Gå til innhold

Hvordan bli mer utadvendt/ekstrovert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig introvert, hater det. Ønsker å være mer på. Tips?

Anonymkode: 32d07...cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker utadvendt og ekstrovert kan være to forskjellige ting.

Jeg er utadvent og jovial og god i sosiale settinger, men jeg er ikke ekstorvert likevel - jeg trenger mye alenetid, lader opp når jeg er alene.

Men å være sosial da, det er jo å si hei til alle på jobb, spørre hvordan det går, invitere folk med på fredagspilsen. Prate egentlig, virke interessert i andre mennesker. Være åpen!

Anonymkode: b39be...eb9

Skrevet

Jeg tror at det å være introvert eller ekstrovert er en grunnleggende bit av vår personlighet. Og man bør først og fremst jobbe med å forstå og akseptere sine personlighetstrekk fremfor å forsøke å endre på dem.

Så vil andre ting falle på plass etterhvert 🧡

• Hjerte 1
Skrevet

Introvert klarer du ikke endre. 

Dersom du egentlig mener inadvent, kan du starte med å se på hva som holder deg igjen i sosiale settinger. Er du redd for å stikke deg frem? Usikker på deg selv? Vanskelig for å smalltalke? 

Og hva vil du, helt konkret, oppnå?

Finn svaret ditt på disse to spørsmålene, så kan du jobbe spesifikt med det du vil endre. :) 

Anonymkode: b3ac1...a2b

• Nyttig 1
Skrevet

Som blir påpekt, utadvendt og ekstrovert er ikke nødvendigvis det samme. Jeg kan være veldig utadvendt og komme raskt i kontakt med folk. Men, jeg er også veldig glad i ro og å være alene.

Anonymkode: 5a9bb...eab

Skrevet

Vær den du er, ikke prøv å bli noe du ikke er....

Lev etter dine behov hver dag, som vil variere dag etter dag.

Drit i å lev etter merkelapper :) 

Anonymkode: befaf...1e9

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ble som yngre ofte satt i bås som stille og rolig og en som ikke gjorde mye ut av seg. Som voksen har jeg funnet ut at jeg elsker å ha mennesker rundt meg. Jeg får masse energi av å være sosial, til tross for at jeg tidligere sket litt med å åpne meg og var mer stille enn andre. Som voksen prater jeg også mer enn da jeg er yngre. Jeg har også funnet ut at singellivet ikke er noe for meg. Jeg har nylig fått meg kjæreste etter å ha vært singel i nesten 3 år. Det føles helt fantastisk og jeg er ufattelig takknemlig. Jeg lagde en del tråder på singelforumet der jeg spurte om råd til hvordan jeg skulle takle det å være singel og råd til hvordan få kjæreste. Jeg er snart 39, er høy til å være dame og har fin personlighet. Jeg trodde lenge at det at jeg er høy og litt innadvendt skulle være til hinder for en ny kjæreste, men jammen møtte jeg den fineste mannen jeg kunne fått (i mine øyne), til tross for min høyde og at jeg er noe innadvendt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...