Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har etter noel år som gifte kommet at kona innrømmer at hun ikke tenner på meg. Hun får ikke noe spesielle følelser av å se meg, være inntil meg osv. Hun sier hun ikke kjenner «slike følelser» Likevel påstår hun at hun elsker meg og hun vil at vi skal fortsette å være samme som gifte. Vi har sex 2-4 ganger i året! 

Kan noen kvinner forklare, eller fortelle litt tanker, opplevelser, erfaringer her?

Anonymkode: 4b358...c9a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere ligger nakne inntil hverandre i senga, og det er 3 mnd siden sist, kjenner hun ingen lyst da heller?

Skrevet

Hvordan var sexlivet før da? Kanskje hun er asexuel? 

Anonymkode: f2766...1e1

• Liker 1
Skrevet

Ja, hun kan elske deg likevel. Folk har ulikt behov for sex og nærhet. Spørsmålet er vel mer om hun har det slikt generelt eller om det er i forholdet deres hun er slik. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, vi ligger nakne i sengen hver natt. Jeg tipper hun har tatt initativet til sex 2 ganger siste tre år 

• Liker 1
Skrevet

Hun har det trygt og godt økonomisk.

Men kanskje du har latt deg forfalle litt? En snikende ølvom, dvaske armer, hår som stikker ut av nesa og ørene, ustelt på håret, lange tånegler osv, ligger som slakt på sofaen hele kvelden/helgen mens kona di ordner alt? Snakker av erfaring av min egen mann.

Hvis noe av dette jeg nevnte høres kjent ut, så ta tak i probleme.

Anonymkode: 7a868...92b

• Liker 22
  • Nyttig 15
Skrevet

Jeg er slik som du beskriver kona di. Jeg har ikke sagt det til mannen, men han merker det nok. Vi har ikke hatt sex siden mars. Jeg tenner ikke på han, og vet ikke hvorfor. Jeg kan dessverre drømme om andre og få lyst. 😔 MEN, jeg vil ikke gå fra mannen for alt annet fungerer så bra. Vanskelig !

Anonymkode: 760b4...7a1

• Hjerte 5
Skrevet

Mange kvinner har jo lite sexlyst, iallefall etter å ha fått barn. Du trenger ikke ta det personlig.

Anonymkode: 8e7f8...a30

• Nyttig 1
Skrevet

Så vondt for deg å høre det!

Jeg tenker at det å få "spesielle følelser" av å se på noen, handler mye om hvilket tankesett man har. Jeg kan tenke meg til at jeg synes mannen min er noe av det mest attraktive som finnes på jord, men jeg kan også tenke meg til det motsatte. Altså normalt sett tenner jeg på mannen min, men hvis jeg er irritert eller sint på ham eller noe så tenner jeg ikke på han så lett. 

Jeg er overbevisst om at hun kan endre tankesettet sitt slik at hun begynner å tenne på deg igjen! It's all in the head! Ofte kan man måtte gå så systematisk til verks som at hver gang hun ser på deg "tvinger" hun seg selv til å tenke fine tanker om deg, til det til slutt kommer naturlig. Hun sier hun elsker deg fortsatt så da er dette absolutt noe som kan jobbes med. Ikke fortvil! 

Anonymkode: 4fdb4...179

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er slik som du beskriver kona di. Jeg har ikke sagt det til mannen, men han merker det nok. Vi har ikke hatt sex siden mars. Jeg tenner ikke på han, og vet ikke hvorfor. Jeg kan dessverre drømme om andre og få lyst. 😔 MEN, jeg vil ikke gå fra mannen for alt annet fungerer så bra. Vanskelig !

Sv nysgjerrighet; hadde du vært åpen for at han hadde sex med andre for at dere skal kunne holde sammen?

Jeg og min mann har snakket om dette en god del for å være litt føre var. Nå har vi begge høy sexlyst og har hatt det de 15 årene vi har vært sammen. Sexen er hyppig og god, og er en viktig del av forholdet vårt. Vi har snakket om hvordan vi skal håndtere det hvis/når en av oss får langvarig svekket lyst. Vi håper at vi klarer å være rause nok til å la hverandre ha sex med andre. Han er veldig på at når han har lyst på sex så er det ensbetydende med lyst på meg. Jeg kjenner på det samme. Likevel tenker jeg at dette kan endre seg etter å ha gått uten sex over lengre tid. Frykten er jo, siden vi begge knytter sex opp mot følelser, at det kan gjøre noe med følelsene vi har for hverandre hvis vi velger å knytte sex til andre mennesker. Men som sagt håper jeg vi ville ha funnet ut av dette på en fin måte sammen slik at ikke mangel på sex blir kroken på døra for forholdet vårt. Vi håper at hvis sexlysten faller, så faller den likt til oss begge. Det å være kompatible på sexbehov har så langt ført til null konflikter knyttet til sex og et veldig godt samliv. 

Nå har vi snakket en del om trekant med ekstra mann. Ikke for at jeg har behov for å ha sex med andre, men for at vi begge ønsker å dele den opplevelsen med hverandre. 

Anonymkode: 3b3fc...d8b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Samme her. Vært sammen i 17 år og jeg tenner null og niks på ham. Føles helt forferdelig.

Anonymkode: 27af4...eeb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenner dere ikke fordi dere ikke synes han er kjekk, fordi hverdagens mas og kjas, ikke finner på romantiske ting? 

Jeg tenner fremdeles på synet av mannen min, men er ofte så sliten av hverdagens mas og kjas at når kvelden kommer så er det eneste jeg vil er en varm armkrok. Han derimot liker ikke den typen kos, så det er litt vanskelig. 

Anonymkode: f2766...1e1

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er hun. Ikke helt uvanlig at det blir sånn i overgangsalder. Eller så gjør hun det meste hjemme og trenfer energien sin på det istedenfor.  Etter noen år er det ikke helt uvanlig å nedprioritere den som ikke prioriterer seg .

Menn har en rendens til å overlate tingtil konene sine som de ikke syntes er gøy selv. Men det er jo ikke gøy for kona heller. Men noen må jo ta ansvar. Og noen foretrekker det fremfor å krangle om sånt. Problemet er jo at mer kona har å bruke energi på som evnt mannen ilke gidder, den energien blir henter fra sex. I så måte kan kona fortsatt elske deg, så lenge hun alsepteree det slik. Men hun har mulig slått av noen forventning om å vente på følsen at du elsker henne. Får du konen din til å føle du anser henne som et hull du stapper pikken i. Ja desverre da blue det også ikke så mye sengekos. 

Anonymkode: a4b49...565

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

For min del hadde det vært et problem.

Jeg mistet tenning på exmann og det var jo fordi jeg innså jeg ikke hadde noe følelser for han lenger. 

Derav separert nå🫠

Dater ny fyr og vi er på hverandre som kaniner. Jeg vil ha sex, nærhet, lidenskap i tillegg til en bestevenn🤷🏻‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sv nysgjerrighet; hadde du vært åpen for at han hadde sex med andre for at dere skal kunne holde sammen?

Jeg og min mann har snakket om dette en god del for å være litt føre var. Nå har vi begge høy sexlyst og har hatt det de 15 årene vi har vært sammen. Sexen er hyppig og god, og er en viktig del av forholdet vårt. Vi har snakket om hvordan vi skal håndtere det hvis/når en av oss får langvarig svekket lyst. Vi håper at vi klarer å være rause nok til å la hverandre ha sex med andre. Han er veldig på at når han har lyst på sex så er det ensbetydende med lyst på meg. Jeg kjenner på det samme. Likevel tenker jeg at dette kan endre seg etter å ha gått uten sex over lengre tid. Frykten er jo, siden vi begge knytter sex opp mot følelser, at det kan gjøre noe med følelsene vi har for hverandre hvis vi velger å knytte sex til andre mennesker. Men som sagt håper jeg vi ville ha funnet ut av dette på en fin måte sammen slik at ikke mangel på sex blir kroken på døra for forholdet vårt. Vi håper at hvis sexlysten faller, så faller den likt til oss begge. Det å være kompatible på sexbehov har så langt ført til null konflikter knyttet til sex og et veldig godt samliv. 

Nå har vi snakket en del om trekant med ekstra mann. Ikke for at jeg har behov for å ha sex med andre, men for at vi begge ønsker å dele den opplevelsen med hverandre. 

Anonymkode: 3b3fc...d8b

Skrevet
WhisperingWind skrev (3 minutter siden):

Jeg vil ha sex, nærhet, lidenskap i tillegg til en bestevenn

første tanken som slår meg da er; ikke legg alle eggene i én kurv 

Anonymkode: 9da3b...dc2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenner fremdeles på synet av mannen min, men er ofte så sliten av hverdagens mas og kjas at når kvelden kommer så er det eneste jeg vil er en varm armkrok. Han derimot liker ikke den typen kos, så det er litt vanskelig. 

Om det blir null sex kveld etter kveld uten andre unnskyldninger enn "ikke i kveld kjære" ville nok armkroken min blitt like kald. Men om det kun er perioder, eller sykdom, eller overgangsalder... så kan jeg fint leve uten sex forutsatt at damen søker nærhet i armkroken. Eller den intimiteten det gir å bare ligge nakne sammen i senga.

Om jeg ble avskåret fra nærhet og intimitet i tillegg til sex, så ville forholdet være over for min del.

Endret av Hillbill
  • Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

første tanken som slår meg da er; ikke legg alle eggene i én kurv 

Anonymkode: 9da3b...dc2

Meaning? Det er mulig å finne en partner der en kan ha begge deler. Spesielt om en ikke flytter sammen og har egentid. Jeg trenger mye space for å trives.

Skrevet

Da får du gjøre dom dine medbrødre, finn deg en elskerinne, skillsmisse er styr og kan føles ubehagelig.

Anonymkode: 600dc...a1f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Vi har etter noel år som gifte kommet at kona innrømmer at hun ikke tenner på meg. Hun får ikke noe spesielle følelser av å se meg, være inntil meg osv. Hun sier hun ikke kjenner «slike følelser» Likevel påstår hun at hun elsker meg og hun vil at vi skal fortsette å være samme som gifte. Vi har sex 2-4 ganger i året! 

Kan noen kvinner forklare, eller fortelle litt tanker, opplevelser, erfaringer her?

Fra å være en mege sex-avhengig kvinne, ble jeg plutselig helt annerledes for 2 år siden. Nådde en viss alder (40-årene) og plutselig var ALL tanken på sex helt borte! Alt som hadde tent meg tidligere var av null interesse, og ingenting fristet. 

Siden jeg visste at dette ikke var "meg" gikk jeg til lege og fikk han til å henvise meg til privatklinikk, slik at jeg fikk resept på testosteron. Etter en uke på hormoner begynte jeg både å titte på menn igjen, og føle lyst/behov. Jeg fikk også større glede i livet generelt, og ikke så vondt i kroppen (har ikke hatt en eneste senebetennelse siden -noe sted)

Livet mitt er igjen verdt å leve, og jeg er mye mindre trist og lei meg. 

Det trasige og idiotiske med dette er at jeg som kvinne ikke kan få testosteron av min fastlege, om jeg ikke logger inn på folkeregisteret og endrer kjønn til mann.  Jeg kan jo bare med et par tastetrykk endre kjønn, men nå syns ikke mannen min noe om akkurat dette, derfor kjører jeg 7 timer for å dra til privat lege i stede.  Jeg syns dette er diskriminerende, og ikke rettferdig, og hadde gladelig endret kjønn på papiret for å få disse hormonene. Spiller ikke stor rolle for meg, så fremt jeg slipper å være så deprimert og trist. (Og ja, jeg er veldig feminin, bare straks "utgått på dato")

Og mannen min er utrolig fornøyd!

Anonymkode: 2eb04...782

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...