AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Kom over denne artikkelen i KK om hva som kan få kvinner til å velge og vrake: https://www.kk.no/samliv/datingradgiver-kvinner-som-far-til-dette-kan-velge-og-vrake-i-menn/80361767 I artikkelen står det: – Kvinner trenger å lære seg å ikke intervjue og grave, men heller skape hyggelig stemning og en hyggelig opplevelse. Hagen er opptatt av å formidle følgende: Det første møtet er en mulighet til å kunne vekke interessen hos en fantastisk mann - og den muligheten må du gripe! – Kundene mine som gjør dette og som har forstått dette, blir alltid ønsket av mennene. De kan velge og vrake, understreker datingrådgiveren. Så da lurer jeg på dere menn som er her inne og som er på date - er vi kvinner for dårlige på å skape god stemning på dater? Intervjuer vi for mye? Anonymkode: b7910...ec2 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Som kvinne tenker jeg at første date er en screening. Et element er at jeg ikke ønsker en mann som trenger at jeg godsnakker for å skape en hyggelig stemning. Trives man sammen, er stemningen bra. Å vekke interessen er aldri et problem, menn er jo interessert i alt og alle så lenge man "er pulbar". For å finne de mennene som oppriktig liker kvinner som mennesker, må man stille en del spørsmål. Ellers vil dårlige holdninger skjule seg bak sjarm og fasade. Anonymkode: 83e6d...2ff 15 16
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Om du ikke vil til intervju burde du ikke søkt til jobben som min kjæreste. Du må finne ut om mannen er fantastisk før du vet om du har lyst til å vekke interesse i han. Å om det ikke er mulig å ha en grei samtale om livet med han, så er det uansett ikke noe for meg, som naturlig alltid kommer i slike samtaler uansett. Anonymkode: 5b232...00d 6 5
Trek Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Jeg liker heller ikke en hel masse direkte spørsmål på første date. Jeg vil bli kjent med hvem han er, ha det trivelig sammen. Så snakker vi om livet som har vert, hva vi ønsker oss fremover og alt der imellom etterhvert som vi blir bedre kjent. Jeg bruker heller litt tid på å bli kjent enn å gå gjennom en kryss sjekkliste. 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Slik oppfører ikke jeg meg. Første date handler om å se om jeg liker han og om vi kan le sammen/ ha kjemi. Jeg vet jo som regel nok om det andre til at jeg i det hele tatt gidder å ta en date. Anonymkode: c48c2...fdc 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 Ingenting er mindre sexy enn å bli spurt ut på første date. Alt fra sykdom i familie, hvor stor inntekt jeg har, hva jeg stemmer politisk, er jeg feminist etc. Jeg løper andre veien med en gang en første date begynner slik. Jeg er mann og jeg stiller heller ikke kvinner disse spørsmålene på første eller andre date. Anonymkode: 4bd7d...05a 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 Hvorfor spør nordmenn alltid om hva folk jobber med innen 30 sekunder av å møtes? Det er noe av det flaueste jeg vet om. Min utenlandske kone stusset på det samme da vi flyttet tilbake til Norge sammen i fjor. Hun lurte på hvorfor alles første spørsmål til henne er "hva jobber du med?". Synes det er ekstremt rart. Litt malapropos, kanskje. Anonymkode: e896c...042 14
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kom over denne artikkelen i KK om hva som kan få kvinner til å velge og vrake: https://www.kk.no/samliv/datingradgiver-kvinner-som-far-til-dette-kan-velge-og-vrake-i-menn/80361767 I artikkelen står det: – Kvinner trenger å lære seg å ikke intervjue og grave, men heller skape hyggelig stemning og en hyggelig opplevelse. Hagen er opptatt av å formidle følgende: Det første møtet er en mulighet til å kunne vekke interessen hos en fantastisk mann - og den muligheten må du gripe! – Kundene mine som gjør dette og som har forstått dette, blir alltid ønsket av mennene. De kan velge og vrake, understreker datingrådgiveren. Så da lurer jeg på dere menn som er her inne og som er på date - er vi kvinner for dårlige på å skape god stemning på dater? Intervjuer vi for mye? Anonymkode: b7910...ec2 Ane, er det deg? 🤣 Anonymkode: e95a8...109 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Som kvinne blir jeg spurt om dett: -hva jobber du med? -har du barn? -hvorfor har du ikke barn??? ……. 🧐🤨 Anonymkode: e95a8...109 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 Dikkedikkedikke med menn. Få dem til å føle seg vel. Joda, hørt det før. Anonymkode: c75a0...ef9 10
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor spør nordmenn alltid om hva folk jobber med innen 30 sekunder av å møtes? Det er noe av det flaueste jeg vet om. Min utenlandske kone stusset på det samme da vi flyttet tilbake til Norge sammen i fjor. Hun lurte på hvorfor alles første spørsmål til henne er "hva jobber du med?". Synes det er ekstremt rart. Litt malapropos, kanskje. Anonymkode: e896c...042 Det er jo ikke rart i det hele tatt. Hva man jobber med sier ekstremt mye om en person, og mye kan tolkes ut fra det. Jobber han i bank? Sannsynligvis ikke min type. Jobber han på slakteri? Absolutt ikke noe for meg. Jobber han på på skole eller på annen måte med barn? Da antar jeg at han liker barn, og har kunnskap om barn. Det liker jeg, og er noe jeg ønsker i en partner. Jobber han som lege eller sykepleier er det uaktuelt da jeg ikke ønsker et liv som styres etter en turnus. Osvosvosvosv det er tusen grunner til at jobben man har er viktig når man skal finne en partner. Anonymkode: 7058d...e84 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke rart i det hele tatt. Hva man jobber med sier ekstremt mye om en person, og mye kan tolkes ut fra det. Jobber han i bank? Sannsynligvis ikke min type. Jobber han på slakteri? Absolutt ikke noe for meg. Jobber han på på skole eller på annen måte med barn? Da antar jeg at han liker barn, og har kunnskap om barn. Det liker jeg, og er noe jeg ønsker i en partner. Jobber han som lege eller sykepleier er det uaktuelt da jeg ikke ønsker et liv som styres etter en turnus. Osvosvosvosv det er tusen grunner til at jobben man har er viktig når man skal finne en partner. Anonymkode: 7058d...e84 Men da ser du etter et partnerskap av praktiske årsaker, ikke en romantisk relasjon. Ingen menn tenker slik. Kun damer. Anonymkode: 4bd7d...05a 4 4
Cuntzilla Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 (endret) Jeg visste ikke kvinner gjorde dette på date. Selv så er jeg alltid mest interessert i humor, kjemi og intelligens, og det "avdekkes" jo bare over vanlig pludder og pjatt. Men sånn på generell basis så er min første reaksjon her at jeg er lei av at datingeksperter hele tiden skal snakke om hvordan tekkes menn. Hvis du er en type som vil avklare på første date om han vil ha barn, så gjør det da. Vær deg sjøl. Og om du så har hatt mange dater hvor du kun har vært opptatt av å tekkes mannen og "skape god stemning", klart du kan velge og vrake i menn da, men da får du jo mange vrak med på lasset også da. Så finner du ut på date nummer femten at han er mormoner og vil ha tre koner og femten barn. Mye tid hadde vært spart om man avklarte ting som er viktig tidlig. Dating handler da ikke om at du skal få alle til å like deg, men om å finne en du selv liker. Endret 10. november 2023 av Cuntzilla 11 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Som kvinne tenker jeg at første date er en screening. Et element er at jeg ikke ønsker en mann som trenger at jeg godsnakker for å skape en hyggelig stemning. Trives man sammen, er stemningen bra. Å vekke interessen er aldri et problem, menn er jo interessert i alt og alle så lenge man "er pulbar". For å finne de mennene som oppriktig liker kvinner som mennesker, må man stille en del spørsmål. Ellers vil dårlige holdninger skjule seg bak sjarm og fasade. Anonymkode: 83e6d...2ff Hva slags spørsmål er det du stiller for å se om han oppriktig liker kvinner? Jeg tenker at det er stor forskjell på å måtte godsnakke med noen og bare være hyggelig uten å intervjue? Anonymkode: b7910...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 Jeg er kvinne. Jeg intervjuer ikke. Jeg legger opp til en samtale. Kan fortsatt ikke velge og vrake. Dette er bare piss som det meste annet du kommer med, Ane. Anonymkode: e95a8...109 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men da ser du etter et partnerskap av praktiske årsaker, ikke en romantisk relasjon. Ingen menn tenker slik. Kun damer. Anonymkode: 4bd7d...05a Men partnerskapet skal jo være praktisk, og man skal passe sammen. Anonymkode: 7058d...e84 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 Cuntzilla skrev (1 minutt siden): Jeg visste ikke kvinner gjorde dette på date. Selv så er jeg alltid mest interessert i humor, kjemi og intelligens, og det "avdekkes" jo bare over vanlig pludder og pjatt. Men sånn på generell basis så er min første reaksjon her at jeg er lei av at datingeksperter hele tiden skal snakke om hvordan tekkes menn. Hvis du er en type som vil avklare på første date om han vil ha barn, så gjør det da. Vær deg sjøl. Og om du så har hatt mange dater hvor du kun har vært opptatt av å tekkes mannen og "skape god stemning", klart du kan velge og vrake i menn da, men da får du jo mange vrak med på lasset også da. Så finner du ut på date nummer femten at han er mormoner og vil ha tre koner og femten barn. Mye tid hadde vært spart om man avklarte ting som er viktig tidlig. Dating handler da ikke om at du skal få alle til å like deg, men om å finne en du selv liker. Men kan ikke dette avdekkes før man i det hele tatt går på en date? De fleste møtes jo via nettet og har muligheten til å stille spørsmål før man avtaler å treffes tenker jeg. Anonymkode: b7910...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #18 Skrevet 10. november 2023 Cuntzilla skrev (4 minutter siden): Jeg visste ikke kvinner gjorde dette på date. Selv så er jeg alltid mest interessert i humor, kjemi og intelligens, og det "avdekkes" jo bare over vanlig pludder og pjatt. Men sånn på generell basis så er min første reaksjon her at jeg er lei av at datingeksperter hele tiden skal snakke om hvordan tekkes menn. Hvis du er en type som vil avklare på første date om han vil ha barn, så gjør det da. Vær deg sjøl. Og om du så har hatt mange dater hvor du kun har vært opptatt av å tekkes mannen og "skape god stemning", klart du kan velge og vrake i menn da, men da får du jo mange vrak med på lasset også da. Så finner du ut på date nummer femten at han er mormoner og vil ha tre koner og femten barn. Mye tid hadde vært spart om man avklarte ting som er viktig tidlig. Dating handler da ikke om at du skal få alle til å like deg, men om å finne en du selv liker. Med så få bra menn der ute tror jeg kvinner har lurt i å lytte litt mer til rådene der ute enn å fortsette å dure på i eget tempo. Det er jo tydelig at det ikke fungerer for dere. Anonymkode: 871cd...968 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #19 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men partnerskapet skal jo være praktisk, og man skal passe sammen. Anonymkode: 7058d...e84 Ja selvfølgelig. Men det kan man ta på andre date. Ingenting sexy med å bli intervjuet som sæddonor og pengebank. Anonymkode: 4bd7d...05a 1 1
Cuntzilla Skrevet 10. november 2023 #20 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men kan ikke dette avdekkes før man i det hele tatt går på en date? De fleste møtes jo via nettet og har muligheten til å stille spørsmål før man avtaler å treffes tenker jeg. Anonymkode: b7910...ec2 Er jo enda rarere med screening-spørsmål før daten? Jeg pleier å flørte litt før man finner ut man har kjemi nok til å date. Ikke stille kontrollspørsmål. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med så få bra menn der ute tror jeg kvinner har lurt i å lytte litt mer til rådene der ute enn å fortsette å dure på i eget tempo. Det er jo tydelig at det ikke fungerer for dere. Anonymkode: 871cd...968 Hvorfor er det tydelig? Det er da flere ufrivillig single menn.. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå