AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Del Skrevet 10. november 2023 Jeg trener mest gruppetimer, og noen av styrketimene er med vektstang på skuldrene. Men jeg får så vondt i skuldrene etterpå! Jeg mister ogaå følelsen i armene når jeg har stanga lenge på skuldrene og jeg holder den fast. Noen råd? Virker ikke som andre har problemer med dette… Anonymkode: 8bfa2...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minime94 Skrevet 10. november 2023 #2 Del Skrevet 10. november 2023 Det skal ikke gjøre vondt når man trener styrke. Da gjør du enten noe feil eller noen problemer i kroppen som gjør at du enten burde roe ned på akkurat det som gjør at du får vondt. Hvis du trener på et senter med ansatte ville jeg spurt disse om råd da de ofte er flinke på å enten se hva du gjør feil eller tipse deg om hva du burde gjøre for å forebygge vondter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 10. november 2023 #3 Del Skrevet 10. november 2023 Har du fokus på å løfte riktig da? Mitt problem med mange slike gruppetimer er at jeg synes det er for mye fokus på tempo og repetisjoner, og altfor lite fokus på teknikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Del Skrevet 10. november 2023 Minime94 skrev (2 timer siden): Det skal ikke gjøre vondt når man trener styrke. Da gjør du enten noe feil eller noen problemer i kroppen som gjør at du enten burde roe ned på akkurat det som gjør at du får vondt. Hvis du trener på et senter med ansatte ville jeg spurt disse om råd da de ofte er flinke på å enten se hva du gjør feil eller tipse deg om hva du burde gjøre for å forebygge vondter. c_buk skrev (2 timer siden): Har du fokus på å løfte riktig da? Mitt problem med mange slike gruppetimer er at jeg synes det er for mye fokus på tempo og repetisjoner, og altfor lite fokus på teknikk. Jeg løfter riktig. Problemet er at stanga gnager på skuldrene. Jeg mistenker også at det er dårlig mobilitet i skulderpartiet som gjør at jeg mister følelsen i armene, men det vet jeg jo ikke. Problemet er altså ikke styrketreningen i seg selv, men at stanga er problematisk. Jeg har sett bilder av at andre har en form for isolasjon på stanga, så det virker som dette er et kjent problem? Men håper på flere svar. Anonymkode: 8bfa2...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 10. november 2023 #5 Del Skrevet 10. november 2023 Jeg sliter litt med å forstå hvorfor du har stanga på skuldrene så lenge. Men hvis det er mobiliteten som er utfordringen så antar jeg at neon PT timer vil kunne hjelpe deg med å finne noen øvelser for å styrke mobiliteten og adressere noen støttemuskler for å gjennomføre dine øvelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Del Skrevet 11. november 2023 Du kan jo bytte ut stangen med løse vekter da. Det sier de alltid på timene jeg er på, dersom stang er vondt bruk løse skiver. Anonymkode: 9e6b6...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Del Skrevet 11. november 2023 c_buk skrev (7 timer siden): Jeg sliter litt med å forstå hvorfor du har stanga på skuldrene så lenge. Men hvis det er mobiliteten som er utfordringen så antar jeg at neon PT timer vil kunne hjelpe deg med å finne noen øvelser for å styrke mobiliteten og adressere noen støttemuskler for å gjennomføre dine øvelser. Fordi instruktøren sier at vi skal det. Det er bodypump-timer. Vi har gjerne stanga på skuldrene i ca 15 minutter uten pause. Mobiliteten er et problem med at armene sovner, ikke med at skuldrene gjør vondt. Trener selvsagt en del stretching, men pt kan være en ide til senere. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kan jo bytte ut stangen med løse vekter da. Det sier de alltid på timene jeg er på, dersom stang er vondt bruk løse skiver. Anonymkode: 9e6b6...bd7 Ja, men hvordan trener jeg feks knebøy med stang med løse vekter isteden? Bare tar en manual eller vektskive i hver hånd og holder dem rett ned? Anonymkode: 8bfa2...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Del Skrevet 11. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, men hvordan trener jeg feks knebøy med stang med løse vekter isteden? Bare tar en manual eller vektskive i hver hånd og holder dem rett ned? Anonymkode: 8bfa2...f8e Jeg tar jo ofte ned stanga etterhvert fordi det blir ubehagelig på bodypump, da tar jeg bare en tung skive og holder den i begge hender i kravebenshøyde, da tvinger jeg overkroppen bakover og så jeg ikke tipper frem ved knebøyen. Du kan også ha en i hver hånd rett ned, men da treffer de kanskje fort gulvet? Min instruktør har gitt meg alternativet med en tung skive slik jeg holder den. ☺️ Du må jo ikke engang ha ekstra tyngde, knebøy er jo effektivt uansett hvis du har de dype. Men det velger man selv. Anonymkode: 9e6b6...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): tar jeg bare en tung skive og holder den i begge hender i kravebenshøyde, da tvinger jeg overkroppen bakover og så jeg ikke tipper frem ved knebøyen. Inntil kroppen? Jeg kan vurdere manualer, da, om det er samme effekt? En i hver hånd og gå dypt? Anonymkode: 8bfa2...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 11. november 2023 #10 Del Skrevet 11. november 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Fordi instruktøren sier at vi skal det. Det er bodypump-timer. Vi har gjerne stanga på skuldrene i ca 15 minutter uten pause. Mobiliteten er et problem med at armene sovner, ikke med at skuldrene gjør vondt. Trener selvsagt en del stretching, men pt kan være en ide til senere. Ja, men hvordan trener jeg feks knebøy med stang med løse vekter isteden? Bare tar en manual eller vektskive i hver hånd og holder dem rett ned? Anonymkode: 8bfa2...f8e Sjekk goblet squat, da har man en manual eller kettlebell foran kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Del Skrevet 11. november 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Inntil kroppen? Jeg kan vurdere manualer, da, om det er samme effekt? En i hver hånd og gå dypt? Anonymkode: 8bfa2...f8e Jeg har den inntil ja. Hadde blitt for tungt for meg å holde den ut fra meg. Er fort 200 knebøy. 😅 Men jeg har sett andre ha skive i hendene og ha de langs siden også altså. For min del er det endel teknikk, altså at jeg må fokusere på teknikken så jeg ikke tar frontbøy istedet, så da funker skiva der slik. Du får jo uansett ikke gjort noe galt med knebøy. (Altså treningseffekten er der.) Anonymkode: 9e6b6...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå