Azlan Skrevet 27. januar 2006 #1 Skrevet 27. januar 2006 Vurderer å kjøpe en sånn i morgen. Hjemmelaget is er jo det beste, men for et pes å lage. Er disse maskinene bra? Hvordan fungerer de? Den bør lage god is, ettersom jeg har så mange store typer kjøkkenmaskiner nå, at han jeg bor sammen snart blir gal, Vel, sånn er det å være hobby-kokk!
Gjest Tyr Skrevet 27. januar 2006 #2 Skrevet 27. januar 2006 (endret) Iskremmaskin kunne jeg også tenke meg. Går det an å spørre hva/hvilken du har tenkt å kjøpe ? Endret 27. januar 2006 av Tyr
Azlan Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2006 Har så vidt surfet litt rundt. Den fra krups ser ikke så stor ut hvertfall, og ikke var den så dyr heller. 399,- på Jernia. Men jeg aner ikke hva som er vanlig heller. Vi får håpe det kommer noen som har i tråden, som kan tipse oss litt!
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #4 Skrevet 27. januar 2006 Jeg har en Gaggia Gelatiera-maskin, men den lå nok i prissjiktet over de dere nevner her
Gjest Tyr Skrevet 27. januar 2006 #5 Skrevet 27. januar 2006 Har forstått det slik at en grovt kan dele de inn i to grupper. med og uten fryseelement. De som ikke har fryseelement er de dyreste. Fryseelementene må ligge i fryseren når de ikke er i bruk. Uten om dette spiller det mindre rolle hva en kjøper. Det neste er hvor mye is en kan lage i en omgang. Smak må en kansje bare prøve seg fram til.
Azlan Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2006 Hva er forskjellen i bruken på de med og uten fryseelement da tro?
Gjest Tyr Skrevet 27. januar 2006 #7 Skrevet 27. januar 2006 Egentlig ingen, begge kjøler ned det som skal bli til iskrem. Litt meir arbeid, kansje, med element som skal opp og ned i fryseren.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #8 Skrevet 28. januar 2006 Isen blir veldig god, men har ikke maskin selv. Bare smakt hos noen som har...
skrue Skrevet 28. januar 2006 #9 Skrevet 28. januar 2006 Jeg har en Gaggia Gelatiera-maskin, men den lå nok i prissjiktet over de dere nevner her ← Det er maskinen sin ja. Skal kjøpes neste gang jeg er i Italia da den er altfor høyt priset i Norge. (Dette er altså en maskin med innebygget fryselement for de som ikke vet).
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #10 Skrevet 28. januar 2006 Nå har jeg vært å sett etter i tre forskjellige butikker, men det er ingen som har. Kanskje ikke sesong akkurat nå? Jeg som hadde så lyst på skikkelig is i dag!
Azlan Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2006 Det var altså jeg som skrev det over her...
Gjest Tyr Skrevet 28. januar 2006 #12 Skrevet 28. januar 2006 Hei Skrue, det høres ut som om du er ofte i Italia. ( litt misunnelig ) Drar du i bil nedover, tenker at det ikke er helt enkelt å reise med en iskremmaskin under armen.
skrue Skrevet 28. januar 2006 #13 Skrevet 28. januar 2006 Hei Skrue, det høres ut som om du er ofte i Italia. ( litt misunnelig ) Drar du i bil nedover, tenker at det ikke er helt enkelt å reise med en iskremmaskin under armen. ← Ikke så ofte som jeg skulle ønske. Det er best å ta denne når man har bil selv. Har en italiensk kollega som får besøk en gang i blandt så det er mulig jeg får ordnet det på den måten.
Gjest Tyr Skrevet 28. januar 2006 #14 Skrevet 28. januar 2006 (endret) Fant noen Engelske priser på den "State of Art" iskremmaskinen ca 300 pund. Så hva koster den i Italia, skrue ? Endret 28. januar 2006 av Tyr
skrue Skrevet 28. januar 2006 #15 Skrevet 28. januar 2006 Jeg har sett priser på rundt 220 euro (ca 1800 kr med dagens kurs) på nettet og da burde det være mulig å finne noe til 250 euro i en vanlig butikk håper jeg.
Gjest Tyr Skrevet 28. januar 2006 #16 Skrevet 28. januar 2006 Litt andre priser her i landet. Eksempelet var det første jeg fann. Mulig at det finnes noe billigere.
Azlan Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #17 Skrevet 28. januar 2006 Oi! Da snakker vi dyr is! Ble glad når jeg fant ut at jeg kan kjøpe det som tilbehør til Kenwooden min jeg. Lurer på hva det koster egentlig.
skrue Skrevet 29. januar 2006 #18 Skrevet 29. januar 2006 Oi! Da snakker vi dyr is! Ble glad når jeg fant ut at jeg kan kjøpe det som tilbehør til Kenwooden min jeg. Lurer på hva det koster egentlig. ← Burde ikke være mer enn en ismaskin uten egen fryseenhet da jeg antar det ikke er det i den tilbehørsdelen. Koster den mer hadde jeg ventet og kjøpt en ren ismaskin (når været blir varmere og butikkene tar slike inn igjen).
Gjest -eline- Skrevet 29. januar 2006 #19 Skrevet 29. januar 2006 (endret) Jeg kjoepte en Philips HR2304 for etpar aar siden paa Clas Ohlson til kjaeresten, kostet 598 kr (soek etter iskremmaskin" i soekefeltet saa kommer den opp). Den har fryseelement som vi har liggende klart i fryseskapet til vi trenger den (kan og kjoepes ekstra). Utrolig grei sak, isen blir i hvertfall myk og god Og selv om den ikke akkurat er like kul som slike med innebygget fryseelement, saa holder den til vaart bruk. (endret: skriveleif) Endret 29. januar 2006 av -eline-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå