Gå til innhold

Hvor lenge kan pizzaen stå på kjøkkenbenken før den stekes??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg lager pizza gjør jeg ofte sånn at jeg kjelver  ut bunnen og legger den på ovnsplate,  tar på alt av fyll og lar den stå i ca halv time før jeg setter den i ovnen. 

Skal lage pizza i morgen også. Men vi skal ut for ca 4 timer. Jeg tenker å kjelve pizzabunnen legge på alt av fyllet og la den stå på kjøkkenbenken til vi er tilbake. For da er alle sultne. Det eneste jeg skal gjøre da er å varme ovnen og sette inn pizzaen for å steke. Men spørsmålet er kan pizzaen stå på kjøkkenbenken i 4 timer med alt av fyllet på??? Skal dekke den med plastfolie

Anonymkode: 7a769...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på både temperatur på kjøkkenet ditt og hva slags fyll du har på pizzaen. 

Jeg hadde heller hatt den i kjøleskapet, enten stekeklar eller ha fyllet i en skål i kjøleskapet klar til å ha på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (6 minutter siden):

Det kommer jo an på både temperatur på kjøkkenet ditt og hva slags fyll du har på pizzaen. 

Jeg hadde heller hatt den i kjøleskapet, enten stekeklar eller ha fyllet i en skål i kjøleskapet klar til å ha på. 

Har ikke plass i kjøleskapet til å legge 3 plater. Men kjelleren er kald. Kan legge de der.

Det fyllet jeg skal ha er pizzasaus, kjøttdeig, litt grønnsaker og ost

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan heve noe voldsomt om den står 4 timer til heving. Ville iallfall brukt lite gjær i deigen😊 Vet deg finnes noen oppskrifter der deigen skal heve i 4-5 timer i romtemperatur, og vil gå ut i fra at det går an å skjelve ut deigen før heving. 

Men mulig det går bra i en kald kjeller også😊

Anonymkode: 6382c...616

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den kan heve noe voldsomt om den står 4 timer til heving. Ville iallfall brukt lite gjær i deigen😊 Vet deg finnes noen oppskrifter der deigen skal heve i 4-5 timer i romtemperatur, og vil gå ut i fra at det går an å skjelve ut deigen før heving. 

Men mulig det går bra i en kald kjeller også😊

Anonymkode: 6382c...616

Jeg gjorde klar deigen før jeg skrev dette innlegget. Det var 3 kopper mel og en pakke med tørr gjær. La deigen i kjøleskapet. Tenker å ta den ut i morgen tidlig så den får hevet litt i romtemperatur også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...