AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Del Skrevet 10. november 2023 Kan man lage ostefat dagen før det skal serveres?😊 Anonymkode: 88fe1...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Del Skrevet 11. november 2023 Hvorfor vil du lage ostefat dagen før? Ostefat = pakk ut ost og legg på fat. Ingen vits i å gjøre dette før rett servering (NB, husk å la ostene ligge på benken en liten stund for å få romtemperatur). Anonymkode: 9c842...098 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Del Skrevet 11. november 2023 Delvis i alle fall. Du kan legge det meste på et fat og dekke alt godt med plastfolie og sette det tilbake i kjøleskapet. Hvis du legger alt klart på fatet, pass på at ikke kjeksen ligger ved siden av fuktige ting. Hvis du skal ha oppskåret frukt på fatet, så ville jeg ikke skåret opp det dagen før. Jeg ville heller ikke laget på oppskåret spekemat dagen før med mindre du dekker veldig godt med plastfolie. Det blir fort tørt hvis det er tynne skiver med spekemat, som for eksempel serrano. Så altså, ikke ha tørre ting ved siden av fuktige ting, og vær obs på ting som oksiderer eller tørker fort. Anonymkode: 9d50c...43f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. november 2023 #4 Del Skrevet 11. november 2023 Jeg ville ikke gjort det. Oster er ofte smaks- og duftrike og når de ligger pakket opp, ved siden av hverandre på brett, over lang tid tenker jeg at de forskjellige ostene fort kan ta smak av hverandre. Da er jo mye av poenget med ostebord borte. Det tar ikke lange tiden å legge opp et fat med ost og det som hører til, så hvis jeg skulle servert det ville jeg ventet til samme dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå