AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Det står i A-magasinet i dag, at de fleste som mishandler dyr er menn mellom 20 og 60 år. Hvorfor liker menn så godt å mishandle dyr, og spesielt katter og hunder? De fleste bønder som lar dyra sine stå i dritt er også menn. Er det fordi de mangler empati? Burde ikke oppdrettere da slutte å selge dyr til menn, evt at man må registrere seg i et register? Hva tror dere? Det er en sammenheng ser det ut til, der menn som er slemme mot dyr heller ikke er snille mot mennesker. Så straffen mot dyremishandling burde økes. De som har mishandlet dyr burde også henges ut til spott og spe, akkurat som de gjør med pedofile. (og jeg benekter ikke at det finnes slemme damer som mishandler dyr og, men det er bevist at det er flest menn i følge Økokrim!) Her står det om noen katter i Stokmarknes, som hadde fått skjært av potene Håper de som gjorde det opplever noe jævlig, som å bli påkjørt eller å få en smertefull sykdom. Råtne drittfolk. Dere som kjenner til disse, håper dere tar ansvar og melder fra til politiet/Mattilsynet! Noen skar føttene av Nora og Noah. Mons (12) ble redningen. (aftenposten.no) Anonymkode: 0cdee...51f 1
Troyamin Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Jeg tror én av årsakene er at menn er lært opp til å måtte legge lokk på og ikke vise følelsene sine. Gjerne fordi de har vist følelsene sine "feil" overfor kvinnelig lærer på skolen (eller så tidlig som i barnehagen) sin mor, kjæreste osv. Og når gutter får beskjed om at det ikke er lov å være sint, noe som er en helt legitim følelse, vil det bli noe avstumpet og feilskrudd i den mentale utviklingen. Et sted må all sinne, sårhet og ønske om at andre skal ha det like vondt som de, ut. Da tar de letteste offer. Et dyr som ikke kan forsvare seg. Det unnskylder ingenting, men gir en forklaring. Å skulle nekte å selge dyr til menn, blir feil. Det finnes langt flere menn som tar godt vare på dyrene sine, enn de som mishandler de. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Statistisk så er det flere psykopater blant menn. De som gjør sånne ting er også moduskandidater for drap på mennesker. De nyter det rett og slett. Når det gjelder den eller de som har gjort dette mot de stakkars dyrene så burde de lide samme skjebne og få ansiktet og navnet sitt på forsiden av VG. Anonymkode: 2c537...d96
Isambard Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 Jeg synes du blander sammen to helt forskjellige ting her. Tragedier hvor dyr sylter ihjel i egen dritt handler om psykisk sykdom og ikke sadisme. Jeg tror det handler om at menn ikke har nettverk og søker hjelp. Man ser litt av det samme med kattekvinner hvor man må avlive dyra. Det er nok mange flere menn enn kvinner som utagerer med vold. Ingen tvil om det. Jeg vet ikke om det er hormoner eller kjønnsroller som gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 Isambard skrev (54 minutter siden): Jeg synes du blander sammen to helt forskjellige ting her. Tragedier hvor dyr sylter ihjel i egen dritt handler om psykisk sykdom og ikke sadisme. Jeg tror det handler om at menn ikke har nettverk og søker hjelp. Man ser litt av det samme med kattekvinner hvor man må avlive dyra. Det er nok mange flere menn enn kvinner som utagerer med vold. Ingen tvil om det. Jeg vet ikke om det er hormoner eller kjønnsroller som gjør det. Du har rett i noe av det, men ikke alt. Det er mange av disse dyrevernsakene der gårdbrukerne faktisk har familie, nå sist uke har denne saken vært oppe i media: https://www.bt.no/krim/i/2BOJvx/far-og-soenn-doemt-for-grov-vanskjoetsel Her er et annet tilfelle: https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-bonde-forteller_-derfor-sviktet-jeg-dyrene-mine-1.15550931 Han snakker om både familie, naboer og venner. Jeg kjenner også til andre saker som ikke har vært i media. Men det med psykisk sykdom er nok riktig. Menn vil bare ikke be om hjelp, de går heller til grunne enn å vise at de trenger hjelp. Anonymkode: f9e0f...ac6
Troyamin Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det med psykisk sykdom er nok riktig. Menn vil bare ikke be om hjelp, de går heller til grunne enn å vise at de trenger hjelp. Anonymkode: f9e0f...ac6 Å si at det kun handler om vilje, blir for enkelt. Alvorlig psykisk sykdom, hos menn spesielt, blir gjerne ikke oppdaget og tatt på alvor før det er for sent. Det er nok en av årsakene til at vi ser både dyretragedier og selvmord er høyere hos menn.
PITTY Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 Enig. Mange menn har ødeleggende relasjoner til dyr på alle bauger og kanter. Vil også få nevne de avstumpede dustene som bedriver hundekamper. Menn og gangstagutter. Tøøøftt.. !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå