Gå til innhold

Maten som serveres pasientene på «ditt» sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er den? Enten du er pasient selv eller jobber der.

Her er det pølser med potetmos, fiskepanetter med ihjelkokte grønnsaker, lapskaus, en form for svineskiver som smaker papp, også med ihjelkokte grønnsaker. Alt smaker papp og er tørt og ihjelkokt. Ren søppelmat som muligens en treåring ville valgt hvis hun fikk sjansen.

Jeg har vært innlagt nå med blodforgiftning og tror seriøst at jeg har gått mer ned i vekt av den jævlige maten enn av selve sykdommen…

Anonymkode: 86622...539

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun vært på sykehus i forbindelse med fødsel. Da var det ihjelstekt skosåle (aner ikke hvilket kjøtt det var) med ihjelkokt amerikansk blanding og kokt potet, fugl(???) i saus og ihjelkokt, hvit fisk med samme tilbehør som skosålen. Vi spiste Pizzabakeren til middag alle dagene.

Anonymkode: 06116...d36

Skrevet

Husker ærlig talt ikke hvordan maten var. Hadde andre ting å fokusere på.

God mat er noe jeg forventer på hotell, resteurant eller lager meg hjemme.

Anonymkode: 729c7...6ea

• Liker 7
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Husker ærlig talt ikke hvordan maten var. Hadde andre ting å fokusere på.

God mat er noe jeg forventer på hotell, resteurant eller lager meg hjemme.

Anonymkode: 729c7...6ea

Andre ting å fokusere på faktisk.

Du tenker ikke at for eksempel de som er innlagt på kreftavdelingen i månedsvis kunne trengt noe mer næringsrikt og smakfullt enn kokt ullsokk med vassen gulrot og kålrabi?

• Nyttig 4
Skrevet

Syntes at maten var grei når jeg har vært innlagt. 

Anonymkode: a0e96...154

• Liker 2
Skrevet

Sist fikk jeg lapskaus som smakte helt ok. Pærer i vaniljesaus til dessert. Synes tråden bærer preg av en del overdrivelse. Skosåler, ullsokker og papp liksom. Neppe. Når vi snakker om pappsmak så er ikke Pizzabakeren noe særlig å skryte av heller. Ville heller hatt lapskaus da.

Anonymkode: 7d4c5...934

• Liker 7
Skrevet

Ts - var du innlagt på kalnes? Høres ut som denne ukens meny😂 

Synes maten har veldig varierende kvalitet og smak. Noen retter son serveres er veldig gode, og ser innbydende ut. Andre retter.. vel. Skulle ønske vi hadde samme kjøkkenløsning som OUS hvor pasientene i større grad kan velge middag, fremfor å måtte få det som serveres den dagen. 

Anonymkode: 885df...ea2

Skrevet

Frokost har vært bra. Brett med brødskiver med gulost eller skinke og agurk og paprika. De andre måltidene husker jeg ikke, så de var sikkert helt ok.

Anonymkode: b87c2...6bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

@Maskinførermå da ha erfaring her 

Anonymkode: f2870...8d9

Hvorfor nevner du en enkeltbruker i en slik sammenheng?

Anonymkode: 03e6e...496

• Nyttig 1
Skrevet

Da jeg fødte, var maten av der virkelig kjipe slaget. En hønsefrikassé i hvit saus var nok bunnpunktet.

Innspillet over her om å ha mat utenfra skal jeg huske på hvis jeg er innlagt ved en senere anledning!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han bruker å legge ut bilder av sykehjemsmiddager i en annen tråd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er den? Enten du er pasient selv eller jobber der.

Her er det pølser med potetmos, fiskepanetter med ihjelkokte grønnsaker, lapskaus, en form for svineskiver som smaker papp, også med ihjelkokte grønnsaker. Alt smaker papp og er tørt og ihjelkokt. Ren søppelmat som muligens en treåring ville valgt hvis hun fikk sjansen.

Jeg har vært innlagt nå med blodforgiftning og tror seriøst at jeg har gått mer ned i vekt av den jævlige maten enn av selve sykdommen…

Buffé til frokost og kvelds. "Fersk" opptint brød - flere typer, knekkebrød, ulike frokostblandinger, yoghurt, ulike typer kjøttpålegg, ost, paprika, agurk. Juice, vann, melk, kaffe, saft, te alltid tilgjengelig i spisesalen. 

Ofte supper til lunsj, med brød eller rundstykker. Vafler og lapper enkelte dager.

Ulike kjøttmiddager, svinekam, karbonader, kjøttkaker, kyllingfilet, gryterett, pasta, fisk til middag med poteter eller potetmos eller ris. Saus, litt vassne grønnsaker, noe smakløst grunnet lite krydder, men ser den.. Mange pasienter - alle ulike krydder ønsker. Men man kan krydder selv. 

14 dagers fast lunsj/middags meny som rullerer. Så er du der 14dager + så får du samme maten om igjen. 

Dessertene er ikke sånn veldig givende. Fromasj, tørre kaker, tinte små kjøpeboller.. 

Men alt i alt helt ok innafor mat. Etter 6 uker innlagt var jeg drittlei all maten 😂

Anonymkode: 05e0a...6d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

@Maskinførermå da ha erfaring her 

God mat det iallefall på sykehuset i Tønsberg samme maten leveres til alle sykehjemmene i Tønsberg Kommune samt Ringerike og Akershus (Felles storkjøkken stasjoner på Sykehuset i Tønsberg) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Helt ok at hun/han gjør det  jeg har jo personlig  erfaring da jeg spiser middag på sykehjemmet sammen med pappa hver dag og er samme maten som serveres på sykehjem 😀 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er så deprimerende mat. Jeg synes det er så rart at det skal være så dårlig. Har spist storkjøkkenmat i Forsvaret og på folkehøgskole blant annet, og den var veldig god. Faren min bodde rett ved gamle Vegeta, og pleide å gå dit for å kjøpe rimelig mat, og da spiste jeg ofte der med ham. Det var så basic mat, men smakfull og god.

Jeg har (dessverre) vært en del på sykehus og hatt både foreldre og barn mye på sykehus, og når det skjer så lite er det maten som på en måte blir høydepunktet ila dagen. Når man får så stusselig mat som rett og slett ikke smaker godt, blir det ekstra deprimerende å være der. Verste sykehusmaten jeg har spist må være i Drammen.

Det er jo ikke som man forventer et gourmetmåltid på sykehus, men jeg synes det er rart at man klarer å gjøre den såå dårlig.

Har hatt familie på tre ulike sykehjem, og det var store forskjeller. Det ene sykehjemmet hadde eget kjøkken, og det var enorm kvalitetsforskjell til sykehjem i Oslo. 

Skrevet
1 hour ago, Maskinfører said:

God mat det iallefall på sykehuset i Tønsberg samme maten leveres til alle sykehjemmene i Tønsberg Kommune samt Ringerike og Akershus (Felles storkjøkken stasjoner på Sykehuset i Tønsberg) 

Jeg synes ikke maten på Tønsberg er god i det hele tatt. 😂

Anonymkode: 738e5...f11

Skrevet

Nå er jeg vegetarianer, men vegetarmiddagene i Tønsberg (sykehuset i Vestfold) er iallfall veldig gode! Ullevål synes jeg er kjip til ok.

Anonymkode: bbcd5...63e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes ikke maten på Tønsberg er god i det hele tatt. 😂

Anonymkode: 738e5...f11

Den var god i 2018 i alle fall :) 

Skrevet

Jeg har vært fornøyd med maten. Tenker som så at de lager enorme mengder med mat for å dekke hele sykehuset og da kan man ikke forvente gourmet-middag :) . 

Anonymkode: 24657...c39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...