AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Er i en situasjon med barn, samboer og ex'n hans. Vi har vært sammen i 6år. Når noe har oppstått så har hun kommet igjennom med alt. Han kan forbrede seg til en tlf samtale der hvor han skal være bestemt på at helger ikke kan byttes kun på hennes ønsker osv.. men iløpet av samtalen så hører jeg at han gir etter å blir enig med henne. Etter de har lagt på så blir han forbannet over hvordan hun var i tlf, å at det er siste gang hun får "viljen" sin. Dette skjer alt for ofte. Vi kan planlegge en tur bort den helga han ikke har samvær, men så ringer hun å sier at de må bytte helg. Han blir sint, ringer henne og ender nok engang med at det ble som ex'n ville. Får å så bli sint etter at de har lagt på igjen.. Nå har det skjedd igjen. Jeg sa klart ifra at det ikke passer ihelga for at vi skal bort uten ungene (felles), han var enig, skulle ringe å si at barnet kan ikke komme nå (er mammahelg) får at vi ikke blir hjemme. Han ringer henne... får å så ringe meg å si at barnet kommer for at ex'n klikket i tlf. Jeg la på å dro hjemmefra i sinne.. er så sint får å aldri bli hørt. Han lover at han skal "manne" seg opp å at det aldri skal skje igjen.. men det virker ikke som at det kommer til å skje Vi har 3 barn sammen.. men kjenner at nå etter 6år er jeg så lei av at mine meninger aldri skal bli hørt. Anonymkode: 178e9...bef 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Hadde dratt og latt han sitte med alle ungene…
Fru Uperfekt Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Han bør få litt hjelp til å stå opp for seg selv
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Hvor ganmel er fellesbarnet deres? Hvis du og han har vært sammen i seks år er det jo ikke snakk om småunger, eller? Anonymkode: 3eab0...d49
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 Menn adlyder som regel sin x. Vil stemor holde seg til opprinnelig avtale, blir hun automatisk den onde stemoren. Rart det der… Anonymkode: 4ec96...142 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 hva om du ringer neste gang da? Og når hun prøver å ringe ham tilbake for å manipulere, svarer du telefonen Anonymkode: 57e4f...e60 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er i en situasjon med barn, samboer og ex'n hans. Vi har vært sammen i 6år. Når noe har oppstått så har hun kommet igjennom med alt. Han kan forbrede seg til en tlf samtale der hvor han skal være bestemt på at helger ikke kan byttes kun på hennes ønsker osv.. men iløpet av samtalen så hører jeg at han gir etter å blir enig med henne. Etter de har lagt på så blir han forbannet over hvordan hun var i tlf, å at det er siste gang hun får "viljen" sin. Dette skjer alt for ofte. Vi kan planlegge en tur bort den helga han ikke har samvær, men så ringer hun å sier at de må bytte helg. Han blir sint, ringer henne og ender nok engang med at det ble som ex'n ville. Får å så bli sint etter at de har lagt på igjen.. Nå har det skjedd igjen. Jeg sa klart ifra at det ikke passer ihelga for at vi skal bort uten ungene (felles), han var enig, skulle ringe å si at barnet kan ikke komme nå (er mammahelg) får at vi ikke blir hjemme. Han ringer henne... får å så ringe meg å si at barnet kommer for at ex'n klikket i tlf. Jeg la på å dro hjemmefra i sinne.. er så sint får å aldri bli hørt. Han lover at han skal "manne" seg opp å at det aldri skal skje igjen.. men det virker ikke som at det kommer til å skje Vi har 3 barn sammen.. men kjenner at nå etter 6år er jeg så lei av at mine meninger aldri skal bli hørt. Anonymkode: 178e9...bef Sånn var det her også. Så jeg forbød min samboer å fortelle hva vi skulle de helgene vi ikke hadde barn. For det slo selvsagt ikke feil, da skulle hun ha fri, og dro på det vi egentlig skulle. Hun hadde også noen spioner i venne flokken, så de fikk heller ikke vite noe. Hun saboterte oss og våreplaner. Og hadde vi planer med barnet, sabotere hun også det. Ved å bestille noe samme uke eller helg. Så vi sluttet å si vi skulle på tur med barnet også. Ferieuker var værst. Så da vi skulle til legoland, sa jeg vi skulle dra en uke tidligere, enn planlagt. Fikk fisket ut fra hennes spion hvor hun skulle med barnet vår uke og hvor lenge. Så bestilte jeg uken etter sa fra til sjefen om ønsket ferieuke. Latet som barnet ikke fikk være med, iht de som spurte om vår ferie. Hentet barnet som forventet en uke senere og dro rett til legoland. Så han skal slutte å fortelle denne damen hva han skal. Anonymkode: aa161...f9c 8 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): hva om du ringer neste gang da? Og når hun prøver å ringe ham tilbake for å manipulere, svarer du telefonen Anonymkode: 57e4f...e60 Hun ringer i arbeidstiden.. Anonymkode: 178e9...bef
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor ganmel er fellesbarnet deres? Hvis du og han har vært sammen i seks år er det jo ikke snakk om småunger, eller? Anonymkode: 3eab0...d49 2,4 å 5. Gikk fort i svingene.. så ante ikke at han var så tøffel med sin eks når vi ble sammen Anonymkode: 178e9...bef 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 Jeg skjønner at du er frustrert, MEN - du må velge, håndtere det sammen med partneren din eller fortsette som alenemor, denne "symbiosen" får ikke han alene endret og ikke noe fvk i verden vil kunne hjelpe dere her.. Hvis mannen på alle andre områder er en god partner og far ville jeg strekt meg langt for å ikke bryte opp familien. Anonymkode: c8a20...f46 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Da må dere se på hva som går galt i kommunikasjonen, og vurdere tiltak som hjelper. For eksempel: Det tyder på at han ikke er så god til å argumentere muntlig. Da burde han se til at de holder dialogen skriftlig. Så gir han henne beskjed om at alle endringer skal avtales skriftlig, enten per epost eller sms. Så må han selvsagt holde seg til dette selv, og ikke ringe henne opp etter å ha fått melding. Da må han svare høflig og bestemt tilbake skriftlig. "Beklager, jeg har ikke mulighet til å hjelpe denne gang. Vi er bortreist i helga, lenge planlagt, kan ikke endres." Anonymkode: 705a6...899 9 4
Tantemor Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Herregud, at det er mulig! Her må det til et ordentlig oppvaskmøte der det blir bestemt at de ALDRI kan bytte helg. Trenger man å ha fri på sin egen helg så ordner man barnevakt på annet vis. Så nå får dere ikke dratt? 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 Tantemor skrev (Akkurat nå): Herregud, at det er mulig! Her må det til et ordentlig oppvaskmøte der det blir bestemt at de ALDRI kan bytte helg. Trenger man å ha fri på sin egen helg så ordner man barnevakt på annet vis. Så nå får dere ikke dratt? Vi har byttet helger i forbindelse med bursdager å begravelser.. men da har vi planlagt det lenge før. Jeg å mener at når det er hennes helg så må hun finne noen i sin krets som må ta over. Nei.. jeg har dratt til familie med barna, ønsker ikke å prate med han nå, så blir ingenting Anonymkode: 178e9...bef 3
Tantemor Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg skjønner at du er frustrert, MEN - du må velge, håndtere det sammen med partneren din eller fortsette som alenemor, denne "symbiosen" får ikke han alene endret og ikke noe fvk i verden vil kunne hjelpe dere her.. Hvis mannen på alle andre områder er en god partner og far ville jeg strekt meg langt for å ikke bryte opp familien. Anonymkode: c8a20...f46 Selvsagt skal de ikke bryte opp familien. Mannen må da virkelig kunne forlange at det ikke skal være sånn at man bytter helg til stadighet. Moren til barnet kan fint ordne seg egen barnevakt istedet for å bytte. Mannen må si NEI, det passer ikke! 4
Tantemor Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har byttet helger i forbindelse med bursdager å begravelser.. men da har vi planlagt det lenge før. Jeg å mener at når det er hennes helg så må hun finne noen i sin krets som må ta over. Nei.. jeg har dratt til familie med barna, ønsker ikke å prate med han nå, så blir ingenting Anonymkode: 178e9...bef Støtter deg i at nå kan han se konsekvensen av elendig opplegg. 3
PM75 Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 Ønsker han at dere to skal holde sammen, så må han faktisk få seg en ryggrad! 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #18 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har byttet helger i forbindelse med bursdager å begravelser.. men da har vi planlagt det lenge før. Jeg å mener at når det er hennes helg så må hun finne noen i sin krets som må ta over. Nei.. jeg har dratt til familie med barna, ønsker ikke å prate med han nå, så blir ingenting Anonymkode: 178e9...bef Forstår deg godt.... På tide at han velger hvem han vil skuffe - deg eller eksen.. Anonymkode: 2db49...4b9 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #19 Skrevet 11. november 2023 Men altså - er ikke hans barn også en del av familien? Hva med å bare ta med det stakkars barnet på det dere skal? Anonymkode: e9799...0a3 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #20 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men altså - er ikke hans barn også en del av familien? Hva med å bare ta med det stakkars barnet på det dere skal? Anonymkode: e9799...0a3 De skal reise uten barn. Det står jo at de har barnefri, så da regner jeg med at barna til TS og samboer er hos barnevakt. Noen foreldre har behov for barnefri Anonymkode: 60714...7e1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå