst tegn til at håret er på vei tilbake noe som helst sted. Han er også veldig tjuvsete og matt i pelsen. Han sover vel mer nå enn før (8 år / 50 ish i hundeår). Men apetitten er fin, og ellers allmenntilstand er helt normal. Kun pelsen som har endret seg. Man ødelegger jo ikke pelsen av å kun klippe vekk såvidt det er av dekkhårene? Noen som har hatt samme problem med sin hund og hva som var årsaken? Venter på lønn, slik at han får tatt noen blodprøver for å finne ut årsak. Setter pris på dere som vil gi litt råd/tips/erfaring. Anonymkode: fa2d4...fc2 Må legge til at det har gått helt fint alle tidligere år, men i år så vokser det altså ikke ut igjen. Ifjor også vokste det litt sånn lurvete ut, men vokste omtrent helt ut igjen i fjor. -ts Anonymkode: fa2d4...fc2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Søk på black skin disease / alopecia. Er det dette kan det være hormonelt betinget. Gir du omega 3 olje i maten? Byttet til et fór for skin and hair? Snakket med veterinær? Er den kastrert evt vurdert å gjøre der? Anonymkode: ab394...458
Tabris Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 Da ville jeg tatt en tur til veterinæren. Det kan være tegn på underliggende sykdom. (Det krever energi fra kroppen å gro pels. Hvis kroppen har sykdom/lidelser så kan det gjøre at den ikke har "overskudd" til å gro pels).
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 Lavt stoffskifte kanskje? Min slet med det samme og det var veldig lavt stoffskifte. Kan også være cushing eller mye annet Anonymkode: 367a4...a9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå