AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Jeg har en god venninne som skriver ganske upersonlige bursdagshilsener til meg på facebook, typ gratulerer med dagen og en blomst eller noe bak. Greit nok det men kjente jeg ble litt lei meg når hun hadde skrevet en kjempefin og personlig bursdagshilsen til en annen venninne av oss der hun kalte henne fantastisk osv. Denne venninna ble hun også kjent med gjennom meg så det stakk litt ekstra. Vi er alle godt voksne så jeg burde jo ikke reagere på sånt.. Andre som har lignende erfaringer? Anonymkode: d5740...60f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Jeg synes du legger altfor mye i en digital hilsen... Er du kjempe aktiv på facebook? Anonymkode: 4d88d...79e 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Ja, har opplevd lignende og lurt veldig på hvorfor vedkommende sender overdådige meldinger til noen, men glemmer min bursdag eller skriver noe kort og upersonlig. Ellers bryr jeg meg ikke så mye, men bare lagt merke til fordi hun overøsler folk som hun egentlig ikke er så god venn med.. Anonymkode: a7983...e23 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Det kan vel hende hun vil imponere eller smiske med venninnen hun skriver veldig overdådige hilsener til. Men sånne hilsener er jo sjelden oppriktige. Jeg vil heller ha normalt hyggelige hilsener fra folk jeg vet er mine gode venner enn sånne "I dag har denne fantastiske jenta bursdag🥰 Gratulerer med dagen, verdens fineste XXX,😘 blablablahjertehjertehjerte osv. Anonymkode: ee433...230 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Noen gjør det av oppriktighet. Noen gjør det for å smigre den de skriver til. Noen gjør det for at ANDRE skal se at man har en relasjon og det betur noe for dem at andre tror de er nære (posører). Noen gjør det strategisk pga strategi i jobbsammenheng. Og så har vi faktorer som at den som skriver har en god dag vs en dårlig dag, har dårlig tid eller god tid. Anonymkode: bd354...69b 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 Å gjøre forskjell på venner er slemt Anonymkode: 20361...413 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 Jeg tar meg i å lure på hva "motivet" er. Er kanskje helt på bærtur men det blir lett sånn når en får alt rett i fleisen som på facebook. Kanskje betyr det ingenting Og nei jeg er ikke kjempeaktiv på facebook, helt vanlig bruk der😅 Anonymkode: d5740...60f 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noen gjør det av oppriktighet. Noen gjør det for å smigre den de skriver til. Noen gjør det for at ANDRE skal se at man har en relasjon og det betur noe for dem at andre tror de er nære (posører). Noen gjør det strategisk pga strategi i jobbsammenheng. Og så har vi faktorer som at den som skriver har en god dag vs en dårlig dag, har dårlig tid eller god tid. Anonymkode: bd354...69b Dette. Kjenner det igjen 100% - også fordi jeg er sånn selv - altså har ulik reaksjon på hvordan jeg er på sos medier. Og kjenner GODT igjen den taktikken om at den som gratulerer har et stort behov for å få frem hvor fantastisk godt vennskap akkurat de to har -kun som show off for andre som ser det.. Anonymkode: d2d49...5e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå