Gå til innhold

Føler det som som et overgrep mot meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet all lyst på sex med samboer. Mye pga smerter under og etter sex, men også fordi følelsene ikke er der de burde være. 
Dette vet han om, vi har snakket sammen, og han vil at vi skal prøve litt til. 
Problemet er at når jeg har sex med han, kanskje en gang i mnd, så er det vondt. Da er alternativene å bite det i seg og la han bli ferdig, eller som igår, la han ta av meg BH-en slik at han kan gjøre seg ferdig selv og komme over puppene mine. Jeg har aldri likt at noen tar meg på brystene, derfor liker jeg å ha på meg BH-en. 
I dag har jeg hatt en skikkelig fæl følelse av jeg utsetter meg selv for overgrep hver gang dette skjer. Jeg får tilbake vonde tanker og følelser fra barndom og tidligere opplevelser. 

vet ikke hva jeg vil med innlegget, kanskje bare lufte følelsene litt.. takk for at du leste det i alle fall❤️

Anonymkode: ca16e...919

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke vil, må du si ifra. Om dette ikke respekteres, er det overgrep. Om det så er mannen din 

Anonymkode: a873b...6ff

• Liker 5
Skrevet

Ja  det er jo egentlig et overgrep mot deg selv. Tror det er best å stoppe her og gå hver din veg, med mindre noe stort holder dere sammen. Virker ikke som det går i riktig retning.

• Liker 3
Skrevet

Har du prøvd å undersøke hva smertene under sex skyldes? Ta en tur til legen, kanskje?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Overgrep blir vell kanskje feil ord. Jeg er det samme og kaller det heller for selvskading. 

Anonymkode: bd530...66c

• Liker 2
Skrevet

Kan det være vaginisme? Høres uansset vanskelig ut! Det er desverre vanskelig å få hjelp med slike ting fordi det er så litte kunskap om kvinnehelse blant mange leger. Men det finnes spesialister som kan hjelpe!!! Be om å bli henvist til et (stort) sykehus, jeg tror Ullevål har en bra avdeling.  Tips nr 1 er at du må slutte å ha vond sex. Det kommer bare til å gjøre alt være, for både deg og typen din (han ønsker jo sikkert at ting skal bli bedre han og). 

https://www.dagbladet.no/mote-og-livsstil/jeg-vil-ikke-vaere-hun-som-ikke-kan-ha-sex/80446677

Leste denne i dag, tøf jente som deler om smerter under sex. Ikke sikkert det er samme situasjon, men kansje lit trøst at du er langt fra allene om om problemet ❤️ I artikkelen står det at 15 til 20 % av kvinner får lignende problemer i løpet av livet. Det er egentlig helt utrolig at det ikke snakes mer om og at leger ikke har mer fokus på problematikken!!!

Anonymkode: d6f3e...b4c

• Liker 2
Skrevet
Yodas skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å undersøke hva smertene under sex skyldes? Ta en tur til legen, kanskje?

Har vært hos lege og gynekolog. Smertene skyldes muskelspenninger, mest sannsynlig pga traumer fra tidligere overgrep.

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har mistet all lyst på sex med samboer. Mye pga smerter under og etter sex, men også fordi følelsene ikke er der de burde være. 
Problemet er at når jeg har sex med han, kanskje en gang i mnd, så er det vondt. Da er alternativene å bite det i seg og la han bli ferdig, eller som igår, la han ta av meg BH-en slik at han kan gjøre seg ferdig selv og komme over puppene mine. Jeg har aldri likt at noen tar meg på brystene, derfor liker jeg å ha på meg BH-en. 
I dag har jeg hatt en skikkelig fæl følelse av jeg utsetter meg selv for overgrep hver gang dette skjer. Jeg får tilbake vonde tanker og følelser fra barndom og tidligere opplevelser. 

vet ikke hva jeg vil med innlegget, kanskje bare lufte følelsene litt.. takk for at du leste det i alle fall❤️

Dette høres ikke bra ut ❤️ Går du i terapi? Og har dette endret seg, eller har du hatt vondt gjennom hele forholdet deres?

Skrevet

Det finnes ingen grunn til at du skal påføre deg selv PTSD og behandlingsbehov for å etterkomme en annen persons behov. Du må sette klare grenser, og aldri bli med på noe for "å være grei". Nå er du i ferd med å ødelegge det fineste du har; evnen til å nyte intimitet med en annen person. Hva han synes at du burde prøve er ikke din sak. Det kan du trygt ignorere.

Dine følelser er mer gyldige enn hans behov når det gjelder din kropp. Dine behov er like viktige som hans.
Skal du kommer gjennom dette så må du finne tilbake til din egen lyst. Kjøp deg noe som stimulerer klitoris, god glid, og bruk tid alene med kroppen din. Når du er trygg nok så inviterer du ham - eller noen andre - inn i din tilfredsstillelse.

Smertene dine kan også komme av å være en bruksgjenstand og ikke et menneske for partneren din.
Han er egosentrisk, misbruker kroppen din og driter i følelsene dine. Han er ikke en som tenner på andres lyst, men på å kontrollere andres kropp, uavhengig av hvilken person som bor i den kroppen. Dette er ikke et godt menneske.

• Nyttig 1
Skrevet

Altså, om du virkelig ikke vil, da må du ikke gi etter, da vil han tenke at du plutselig hadde lyst allikevel, når ord og handling ikke stemmer overens, så vil man aldri forstå hverandre. Vær tydelig 

Anonymkode: 01713...214

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har du vert hos legen. Kan det være noe som må sjekkes opp. tenk om du har noe som kan bli verre. for en del er sex en stor del av samholdet så det her er ikke lett. men di skal jo ikke lide mens han trenger kanskje sex for å ha det fint. Du må snakke med han men også med legen eller kanskje sexolog.

Skrevet

Gå fra hverandre. Best for begge parter 

Anonymkode: a12ef...1bd

• Nyttig 2
Skrevet

Hei, du. Du ødelegger deg selv (og for så vidt ham også) ved å fortsette dette forholdet.

Gjør det slutt. Støtt deg på venner og familie om det er vanskelig. Finn roen i deg selv. Og aldri, ALDRI ha sex når du ikke har lyst igjen. Da gjør du bare dette verre. Sex skal være lystbetont og godt. Nå er det ingen av delene for deg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...