Gå til innhold

Familiekonflikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I familien min er det nå en konflikt, der noen av søsknene mine har tatt avstand fra hverandre og foreldrene mine. Jeg er ikke innblandet, men begynner å merke det psykisk. Det er snakk om psykopater så dette er en konflikt som ikke lar seg fikse. Jeg som er på utsiden av dette, er jo ikke berørt men så er jeg det samtidig og det er veldig vondt! Jeg er på kanten til å gråte veldig fort, tåler ikke stort lenger og tårene er aldri langt unna for den minste ting! Sliter i tillegg med irritabel tarm oppå det hele så har mer enn nok med meg selv. Får i perioder sykemld av legen pga magen, men når jeg nå skal fortelle om familien min er jeg redd jeg ikke skal bli trodd. Hva skal jeg gjøre? Hvem kan hjelpe meg? Psykolog? Håper på svar!

Anonymkode: 24293...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg står i noe av det samme, men prøver å blande meg inn minst mulig, og ha minst mulig med vanskelige personer å gjøre.

Skrevet
Yodas skrev (19 minutter siden):

Jeg står i noe av det samme, men prøver å blande meg inn minst mulig, og ha minst mulig med vanskelige personer å gjøre.

Blander meg ikke inn jeg heller, men man tar avstand og det er det som påvirker meg psykisk! For det er familien min fordeom.. 

Det er veldig vanskelig:(

Skrevet

Jeg ville vært veldig forsiktig med å omtale mennesker som psykopater med mindre det faktisk foreligger diagnoser som bekrefter dette.

Det handler om å ikke snakke stygt om mennesker som du egentlig ikke er i konflikt med. Gjør du det, er du deltager i det, og hiver bensin på bålet.

Du kan fint snakke med psykolog om dette. Få verktøy til å takle de vonde følelsene. Snakke om det du opplever vanskelig. Kanskje få en plass du kan ventilere litt. Anbefaler å gå privat, det koster, men dette er neppe dps mat med mindre du har en svært god lege og ett fantastisk system i din kommune.

Anonymkode: 31270...855

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei. I familien min er det nå en konflikt, der noen av søsknene mine har tatt avstand fra hverandre og foreldrene mine. Jeg er ikke innblandet, men begynner å merke det psykisk. Det er snakk om psykopater så dette er en konflikt som ikke lar seg fikse. Jeg som er på utsiden av dette, er jo ikke berørt men så er jeg det samtidig og det er veldig vondt! Jeg er på kanten til å gråte veldig fort, tåler ikke stort lenger og tårene er aldri langt unna for den minste ting! Sliter i tillegg med irritabel tarm oppå det hele så har mer enn nok med meg selv. Får i perioder sykemld av legen pga magen, men når jeg nå skal fortelle om familien min er jeg redd jeg ikke skal bli trodd. Hva skal jeg gjøre? Hvem kan hjelpe meg? Psykolog? Håper på svar!

Kutt kontakt med psykopatene! 
start eget liv, og ha klare grenser. Ikke tolerer noe! 

Flytt så om nødvendig! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...