AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Hvis vi skal legge til grunn at 1/4 av menn forblir barnløse og anta at denne gruppen aldri får innpass hos damene. De færreste barnløse hopper nok fra forhold til forhold. På hvilken måte skal en mann med f.eks fagbrev, som eier bil og hus, er sosial osv, jobbe med seg selv? Hva mangler denne personen egentlig? Det er de mennene som faktisk blir valgt det er mest galt med, med tanke på hvor mange dårlige forhold som finnes og hvor mange fedre som lar barna sine i stikken. Jeg skjønner ikke dette med å "jobbe med seg selv" når man har alt det grunnleggende som menneske på plass. Er det så enkelt som at det betyr "tjen mer penger" eller "få bra utseende"? Hvorfor kan det ikke bare sies som det er? Jeg er lut lei av å få falske håp fordi kvinner skriver her inne at de ikke bryr seg om mannens inntekt, at det er ok å være skallet, at man ikke trenger eie bolig etc, når absolutt alt tyder på det motsatte. Jeg har opplevd å bli ghosta av ei ufør alenemamma, mens jeg er i full jobb og har det meste på stell. Som om jeg ikke var bra nok for henne. Uføre er ofte synonymt med psykisk ustabilitet, så jeg bør ikke legge mye i det. Det er ikke noe jeg bevisst trakter etter, vil helst ha ei dame som er i 100 % jobb. Anonymkode: fdb6e...2db
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Er dette barnløse menn eller ufrivillig barnløse menn? Jeg har vært gift i flere år, og vi er frivillig barnløse. Da er jeg med i den statistikken? M37. Anonymkode: 4156c...fe4 4 10
ESFP Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Det handler mer om personlighet og tilknytning enn om fagbrev og mangel på hår på hodet. Tror du selv at du ikke er god nok, vil du tiltrekke deg damer som bekrefter de tankene om deg selv. Å jobbe med seg selv handler å bli bevisst flere av dine ubevisste tanker, få en bedre selvfølelse og derfor tiltrekke deg andre type kvinner. 5 5
LadeJarl Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis vi skal legge til grunn at 1/4 av menn forblir barnløse og anta at denne gruppen aldri får innpass hos damene. De færreste barnløse hopper nok fra forhold til forhold. På hvilken måte skal en mann med f.eks fagbrev, som eier bil og hus, er sosial osv, jobbe med seg selv? Hva mangler denne personen egentlig? Det er de mennene som faktisk blir valgt det er mest galt med, med tanke på hvor mange dårlige forhold som finnes og hvor mange fedre som lar barna sine i stikken. Jeg skjønner ikke dette med å "jobbe med seg selv" når man har alt det grunnleggende som menneske på plass. Er det så enkelt som at det betyr "tjen mer penger" eller "få bra utseende"? Hvorfor kan det ikke bare sies som det er? Jeg er lut lei av å få falske håp fordi kvinner skriver her inne at de ikke bryr seg om mannens inntekt, at det er ok å være skallet, at man ikke trenger eie bolig etc, når absolutt alt tyder på det motsatte. Jeg har opplevd å bli ghosta av ei ufør alenemamma, mens jeg er i full jobb og har det meste på stell. Som om jeg ikke var bra nok for henne. Uføre er ofte synonymt med psykisk ustabilitet, så jeg bør ikke legge mye i det. Det er ikke noe jeg bevisst trakter etter, vil helst ha ei dame som er i 100 % jobb. Anonymkode: fdb6e...2db Så lenge du tror at å vifte med kontoutskriften gjør deg attraktiv blir du nok enslig ja.. Prøv å røre hjertet hennes..hvis du forstår hva det betyr? 4 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Uføre er ofte forbundet med psykisk ubalanse? 🥹 Der ga du deg selv svaret på hvorfor ikke en kvinne finner deg attraktiv. Du er bitterkuk som skylder på kvinner for at de ikke finner deg attraktiv. Uavhengig av deres «status». Vi lukter kvinnehatet og fordommene du har fordi du har hengt deg opp i en ond sirkel av negative tanker. Jeg er alenemor, ikke god råd. Klarer meg og er uavhengig og selvstendig. Dumpet en toppleder med million lønn fordi vi ikke var kompatibel. Han så helt normal ut, verken ene eller andre veien på «penhetsskala». Ble tiltrukket fordi han var smart, oppmerksom og interessant. Men til syvende og sist var vi såpass forskjellige at på sikt ville vi ikke fungert. Altså ikke noe negativt om han. Men ikke min match.
