AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Jeg er nå gravid med tredje barnet. Første fødsel var traumatisk, og det holdt på å gå dårlig for både meg og barnet. Før andre fødsel gikk jeg derfor til fødselsforberedende samtaler, og vurderte da keisersnitt, men falt på å forsøke å føde vaginalt da overlegen jeg gikk til samtaler hos mente det skulle mye til for å ha så uflaks som jeg hadde første gangen. Andre fødsel gikk enda verre/ble enda mer kritisk, og det endte med katastrofesnitt. Ved begge fødslene ble det altså slått full alarm og rommet ble fylt opp av en haug med leger, sykepleiere osv. Siste fødsel løp de jo av gårde med meg rett til operasjon uten å forklare meg noe som helst. Husker jeg var livredd. Må sies at jeg allerede før første fødsel var engstelig siden jeg har vært utsatt for overgrep og voldtekt tidligere. Så det er mange faktorer her som gjør at tanken på å forsøke å føde vaginalt nå, virker helt uutholdelig. Etter andre fødsel fikk jeg for øvrig fødselsdepresjon. Jeg fikk samtaler med overlegen etter siste fødsel siden den ble spesielt traumatisk. Da ble jeg også lovet at jeg ved en evt ny graviditet ville bli innvilget planlagt keisersnitt dersom jeg ønsket det. Det var jeg som etterspurte dette siden det da var helt uaktuelt for meg med flere barn hvis det i det hele tatt var en mulighet for at jeg ikke ville få innvilget keisersnitt. Jeg fikk derfor lovnaden svart på hvitt. Men hun var også tydelig på at de kom til å anbefale vaginal fødsel pga. adheranser/sammenvoksninger i buken som de oppdaget da de gjennomførte katastrofesnittet. Nå føles det ut som jeg står i en helt umulig situasjon, jeg er virkelig redd denne gangen. For mer enn noe vil jeg aller helst ha planlagt keisersnitt. Men så er jeg selvfølgelig veldig redd for å få alvorlige komplikasjoner etter et nytt keisersnitt. De sa ved siste keisersnitt at jeg hadde omfattende adheranser, men jeg har ikke hatt noen komplikasjoner/smerter pga disse adheransene... Er det noen som har erfaringer med å ta enda et keisersnitt til tross for at dere har fått påvist adheranser i buken tidligere? Jeg tenker at jeg i verste fall, altså hvis det er store sjanser for alvorlige komplikasjoner ved et nytt keisersnitt, så kunne jeg KANSKJE vurdert vaginal fødsel om jeg ble garantert epidural relativt raskt ut i forløpet. Men dette er vel heller ikke mulig? Ved første fødsel måtte jeg vente 8 timer ut i fødselen før jeg fikk epidural fordi legen var opptatt operasjoner. Noen som har vært i lignende dilemma, eller har noen refleksjoner rundt dette? Anonymkode: 56c6d...9a5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Jeg avtalte på forhånd å få epidural helt i begynnelsen av fødselen, og fikk det. Jeg hadde også en traumatisk opplevelse med katastrofesnitt i bagasjen, og det var begrunnelsen for at jeg ønsket det. Anonymkode: 6c027...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg avtalte på forhånd å få epidural helt i begynnelsen av fødselen, og fikk det. Jeg hadde også en traumatisk opplevelse med katastrofesnitt i bagasjen, og det var begrunnelsen for at jeg ønsket det. Anonymkode: 6c027...e4b Oi, jeg ble veldig lettet for at dette i det hele tatt kan være en mulighet. Det visste jeg ikke. Da kan det faktisk være aktuelt for min del... Jeg skal inn til samtale etter hvert for å snakke om dette med keisersnitt osv, og skal da selvsagt forhøre meg med legene. Men veldig fint å få noen svar fra dere med erfaringer allerede nå. Tusen takk ❤️ Anonymkode: 56c6d...9a5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Har du 2 keisersnitt bak deg(var litt vanskelig å tolke ut ifra beskrivelsen av 1 fødsel)? Isåfall er det sannsynlig at du vil bli anbefalt et tredje keisersnitt. Livmoren kan være svekket i arret etter keisersnittet og det kan være usikkert om den tåler påkjenningen av rier ved en fødsel. Når du tidligere har hatt keisersnitt er de vanligvis også mer restriktive med sm.stillende fordi de ikke ønsker å maskere symptomer på en evt truende uterusruptur. Så at du vil få epidural tidlig er jeg usikker på. Selv har jeg tatt 3 keisersnitt, så uttaler meg ift den informasjonen jeg fikk. Mulig svarene kan variere noe ut ifra hvilket sukehus du hører til. Har forøvrig fått beskjed om at jeg har noen sammenvoksninger, men ikke omfattende slik som deg. Anonymkode: 32281...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er nå gravid med tredje barnet. Første fødsel var traumatisk, og det holdt på å gå dårlig for både meg og barnet. Før andre fødsel gikk jeg derfor til fødselsforberedende samtaler, og vurderte da keisersnitt, men falt på å forsøke å føde vaginalt da overlegen jeg gikk til samtaler hos mente det skulle mye til for å ha så uflaks som jeg hadde første gangen. Andre fødsel gikk enda verre/ble enda mer kritisk, og det endte med katastrofesnitt. Ved begge fødslene ble det altså slått full alarm og rommet ble fylt opp av en haug med leger, sykepleiere osv. Siste fødsel løp de jo av gårde med meg rett til operasjon uten å forklare meg noe som helst. Husker jeg var livredd. Må sies at jeg allerede før første fødsel var engstelig siden jeg har vært utsatt for overgrep og voldtekt tidligere. Så det er mange faktorer her som gjør at tanken på å forsøke å føde vaginalt nå, virker helt uutholdelig. Etter andre fødsel fikk jeg for øvrig fødselsdepresjon. Jeg fikk samtaler med overlegen etter siste fødsel siden den ble spesielt traumatisk. Da ble jeg også lovet at jeg ved en evt ny graviditet ville bli innvilget planlagt keisersnitt dersom jeg ønsket det. Det var jeg som etterspurte dette siden det da var helt uaktuelt for meg med flere barn hvis det i det hele tatt var en mulighet for at jeg ikke ville få innvilget keisersnitt. Jeg fikk derfor lovnaden svart på hvitt. Men hun var også tydelig på at de kom til å anbefale vaginal fødsel pga. adheranser/sammenvoksninger i buken som de oppdaget da de gjennomførte katastrofesnittet. Nå føles det ut som jeg står i en helt umulig situasjon, jeg er virkelig redd denne gangen. For mer enn noe vil jeg aller helst ha planlagt keisersnitt. Men så er jeg selvfølgelig veldig redd for å få alvorlige komplikasjoner etter et nytt keisersnitt. De sa ved siste keisersnitt at jeg hadde omfattende adheranser, men jeg har ikke hatt noen komplikasjoner/smerter pga disse adheransene... Er det noen som har erfaringer med å ta enda et keisersnitt til tross for at dere har fått påvist adheranser i buken tidligere? Jeg tenker at jeg i verste fall, altså hvis det er store sjanser for alvorlige komplikasjoner ved et nytt keisersnitt, så kunne jeg KANSKJE vurdert vaginal fødsel om jeg ble garantert epidural relativt raskt ut i forløpet. Men dette er vel heller ikke mulig? Ved første fødsel måtte jeg vente 8 timer ut i fødselen før jeg fikk epidural fordi legen var opptatt operasjoner. Noen som har vært i lignende dilemma, eller har noen refleksjoner rundt dette? Anonymkode: 56c6d...9a5 Sender deg varme tanker. Litt av et valg du står i. Har ingen egen erfaring. Men jeg har noen refleksjoner. Generelt er det vanskelig å få tak i anslag av reell fysisk risiko - fordi vaginal fødsel overselges/skal overbevises om. Jeg vet heller ikke om fødselsleger som faktisk er ærlige om risiko, med mindre du har en medisinsk indikasjon for keisersnitt. På det du skriver så virker det som om du har hatt ett keisernsitt? har du hatt andre bukoperasjoner? Siden de ved keisernsittet kunne se at du hadde omfattende adheranser? En greie oppi dette her er problemer med å nå frem til babyen hvis du trenger et hastekeisernsnitt - som er en komplikasjon som kan skje alle som prøver seg på vaginal fødsel. Forventet tid frem til baby hvis baby er i dårlig forfatning bør du snakke med lege om. Det skal ikke være mye ekstra tid, snakk om noen få minutter - men du har jo hatt et katastrofekeisersnitt fra før. Gå for det du føler er rett. Jeg regner med at du er kjent med at keisersnitt er best for barnet. Anonymkode: 428e6...982
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg avtalte på forhånd å få epidural helt i begynnelsen av fødselen, og fikk det. Jeg hadde også en traumatisk opplevelse med katastrofesnitt i bagasjen, og det var begrunnelsen for at jeg ønsket det. Anonymkode: 6c027...e4b Jo,hvordan gikk forresten den fødselen? Følte du at du fikk nok smertelindring av epiduralen? Og ingen komplikasjoner? Anonymkode: 56c6d...9a5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du 2 keisersnitt bak deg(var litt vanskelig å tolke ut ifra beskrivelsen av 1 fødsel)? Isåfall er det sannsynlig at du vil bli anbefalt et tredje keisersnitt. Livmoren kan være svekket i arret etter keisersnittet og det kan være usikkert om den tåler påkjenningen av rier ved en fødsel. Når du tidligere har hatt keisersnitt er de vanligvis også mer restriktive med sm.stillende fordi de ikke ønsker å maskere symptomer på en evt truende uterusruptur. Så at du vil få epidural tidlig er jeg usikker på. Selv har jeg tatt 3 keisersnitt, så uttaler meg ift den informasjonen jeg fikk. Mulig svarene kan variere noe ut ifra hvilket sukehus du hører til. Har forøvrig fått beskjed om at jeg har noen sammenvoksninger, men ikke omfattende slik som deg. Anonymkode: 32281...2a4 Takk så mye for svar. Jeg har kun tatt ett keisersnitt. Men jeg var inne til samtale etter dette ene keisersnittet, og da var sykehuset tydelige på at de ville anbefale vaginal fødsel ved en eventuell ny graviditet. Men de lovet meg allerede da at jeg ville få innvilget keisersnitt ved neste fødsel hvis det var det jeg absolutt ønsket. Anonymkode: 56c6d...9a5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Takk så mye for svar. Jeg har kun tatt ett keisersnitt. Men jeg var inne til samtale etter dette ene keisersnittet, og da var sykehuset tydelige på at de ville anbefale vaginal fødsel ved en eventuell ny graviditet. Men de lovet meg allerede da at jeg ville få innvilget keisersnitt ved neste fødsel hvis det var det jeg absolutt ønsket. Anonymkode: 56c6d...9a5 Påstanden om disse adheransene, hvor kommer det fra? Siden du ikke merker noe til det selv, jf initial tekst? Anonymkode: 428e6...982
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Påstanden om disse adheransene, hvor kommer det fra? Siden du ikke merker noe til det selv, jf initial tekst? Anonymkode: 428e6...982 Ved andre "fødsel" endte jeg opp med katastrofesnitt, og da de åpnet meg oppdaget de disse adheransene. Arret mitt er helt skjevt, du ser at de startet "pent og ordentlig" et sted, men så måtte de visst bare skjære seg rundt sammenvoksningene. Jeg har tidligere fjernet en eggleder ved kikkhullskirurgi pga graviditet utenfor livmoren og har hatt litt problemer med bekkenbunnsinfeksjon da jeg var yngre. Så jeg vet ikke om det muligens kommer av dette. Det spiller jo for så vidt ingen rolle, de vet i hvert fall at det er en god del sammenvoksninger der. Jeg har aldri hatt smerter i forbindelse med disse adheransene. Men det er jo ikke gitt at jeg ikke vil få problemer ved evt nye adheranser grunnet enda et keisersnitt... Er det som skremmer meg med keisersnitt. Anonymkode: 56c6d...9a5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sender deg varme tanker. Litt av et valg du står i. Har ingen egen erfaring. Men jeg har noen refleksjoner. Generelt er det vanskelig å få tak i anslag av reell fysisk risiko - fordi vaginal fødsel overselges/skal overbevises om. Jeg vet heller ikke om fødselsleger som faktisk er ærlige om risiko, med mindre du har en medisinsk indikasjon for keisersnitt. På det du skriver så virker det som om du har hatt ett keisernsitt? har du hatt andre bukoperasjoner? Siden de ved keisernsittet kunne se at du hadde omfattende adheranser? En greie oppi dette her er problemer med å nå frem til babyen hvis du trenger et hastekeisernsnitt - som er en komplikasjon som kan skje alle som prøver seg på vaginal fødsel. Forventet tid frem til baby hvis baby er i dårlig forfatning bør du snakke med lege om. Det skal ikke være mye ekstra tid, snakk om noen få minutter - men du har jo hatt et katastrofekeisersnitt fra før. Gå for det du føler er rett. Jeg regner med at du er kjent med at keisersnitt er best for barnet. Anonymkode: 428e6...982 Takk så mye ❤️ Ja, valget føles veldig vanskelig. Synes begge alternativene er fryktelig skumle. Jeg har ikke hatt andre bukoperasjoner, men unntak av fjerning av eggleder pga exu. Men da ble det brukt laparoskopi. Jeg skal snakke med legen om alt dette. Skal da også ta opp det du nevner med evt. forventet tid fram til babyen hvis det skulle bli behov for det. Anonymkode: 56c6d...9a5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 Hva er risikoen hvis du velger planlagt keisersnitt? Jeg tenker at et planlagt snitt må være mye tryggere både for deg og baby, enn enda et hastesnitt (også med tanke på sammenvoksningene) 🤔 Anonymkode: cb34c...f7d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Jeg tror du bør snakke med legen igjen, etter å ha tenkt mer på alternativene. Spurte du legen hva som vil skje hvis det blir et nytt katastrofesnitt? Det vil jo kunne bli enda verre enn sist, mtp at du sikkert har enda mer adheranser nå? En jeg kjenner måtte ta katastrofekeisersnitt med #2, det viste seg at hun hadde omfattende adheranser etter fødsel nummer 1, som endte med akutt keisersnitt. Legen sa etterpå til henne at «du skal være glad du ikke var våken», og stemningen hadde vært dårlig. Det tok over 10 minutter å få ut barnet. Det er ikke alltid man har 10 minutter. Når det gjelder lovnad om epidural under fødsel, så kan man alltid gi det. Men problemet er at hvis det er travelt for anestesilegen, så er du nederst på lista, samme hvilke lovnader som er gitt på forhånd. Naturlig nok, anestesilegen kan jo være opptatt med et katastofekeisersnitt, en person som har vært i en alvorlig bilulykke etc. Jeg skjønner godt at valget er vanskelig. Personlig hadde jeg nok tatt ks, men jeg er preget av min egen traumatiske historie på den fronten. Anonymkode: 56ce7...dd4 1
Topsi Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Hvor lenge er det siden keisersnittet? Det vil jo avgjøre hvor mye livmoren tåler. Adheransene vil jo øke risikoen for tarmslyng blant annet, og et nytt keisersnitt kan forverre dem. Men f eks en vaginal fødsel som ender med akutt ks vil kanskje være det aller verste. Til syvende og sist må du ta det med legen. Men var det meg ville jeg nok heller tatt et ks for å være sikker på en god fødsel, og så fikk en ta risikoen med adheranser/sammenvoksninger i ettertid
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jo,hvordan gikk forresten den fødselen? Følte du at du fikk nok smertelindring av epiduralen? Og ingen komplikasjoner? Anonymkode: 56c6d...9a5 Jeg ble igangsatt før termin grunnet komplikasjoner ved første fødsel (katastrofesnittet). Hadde avtalt epidural med overlege på samtale i svangerskapet, og skrev det i fødebrevet. Snakket med jordmor om det da jeg ble igangsatt, og hun sa det var null problem. Fikk den vel på 5 cm eller noe sånt. Jeg har ikke født vaginalt før, og jeg synes det var veldig vondt til tross for EDA, men det er det vel kanskje uansett? Skal sier at både jordmor og jeg ønsket at den ikke skulle ha full styrke (men måtte skru opp underveis) så jeg hadde nok litt smertelindring å gå på hvis du skjønner. Fødselen gikk fint og var en god opplevelse. Ble klippet, men det gikk seg fint til i ettertid. Og fikk en frisk baby ♥️ masse lykke til til deg! Anonymkode: 6c027...e4b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 I ditt tilfelle hadde jeg valgt keisersnitt. Anonymkode: c1039...f8a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er nå gravid med tredje barnet. Første fødsel var traumatisk, og det holdt på å gå dårlig for både meg og barnet. Før andre fødsel gikk jeg derfor til fødselsforberedende samtaler, og vurderte da keisersnitt, men falt på å forsøke å føde vaginalt da overlegen jeg gikk til samtaler hos mente det skulle mye til for å ha så uflaks som jeg hadde første gangen. Andre fødsel gikk enda verre/ble enda mer kritisk, og det endte med katastrofesnitt. Ved begge fødslene ble det altså slått full alarm og rommet ble fylt opp av en haug med leger, sykepleiere osv. Siste fødsel løp de jo av gårde med meg rett til operasjon uten å forklare meg noe som helst. Husker jeg var livredd. Må sies at jeg allerede før første fødsel var engstelig siden jeg har vært utsatt for overgrep og voldtekt tidligere. Så det er mange faktorer her som gjør at tanken på å forsøke å føde vaginalt nå, virker helt uutholdelig. Etter andre fødsel fikk jeg for øvrig fødselsdepresjon. Jeg fikk samtaler med overlegen etter siste fødsel siden den ble spesielt traumatisk. Da ble jeg også lovet at jeg ved en evt ny graviditet ville bli innvilget planlagt keisersnitt dersom jeg ønsket det. Det var jeg som etterspurte dette siden det da var helt uaktuelt for meg med flere barn hvis det i det hele tatt var en mulighet for at jeg ikke ville få innvilget keisersnitt. Jeg fikk derfor lovnaden svart på hvitt. Men hun var også tydelig på at de kom til å anbefale vaginal fødsel pga. adheranser/sammenvoksninger i buken som de oppdaget da de gjennomførte katastrofesnittet. Nå føles det ut som jeg står i en helt umulig situasjon, jeg er virkelig redd denne gangen. For mer enn noe vil jeg aller helst ha planlagt keisersnitt. Men så er jeg selvfølgelig veldig redd for å få alvorlige komplikasjoner etter et nytt keisersnitt. De sa ved siste keisersnitt at jeg hadde omfattende adheranser, men jeg har ikke hatt noen komplikasjoner/smerter pga disse adheransene... Er det noen som har erfaringer med å ta enda et keisersnitt til tross for at dere har fått påvist adheranser i buken tidligere? Jeg tenker at jeg i verste fall, altså hvis det er store sjanser for alvorlige komplikasjoner ved et nytt keisersnitt, så kunne jeg KANSKJE vurdert vaginal fødsel om jeg ble garantert epidural relativt raskt ut i forløpet. Men dette er vel heller ikke mulig? Ved første fødsel måtte jeg vente 8 timer ut i fødselen før jeg fikk epidural fordi legen var opptatt operasjoner. Noen som har vært i lignende dilemma, eller har noen refleksjoner rundt dette? Anonymkode: 56c6d...9a5 Jeg hadde også en svært traumatisk første og andre fødsel.. Begge endte i katastrofesnitt, stort blodtap, infeksjoner, blodforgiftning osv osv hos meg. De sa samme til meg.. Oddsen for at du er uheldig igjen er SÅÅÅÅÅ LITEN.. Nå venter jeg nr 3. Både fastlege og sykehus sa det FØR jeg fikk spurt at her ble planlagt keisersnitt denne gangen. Både for min egen psyke, helse og barnets. Samt at sykehuset ikke ønsket å ta noen sjanser. Så om 11 dager blir det planlagt KS på meg.. 13 dager før termin. Snakk med dem, lege, jordmor, sykehus.. følg magefølelsen. Og ikke la deg presse til noe du IKKE vil. Anonymkode: 09896...328
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er nå gravid med tredje barnet. Første fødsel var traumatisk, og det holdt på å gå dårlig for både meg og barnet. Før andre fødsel gikk jeg derfor til fødselsforberedende samtaler, og vurderte da keisersnitt, men falt på å forsøke å føde vaginalt da overlegen jeg gikk til samtaler hos mente det skulle mye til for å ha så uflaks som jeg hadde første gangen. Andre fødsel gikk enda verre/ble enda mer kritisk, og det endte med katastrofesnitt. Ved begge fødslene ble det altså slått full alarm og rommet ble fylt opp av en haug med leger, sykepleiere osv. Siste fødsel løp de jo av gårde med meg rett til operasjon uten å forklare meg noe som helst. Husker jeg var livredd. Må sies at jeg allerede før første fødsel var engstelig siden jeg har vært utsatt for overgrep og voldtekt tidligere. Så det er mange faktorer her som gjør at tanken på å forsøke å føde vaginalt nå, virker helt uutholdelig. Etter andre fødsel fikk jeg for øvrig fødselsdepresjon. Jeg fikk samtaler med overlegen etter siste fødsel siden den ble spesielt traumatisk. Da ble jeg også lovet at jeg ved en evt ny graviditet ville bli innvilget planlagt keisersnitt dersom jeg ønsket det. Det var jeg som etterspurte dette siden det da var helt uaktuelt for meg med flere barn hvis det i det hele tatt var en mulighet for at jeg ikke ville få innvilget keisersnitt. Jeg fikk derfor lovnaden svart på hvitt. Men hun var også tydelig på at de kom til å anbefale vaginal fødsel pga. adheranser/sammenvoksninger i buken som de oppdaget da de gjennomførte katastrofesnittet. Nå føles det ut som jeg står i en helt umulig situasjon, jeg er virkelig redd denne gangen. For mer enn noe vil jeg aller helst ha planlagt keisersnitt. Men så er jeg selvfølgelig veldig redd for å få alvorlige komplikasjoner etter et nytt keisersnitt. De sa ved siste keisersnitt at jeg hadde omfattende adheranser, men jeg har ikke hatt noen komplikasjoner/smerter pga disse adheransene... Er det noen som har erfaringer med å ta enda et keisersnitt til tross for at dere har fått påvist adheranser i buken tidligere? Jeg tenker at jeg i verste fall, altså hvis det er store sjanser for alvorlige komplikasjoner ved et nytt keisersnitt, så kunne jeg KANSKJE vurdert vaginal fødsel om jeg ble garantert epidural relativt raskt ut i forløpet. Men dette er vel heller ikke mulig? Ved første fødsel måtte jeg vente 8 timer ut i fødselen før jeg fikk epidural fordi legen var opptatt operasjoner. Noen som har vært i lignende dilemma, eller har noen refleksjoner rundt dette? Anonymkode: 56c6d...9a5 Det er uforsvarlig å gjennomføre vaginal fødsel etter to keisersnitt. Snitt i livmor er et svakt punkt og rier kan føre til at det gir etter. Da blir det ett nytt hastekeisersnitt. Jeg personlig hadde bedt om et planlagt keisersnitt og bedt dem rydde opp i sammenvoksningene når de først er der inne. Du vil sannsynlig få nye sammenvoksninger (vanlig når man åpner buken) men nå får de god tid og kan gjøre det kontrollert. Ved planlagt snitt har et team satt av både stue og tid til deg og du blir ivaretatt fra første stund. Ikke alle føder vaginalt like enkelt og to forsøk er nok etter min mening. Anonymkode: d20b3...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå