Gå til innhold

Urinprøve - tips for å minimere ubehag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og kjører opp til førerkort. Jeg har for noen år siden hatt en rusutfordring. Dette har jeg ikke lenger i dag, og har ikke hatt det på en god stund. Men for å få igjennom vandel til førerkort må jeg dokumentere dette, og skal derfor ta en urinprøve hos helsevesenet. Problemet mitt er at jeg synes dette er ekstremt vanskelig å få til. Ikke fordi jeg har noe å skjule, for igjen, jeg har ingen problemer med rus eller psykisk hele lenger. Men jeg synes det er vanskelig å urinere, selv på offentlige toaletter.

En slik urinprøve hos helsevesenet er enda værre, for her blir man observert samtidig. Jeg prøvde to ganger i dag, drakk en liter drikke og var skikkelig tissetrengt. Men når jeg er der, har jeg ikke sjans. Kroppen min nekter å tisse, selv om jeg i hodet tenker at dette går bra, de som jobber her gjør dette hver dag og det skal ikke være noe stress.

Er det noen her inne som har hatt utfordringer med urinering, og som har funnet noen metoder som kan gjøre det lettere? Er det noe jeg kan gjøre nå i helger før jeg prøver på nytt på mandag, for å ufarliggjøre situasjonen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og drev ofte med rus testing av folk på jobb. Som du sier; vi ser det daglig, og står gjerne å dagdrømmer om noe helt annet imens du urinerer, så forsøk å glem at vi er der. Ift tips for å klare å urinere så er det jo feks å ha på vannkrana. En gang jeg hadde urinretensjon når jeg var innlagt på sykehuset fikk jeg beskjed om å holde en hånd i varmt vann imens jeg forsøkte å tisse - det funket🤭

Anonymkode: f7d61...8d2

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...