Mamajune11 Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis vi skal legge til grunn at 1/4 av menn forblir barnløse og anta at denne gruppen aldri får innpass hos damene. De færreste barnløse hopper nok fra forhold til forhold. På hvilken måte skal en mann med f.eks fagbrev, som eier bil og hus, er sosial osv, jobbe med seg selv? Hva mangler denne personen egentlig? Det er de mennene som faktisk blir valgt det er mest galt med, med tanke på hvor mange dårlige forhold som finnes og hvor mange fedre som lar barna sine i stikken. Jeg skjønner ikke dette med å "jobbe med seg selv" når man har alt det grunnleggende som menneske på plass. Er det så enkelt som at det betyr "tjen mer penger" eller "få bra utseende"? Hvorfor kan det ikke bare sies som det er? Jeg er lut lei av å få falske håp fordi kvinner skriver her inne at de ikke bryr seg om mannens inntekt, at det er ok å være skallet, at man ikke trenger eie bolig etc, når absolutt alt tyder på det motsatte. Jeg har opplevd å bli ghosta av ei ufør alenemamma, mens jeg er i full jobb og har det meste på stell. Som om jeg ikke var bra nok for henne. Uføre er ofte synonymt med psykisk ustabilitet, så jeg bør ikke legge mye i det. Det er ikke noe jeg bevisst trakter etter, vil helst ha ei dame som er i 100 % jobb. Anonymkode: fdb6e...2db Det koker ned til 2 ting. Selvtillit Sosiale antenner 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er dette barnløse menn eller ufrivillig barnløse menn? Jeg har vært gift i flere år, og vi er frivillig barnløse. Da er jeg med i den statistikken? M37. Anonymkode: 4156c...fe4 Man regner med at 90 % av alle mennesker ønsker seg barn. Anonymkode: fdb6e...2db
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 Hvis man ikke matcher på verdier og personlighet så hjelper det ikke å ha alt mulig annet. Jeg kunne for eksempel aldri vært sammen med en mann som stemmer FRP, er redd for vaksiner, ikke kildesorterer eller tror på klimakrisen. Orker ikke folk som liker å baksnakke andre, som er negative eller ser ned på visse grupper. Det ble heller ikke meg og den utadvente partyløven som var glad i å skru på bil, da han bare snakket om bil hele tiden og jeg ikke er så glad i masse folk eller dra på byen. Han jeg er sammen med nå har verken hus eller eiendeler å snakke om, men vi har masse verdier til felles og mye å prate om. Anonymkode: 8e6e5...4aa 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Mamajune11 skrev (4 minutter siden): Det koker ned til 2 ting. Selvtillit Sosiale antenner Selvtillit er noe man får fra gode erfaringer. Hvor skal man hente dette frem når man aldri har hatt gode erfaringer? Anonymkode: fdb6e...2db
Trek Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 Det at noen er ufrivillig single eller ufrivillig barnløse betyr jo ikke at det er noe galt med de? Noen ganger blir ikke livet som man hadde tenkt, det handler litt om flaks og tilpasningsdyktighet tror jeg. 7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 Men si litt om hva du ønsker deg da? Og hva du selv har å gi bortsett fra at du "har livet på stell" hva du nå mener med det. Selvtillit kommer innenfra, det er ikke noe du kan forvente å "få" av andre. Anonymkode: c88c5...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Mamajune11 skrev (10 minutter siden): Det koker ned til 2 ting. Selvtillit Sosiale antenner I følge enkelte kvinnelige postere her på KG så må; * Mannen være høyere enn dem * Ha mastergrad * Eie eget hus/bil og godt nedbetalt lån Siden disse later til å si noe annet enn deg, er det kanskje sånn at du ikke har komplett oversikt over alle kvinners preferanser? Anonymkode: 23ee0...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Trek skrev (1 minutt siden): Det at noen er ufrivillig single eller ufrivillig barnløse betyr jo ikke at det er noe galt med de? Noen ganger blir ikke livet som man hadde tenkt, det handler litt om flaks og tilpasningsdyktighet tror jeg. Dette! Jeg fikk en sånn mann, ufrivillig singel til han var langt oppi 40-åra. Han viste seg å være verdens fineste mann! Han er faktisk ikke skallet, men det hadde ikke brydd meg, og han tjener ikke særlig bra. Men han har gode verdier, lun humor og verdens snilleste øyne! Han lukter himmelsk, dvs at kjemien oss i mellom er veldig god. Jeg har alltid kunnet velge og vrake i menn, så jeg har plukket han fra øverste hylle, ikke noe jeg «tar til takke med». Han er det beste som har skjedd meg, men det skal sies at vi hadde noen startproblemer de første ukene, fordi jeg ikke forstod han. Det gjør jeg nå, ihvertfall nok😁 Nå har vi vært sammen i flere år og det blir bare bedre og bedre!❤️ Anonymkode: aff75...c72 4
Daria Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): På hvilken måte skal en mann med f.eks fagbrev, som eier bil og hus, er sosial osv, jobbe med seg selv? Hva mangler denne personen egentlig? Personlighet? Særpreg? I motsetning til hva en del menn i tråder som dette ser ut til å tro, er ikke det å få en partner en premie man gjør seg fortjent til om man har "alt på stell". De aller fleste - kvinner og menn - velger partner ut fra en kombinasjon av alle disse udefinerbare variablene som kalles tiltrekning, sjarm, personlige egenskaper, kjemi og som til sammen utgjør en personlighet. Jeg blåser i jobb, bolig og inntekt om vi ikke har noenlunde samme humor eller verdier som gjør at vi fungerer sammen, for eksempel. Prosentandelen menn jeg kunne tenke meg å innlede et forhold til er minimal - det betyr ikke at det er noe galt med alle andre menn, de er bare ikke riktige for akkurat meg, og jeg føler ikke noe personlig ansvar for hvorvidt de er alene. 4 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I følge enkelte kvinnelige postere her på KG så må; * Mannen være høyere enn dem * Ha mastergrad * Eie eget hus/bil og godt nedbetalt lån Siden disse later til å si noe annet enn deg, er det kanskje sånn at du ikke har komplett oversikt over alle kvinners preferanser? Anonymkode: 23ee0...4ec ENKELTE starter du setningen med .... Det første problemet (du?) menn har (og kvinner for den del) er jo å generalisere egne nederlag med motsatt kjønn til å gjelde alt og alle. Alle kvinner er IKKE opptatt av de samme tingene. Ei heller alle menn. Biologi ER et faktum uansett. Kvinner vil tiltrekkes høye menn som utstråler selvtillit og kompetanse. Menn vil tiltrekkes vakre kvinner. Men. Fortsatt er begge parter og alle sammen først og fremst mennesker. Jeg kjenner lekre, høye menn med doktorgrad og masse eiendom. Som er så til de grader ubrukelig selvsentrert og egoistisk at man blir fan meg stum. Jeg kjenner også et par fiskere, 170cm høye, litt mage, tynn i håret, med uforståelig dialekt og kronisk kledd i selvlysende arbeidstøy. Med overarmer som tømmerstokker og kjeften full av snus.. men med en så til de grader sjarmerende selvtillit, forståelse og omsorg for mennesker rundt seg, at de er elsket og likt av alle. Det finnes ikke en fasit. Det er bare slik at de som heller går rundt og er misfornøyde med livet utstråler akkurat det. "De fikk ingenting". Så da er alle andre dritt. Jeg tror det største problemet (ditt?) til menn og kvinner som strever med dette er at de selv ser ned på folk og hever seg over mange. Føler at de fortjener bedre. Uten å innse at mennesker ikke kan deles opp på den måten der. I "liga" og "poeng". De blir offer for egne fordommer. Rett og slett. Anonymkode: c88c5...b9a 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Man regner med at 90 % av alle mennesker ønsker seg barn. Anonymkode: fdb6e...2db Kanskje det. Men noen kan ikke få barn. Noen bør ikke få barn. Noen har ikke barn nå, men vil få det senere i livet. Og noen havner aldri på et sted hvor det helt passer eller er spesielt lurt eller ansvarlig å få barn; enten ved valg eller fullstendig ufrivillig. Alle disse har også en plass i statistikken, ofte under kategorien "ønsker seg barn". Der havner også noen av de som har/lever med barn på alternative måter og er fornøyd med det, slik som steforeldre og fosterforeldre uten egne barn. Det er iķke noe merlelig ved at tallet for de som ønsker seg barn og de som har barn ikke er det samme. Anonymkode: 6aedb...e13 2 2
KariTam Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: På hvilken måte skal en mann med f.eks fagbrev, som eier bil og hus, er sosial osv, jobbe med seg selv? Hva mangler denne personen egentlig? Disse tingene er ganske uvesentlige for min del, hvordan man behandler andre og seg selv, at man er trygg og stabil, finner glede i hverdagen og holder også topplokket i arbeid gjennom å følge med på verden, lese, har interesser - det er det som betyr noe. Jeg vet ikke hva du har manglet for kvinnene som har valgt deg bort, men jeg velger bort når jeg ikke er møtt med varme og omsorg, når personen er sutrete, ikke leser verken nyheter eller bøker, har begrensede interesser eller sløser/har høy forbruk. Og selvsagt, om grunnleggende verdier om hva slags samfunn man ønsker å leve i og hvordan man bidrar selv til det er vidt forskjellige er det ikke noe vits. Og jeg kan med glede si at det er mange menn som treffer på det meste for min del. Likevel er det ikke alltid liv laga, men det er fine møter likevel Hva tenker du er de sidene ved deg som kan løfte hverdagen til den du dater? Hvem er du i forholdet? Endret 10. november 2023 av KariTam 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #18 Skrevet 10. november 2023 Det er noe galt med 99% av menn, FOR MEG Anonymkode: 7fdcd...1de 1 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #19 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvis man ikke matcher på verdier og personlighet så hjelper det ikke å ha alt mulig annet. Jeg kunne for eksempel aldri vært sammen med en mann som stemmer FRP, er redd for vaksiner, ikke kildesorterer eller tror på klimakrisen. Orker ikke folk som liker å baksnakke andre, som er negative eller ser ned på visse grupper. Det ble heller ikke meg og den utadvente partyløven som var glad i å skru på bil, da han bare snakket om bil hele tiden og jeg ikke er så glad i masse folk eller dra på byen. Han jeg er sammen med nå har verken hus eller eiendeler å snakke om, men vi har masse verdier til felles og mye å prate om. Anonymkode: 8e6e5...4aa Selvinnsikt står det i hvert fall dårlig til med hos deg... Selv med uthevingen tviler jeg sterkt på at du klarer å se selvmotsigelsen du kommer med. Anonymkode: 3ca32...00b 2
LadeJarl Skrevet 10. november 2023 #20 Skrevet 10. november 2023 Mamajune11 skrev (2 timer siden): Det koker ned til 2 ting. Selvtillit Sosiale antenner Og kjemi 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå