AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Eller er det lett? Sliter med dårlig søvn. Så jeg klarer ikke arbeide. Anonymkode: 70525...38a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Bare å Google noen symptomer å late som du har dem, så pleier det å gå greit. Anbefaler depresjon. Anonymkode: ee62a...0cf
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Helt avhengig av legen du går til. En fornuftig lege vil heller prøve å finne løsninger på søvnproblemet ditt istedenfor å sykemelde deg. Anonymkode: ade3f...b5c 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Ikke vanskelig, start med onlinelege også forlenger du sykemeldinga hos fastlegen etterpå. Anonymkode: 43e35...062
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Er kronisk syk (snakker 5+ autoimmune sykdommer) og har problemer med å få det. Legen vil gjerne fikse symptomer først Anonymkode: f8e5c...603
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 Jeg har slitt med søvn i mange år. Tilslutt så sa han ene. Fungere du egentlig med så lite søvn? Er du ikke sliten? Da knakk jeg sammen. Jeg var jo dødssliten. Jeg går på tabletter no. For å roe ned tankene før jeg sovner. Det hjelper en del. Men jeg våkner mange ganger om natten men sovner igjen. Det gjorde jeg ikke før. Men ble ikke sykmeldt av den grunn. Anonymkode: 0694c...0d4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har slitt med søvn i mange år. Tilslutt så sa han ene. Fungere du egentlig med så lite søvn? Er du ikke sliten? Da knakk jeg sammen. Jeg var jo dødssliten. Jeg går på tabletter no. For å roe ned tankene før jeg sovner. Det hjelper en del. Men jeg våkner mange ganger om natten men sovner igjen. Det gjorde jeg ikke før. Men ble ikke sykmeldt av den grunn. Anonymkode: 0694c...0d4 Hvilken tabletter bruker du mot søvn? Hjelper de? Jeg har brukt sovemedisiner i mange år men prøver å trappe ned.De mister også effekten etterhvert. Anonymkode: 70525...38a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 Sm av kortere tids varighet er vel som oftest bare å bestille. Gå privat. Skal du derimot ha langtidssykemelding er det vanskeligere. Anonymkode: 153ea...e0a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Generelt er det ikke vanskelig få sykemelding. Gitt at man har grunnlag for det. Søvnmangel kan absolutt være utslagsgivende. Men hva har du gjort for å bedre din søvnsituasjon? Hvor lenge har den vedvart? Har du tanker om årsaken? Søvnmangel er veldig ofte "bare" ett symptom. Anonymkode: efafc...e81
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 Kommer jo helt an på årsak. Lettere for en lege å deltidssykemelde en alvorlig syk pasient med påvist diagnose i 7 mnd enn en pasient uten noen åpenbar sykdom eller grunn. Ikke vanskelig for fastlege å sykemelde hvemsomhelst i en kort periode, en etter 8 uker tror jeg det er, må legene forsvare mer utførlig for nav hvorfor pasienten er sykemeldt enda. Anonymkode: 2c6a3...fee
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er kronisk syk (snakker 5+ autoimmune sykdommer) og har problemer med å få det. Legen vil gjerne fikse symptomer først Anonymkode: f8e5c...603 Samme her, bortsett fra at legen ikke vil fikse noe, han vil «se det an» og «følge med» (får litt assosiasjoner til regjeringa på dette….) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kommer jo helt an på årsak. Lettere for en lege å deltidssykemelde en alvorlig syk pasient med påvist diagnose i 7 mnd enn en pasient uten noen åpenbar sykdom eller grunn. Ikke vanskelig for fastlege å sykemelde hvemsomhelst i en kort periode, en etter 8 uker tror jeg det er, må legene forsvare mer utførlig for nav hvorfor pasienten er sykemeldt enda. Anonymkode: 2c6a3...fee Tror det kommer mer an på legen enn på årsak. Og pasientens kjønn og alder. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bare å Google noen symptomer å late som du har dem, så pleier det å gå greit. Anbefaler depresjon. Anonymkode: ee62a...0cf Ikke lurt å fake psykiske problemer. Anonymkode: 40ff2...eee
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 Nav er de som skaper problemer. Alle i arbeid, ingen skal ligge hjemme - all denne mentaliteten de har om at folk ikke får lov til å være syk lengre, det ødelegger, og jeg blir så sinna 😤 Noen ganger er man syk og trenger sykemelding for å slappe av hjemme. Men får man slappet av? Nei, må konstant være i kontakt med jobben for å fortelle hvordan det går. Alt for mye oppfølging, for man må jo komme seg tilbake på jobb! Blir gal! 🤪 Anonymkode: 715cb...0cb
Gjest Hoia Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 Regelverket er helt klart. Sykemelding skal kun benyttes når du er syk, og ikke kan utføre arbeidet ditt. I arbeidsmiljøloven står det at arbeidet skal være helsefremmende. Så selv om du har dine greier, ditt og datt, er dette noe arbeidsgivere skal håndtere, så lenge du leverer det du skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå