Smashing Skrevet 27. januar 2006 #1 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Jeg skal nå begynne å søke jobb som lærer. Er ferdig utdannet til våren. Hva er det jeg bør ha med i en søknad? Det stod blant annet et sted at jeg skulle skrive om viktige sider ved meg selv. Synes det er vanskelig å formulere seg bra jeg. Noen som vet hva en liker at slike søknader skal inneholde? Ellers lurer jeg på når det står; for ytterligere informasjon kontakt den og den skolen og så en kontaktperson. Jeg har veldig lyst å ta kontakt bare for å virke interessert og engasjert. Men, da føler jeg at jeg må ha noe å spørre om. Og det meste som jeg kan komme på å spørre om, står i stillingsbeskrivelsen. Noen med erfaring her som har peiling?? Blir veldig glad for svar. Huff, jeg synes det virker litt skremmende med denne jobb-søkingen og intervjuene... Endret 27. januar 2006 av Smashing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utenriksmedister Skrevet 28. januar 2006 #2 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Kravene til en ansatt i moderne stillingsannonser kan av og til se ut som om man ansetter bare supermennesker, men det er ikke så farlig som det ser ut til. Har du ikke noe å spørre om så godtar de det. Du bør forøvrig finne ut så mye som mulig om arbeidsplassen, slik at de får se at du er interessert i selve arbeidsplassen. Mens du tar en research, så dukker nok spørsmålene dine opp tenker jeg. Endret 28. januar 2006 av Utenriksmedister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #3 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg synes du bør liste opp alle stillinger du har erfaring med. Du kan også fortelle litt om hvilke stillinger du gjerne kunne tenke deg å prøve, samt at du ofte har klart å kompensere for manglene erfaring ved kreativ innsats. (Selv om du er veldig erfaren) Legg så inn noen ord om at du er spesielt flink med barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest XXX Skrevet 28. januar 2006 #4 Del Skrevet 28. januar 2006 Det var jeg, Vin Diesel som skrev innlegget over. Glemte bare å logge inn. Faen det glemte jeg visst nå også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 28. januar 2006 #5 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg vet ikke helt hva jeg ville ringt og spurt om, eventuelt, men jeg har et tips: Jeg driver nå og ser på jobbsøknader. Det som forbauser meg, er at noen bare sender CV uten å skrive noe mer. OK, jeg forventet ingen lang avhandling, men noen ord om hvorfor denne joben virker interessant, og hvorfor du er den rette til jobben, synes jeg er på sin plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashing Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 29. januar 2006 Takk for svar. Jeg håper jeg bare får jobb jeg. Hadde vært fantastisk å fått en fast stilling på første napp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå