Gå til innhold

Hvilken hund er best på å finne trøfler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha min første hund. Valgets kvaler er mange og jeg er sikker på at jeg vil ta med hunden på trøffeltur i marka. På den måten kan jeg tjene inn det hunden koster og kanskje litt mere.

Hvilken hunderase er best på å finne trøfler?

Anonymkode: 2d378...028

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du kanskje vurdere å flytte, for spiselige trøfler er kanskje ikke det man finner mest av i norsk natur.

Ellers mener jeg å huske at Lagottoen kan brukes til formålet.

• Liker 1
Skrevet

Har du trøfler i nærområdet!😅

Anonymkode: 8153a...225

Skrevet

Man bruker Griser 😀 

• Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (30 minutter siden):

Først må du kanskje vurdere å flytte, for spiselige trøfler er kanskje ikke det man finner mest av i norsk natur.

Ellers mener jeg å huske at Lagottoen kan brukes til formålet.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du trøfler i nærområdet!😅

Anonymkode: 8153a...225

Hmm mulig det ikke bugner av trøfler i Norge's matfat, men jeg kan jo ta med hunden på ferie og lete?

Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Man bruker Griser 😀 

Hehe ikke sant 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe ikke sant 😊

Ja 😀 Hund om du er  (Muslim) 😀

Skrevet

Hadde gått for de som typisk jobber som redningshund/tjenestehund eller jakthunder. Så får du bare se hvilket aktivitetsnivå du ønsker. Border collie og Malinois er jo i en ende av skalaen, mens retrivere/labradorer og spanieler er kanskje mer moderate. 

Anonymkode: 569e7...7f0

Skrevet (endret)

Vet ikke om den er best, men lagotto blir brukt til å lete etter trøfler. Jeg hadde en tidligere, og han fant kantarell 😀

Generelt en utrolig artig rase. Men de krever sitt, da, med tur og mental aktivering. 

Om rasen | Norsk Lagottoklubb

Endret av Gnå
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Eneste trøffelen du finner i Norge er den du kjøper på butikken 😂 

Anonymkode: 9adc8...9cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Eneste trøffelen du finner i Norge er den du kjøper på butikken 😂 

Anonymkode: 9adc8...9cc

Det er ikke sant, men det er ikke den samme verdien på den en finner i Norge.

ts du trenger hund med interesse for nesearbeid, og gjerne litt utholdenhet siden søk er krevende. Gris er kanskje hakket mer effektivt, men de spiser trøfler hvis de finner de

Anonymkode: f0ba4...067

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hmm mulig det ikke bugner av trøfler i Norge's matfat, men jeg kan jo ta med hunden på ferie og lete?

Men hvordan skal du få trent den til å lete etter noe som ikke finnes i Norge? :klo:

Til @Maskinfører: Man bruker både griser og hunder, og det har ikke noe med religion å gjøre!

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal ha min første hund. Valgets kvaler er mange og jeg er sikker på at jeg vil ta med hunden på trøffeltur i marka. På den måten kan jeg tjene inn det hunden koster og kanskje litt mere.

Hvilken hunderase er best på å finne trøfler?

Lykke til med det. De trøffelsortene som man kan få mye for finnes uansett ikke i Norge... 

Og jeg kan love deg at trøffelsøk ikke er noe man tjener noe på så fremt man ikke bor så man kan finne mye, vet hvor de vokser og har en dyktig hund..

Skrevet
Brunhilde skrev (8 timer siden):

Men hvordan skal du få trent den til å lete etter noe som ikke finnes i Norge? :klo:

Til @Maskinfører: Man bruker både griser og hunder, og det har ikke noe med religion å gjøre!

:ler: hehe den med Muslimen var en lite humor greie de vil jo ikke estimere griser (Svin) en liten vits hun jeg snakker med lo av den og bekreftet det (hun er Tyrkisk Muslim 😀 nei Vernon Scripps skulle ut å lete etter trøfler sammen men David de skulle bruke Alfred makan til tull sa pappa de bruker Griser 😀 nei trøfler har vi ikke her 😀

Skrevet

Mops

Anonymkode: 1be7d...dce

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mops

Anonymkode: 1be7d...dce

Mops? Til søk? De har vel problemer nok med å bare puste vanlig, tviler på de kan brukes til søk...

Anonymkode: 3564a...38d

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Maskinfører said:

:ler: hehe den med Muslimen var en lite humor greie de vil jo ikke estimere griser (Svin) en liten vits hun jeg snakker med lo av den og bekreftet det (hun er Tyrkisk Muslim 😀 nei Vernon Scripps skulle ut å lete etter trøfler sammen men David de skulle bruke Alfred makan til tull sa pappa de bruker Griser 😀 nei trøfler har vi ikke her 😀

Hva betyr dette...? Kanskje en idé å lese over før man poster.

Anonymkode: e615f...48e

• Liker 3
Skrevet

Pinscher/Dvergpinscher er noen jævler til å finne trøfler!!

Anonymkode: be228...355

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva betyr dette...? Kanskje en idé å lese over før man poster.

Anonymkode: e615f...48e

At muslimske ikke tåler griser ?  Noe som er sant ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...