Gå til innhold

Er hudleger vant til å «jobbe» med underliv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett slags hudproblem på innsiden av ytre kjønslepper.. skal til hudlege men føler meg så usikker. Er jo ikke en gynekolog heller så føles så unaturlig å ligge å sprike på en benk 🙈  noen som vet? Gruer meg så masse😅😅

Anonymkode: 0fe66...ae8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hudleger er spesialister i både hudsykdommer og kjønnssykdommer, så det er de k høyeste grad vant til😊 I tillegg er det mange hudsykdommer som affiserer kjønnsorganer. 

Anonymkode: e8c2f...468

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har både kronisk hudsykdom og kronisk kjønnssykdom (ikke smittsom) og bruker hudlege til huden og gynekolog til under liv.

Anonymkode: 6c184...d53

Skrevet

Jeg gikk lenge til x antall gynekologer for å finne ut hva som var galt med meg. Først da jeg hoppa opp på skrævabenken til allmennlegen jeg hadde fikk jeg diagnose og ble videresendt til hudlege. Så ta i mot timen med åpne armer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har ett slags hudproblem på innsiden av ytre kjønslepper.. skal til hudlege men føler meg så usikker. Er jo ikke en gynekolog heller så føles så unaturlig å ligge å sprike på en benk 🙈  noen som vet? Gruer meg så masse😅😅

Mulig du har Lichen Sclerosus, det kan fint en gynekolog diagnostisere. Du må sikkert ta en vevsbiopsi, men det gjør også gynekologer. 

Anonymkode: db09b...58b

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mulig du har Lichen Sclerosus, det kan fint en gynekolog diagnostisere. Du må sikkert ta en vevsbiopsi, men det gjør også gynekologer. 

Anonymkode: db09b...58b

Neida er ikke det. Har fått både lege og gyn til å se på d å begge mener hudlege er riktig.. bare jeg som er kronisk usikker

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har både kronisk hudsykdom og kronisk kjønnssykdom (ikke smittsom) og bruker hudlege til huden og gynekolog til under liv.

Anonymkode: 6c184...d53

Har ikke kjønnssykdom. Men har jo hud der nede😅 

Skrevet

Jeg skrev jeg trodde jeg hadde en kjønnsykdom der nede, la på litt og da fikk jeg komme raskt inn til hudlege på sykehus. Er mer interessert i å få hjelp med ansikt og rygg ,men løg på meg en kjønnsykdom for å få komme inn fort. Trenger ikke engang henvisning, fikk time fordi jeg skrev jeg trodde kjønnsykdom.

Anonymkode: 0e2f3...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...