Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg var idag på TUL 13+3 og fikk påvist 3mm fortykket nakkefold, men nesebenet og hjertet så visst fint ut. Jeg har jo fått helt hetta for at det skal være noe dårlig. Timen var for sent til at jeg fikk ta NIPT idag. 

Noen som har erfaring med det samme? Og hvor lang tid tok det evt før dere fikk svar på NIPT?

Hilsen beskymret gravid.. 

Anonymkode: 43589...72e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok NIPT i uke 9. Da tok det vel 8 dager å få svar. Det var inkludert tiden det tok å sende prøvene til USA for analyse.

Anonymkode: 476c9...d4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi tok NIPT i uke 9. Da tok det vel 8 dager å få svar. Det var inkludert tiden det tok å sende prøvene til USA for analyse.

Anonymkode: 476c9...d4a

Var dette privat eller offentlig?

Skrevet

Husker ikke akkurat hvor lang tid, men det gikk ganske raskt. Typ en uke. Dette var på KK Bergen. Men fikk ingen melding om at svarer var kommet på helse Norge. Var tilfeldig at jeg fant det. Etter sånn tre uker ish kom det også skriftlig svar i brevform i postkassen 

Anonymkode: 36c4d...904

Skrevet

Tok ca en uke før jeg fikk svar på helsenorge, men fikk ikke noen melding om det også kom brevet i postkassa etter 10 dager 😊

Skrevet

Jeg tok nipt offentlig for tre uker siden. Fikk beskjed da jeg tok prøven om at svaret skulle komme på helsenorge, men det gjorde det ikke (jeg sjekket alle steder på helsenorge flere ganger hver dag). Jeg ringte til slutt 13 dager etter testen og fikk svaret over telefon, de hadde visstnok sendt svaret i posten heller...

Lykke til, håper på det beste!

Anonymkode: b2743...9d3

Skrevet

Husker jeg fikk beskjed om 2,8 mm nakkefold, men med neseben. Var like bekymret som deg inntil legen ringte med resultatet. Det er såpass lenge siden at legen selv ringte opp med svaret. Alt var fint og vi ventet en jente 🥰 - som nå er ei flott, frisk og fin stor jente. Lykke til, det går helst bra!

Anonymkode: 241f6...9c6

Skrevet

Vi fikk samme beskjed på tidlig ultralyd i sommer. Vanskelig å ikke bli bekymra, vi syntes det var verst på slutten av ventetiden. Tok 14 dager før vi fikk svar i postkassa, noe som betydde at det ikke var noe galt. Lykke til 🩷 

Anonymkode: 2ded0...351

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi fikk samme beskjed på tidlig ultralyd i sommer. Vanskelig å ikke bli bekymra, vi syntes det var verst på slutten av ventetiden. Tok 14 dager før vi fikk svar i postkassa, noe som betydde at det ikke var noe galt. Lykke til 🩷 

Hvor mye økt hadde den lille? Har dere vært på ordinær UL hvor alt så fint ut?

Jeg blir så beskymret når jeg leser på nettet at det er så lav prosentandel som er friske av de som har 3mm og over, mens den lille i magen min er jo akkurat 3mm, så usikker om det veier opp eller ned.. Altså de siste dagene tror jeg har vært en av de tøffeste dagene mentalt. Er jo redd for at det kan være noe annet feil en trisomifeilene også.. 

Hvis du lurte; ja jeg blir helt sprø av tankekjøret. Katastrofetanker delux.. 

Skrevet

Vi fikk beskjed om 4mm… tok morkakeprøve, men alt er bra med småen. Alle prøver på UL ser også bra ut. Merkelig at du ikke har blitt henvist til sykehuset for morkakeprøve…

Anonymkode: 3d999...da0

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg blir så beskymret når jeg leser på nettet at det er så lav prosentandel som er friske av de som har 3mm og over, mens den lille i magen min er jo akkurat 3mm, så usikker om det veier opp eller ned.. Altså de siste dagene tror jeg har vært en av de tøffeste dagene mentalt. Er jo redd for at det kan være noe annet feil en trisomifeilene også.. 

På Riksen viste de oss en graf på at de med 4mm (mener den viste 3,5-4,5) nakkefold så er 70% friske. 

Anonymkode: 3d999...da0

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Åh, jeg husker ikke lenger, men tror det var rundt 3. Kanskje 3,2?  Jeg googlet meg gal de to ukene, men etterpå slapp all bekymringen, og tydeligvis alt jeg hadde lest også. Men jeg husker det hjalp litt å vite at grenseverdiene er annerledes i andre land. I Canada f.eks er alt under 3,5mm regnet som normalt. (Tror det var i Canada ihvertfall, sikkert mulig å Google seg frem til ☺️). Mener det samme kanskje gjaldt usa og Storbritannia også. Vi var ihvertfall under grenseverdiene i de landene og over i Norge. 

Alt så ut til å være i orden på ordinær ultralyd ☺️ Lille spinner rundt i magen om dagen, så nå føler jeg meg trygg på at ting er som de skal, selv om man selvfølgelig aldri har noen garanti. 

Skrevet

Føler det er innafor å skrive enden på visa. NIPT testen kom tilbake normal.🙏🏻🙏🏻

For andre som eventuelt skulle søke opp samme tema senere, så er det fint å lese noen gladsaker ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Føler det er innafor å skrive enden på visa. NIPT testen kom tilbake normal.🙏🏻🙏🏻

For andre som eventuelt skulle søke opp samme tema senere, så er det fint å lese noen gladsaker ❤️

Så godt å høre ❤️ 

Anonymkode: 455e1...61b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...