AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Jeg har en sønn som er ivrig etter å jobbe ved siden av videregående. Han liker mat og matlaging, har god fysikk og liker å jobbe med barn. Snill gutt, gode sosiale antenner og hjerte for dyrene. Har noen tips til en kjekk jobb for en 16 åring? Anonymkode: 074df...e31
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Nå sier jeg noe du egentlig ikke spurte om, men jeg jobbet på McDonald's da jeg var 16 og likte det godt. Ikke at det er drømmejobben, men få tenåringer får vel det.. men man lærer noe om arbeidslivet, man får nye venner, man kan også prestere og få mestringsfølelse og den slags. Få noe på CVen så han kan søke en mer "drømmejobb" neste gang. Jeg fikk en særdeles ettertraktet deltidsjobb på kino etterpå som student og hadde det HELT knall der. Ikke sikkert jeg hadde fått den jobben om jeg ikke hadde hatt noen år på BK med gode referanser under beltet fra før. Så lov å søke på alt som virker topp, men det er noe med å jekke forventningene litt også. Men for å være litt mer konkret - hva med dyrebutikk, eller leketøysbutikk? De har vel gjerne yngre folk på lørdagsvakter og slikt. Anonymkode: 0d5a6...5f1 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Mitt barn startet å jobbe på Rush, da hun var 17 år, og hun trivdes veldig godt der. Hun har og en fetter som jobber der nå, og han stortrives. Datteren min har prøvd flere forskjellige jobber, men var rush hun trivdes best på. Anonymkode: a9731...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Min datter på 17 år fikk jobb på cafe da hun var 16 år. Nå jobber hun på bensinstasjon. Trivdes nok bedre på cafeen, men tjener mye bedre på bensinstasjon. Anonymkode: 62ff6...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Har også en på straks 16 som planlegger å søke jobb. Nå vet jeg ikke hva dere har rundt der dere bor, men han har planer om å søke på Sport Outlet, Rush, Leos Lekeland og Biltema hvertfall. Anonymkode: 84a99...92d 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 Det er nok ikke bare-bare å få jobb som 16-åring, og hvertfall ikke om fokuset er at den skal være "kjekk". En fin anledning for han å lære at ikke alt her i livet er like gøy, og jobb er som regel ikke av det aller kjekkeste man gjør. At man skal trives på arbeidsplasser er noe annet. Anycow: fra jeg var 17 til jeg var ferdig med studiene jobbet jeg deltid på Clas Ohlson, på Lampehuset, på Mix kiosk og som negledesigner. Den kjekkeste jobben var som negledesigner. Den nest kjekkeste var på kiosken hvor jeg aldri jobbet alene og det var fler på min alder. Den betalte også best av de 4 på grunn av lengre åpningstider, og da også lengre arbeidsdager, i tillegg til flere dager det var åpent og bedre tillegg. Deltidsjobber vokser ikke på trær for de som er under 18, så her er det nesten slik at man tar det man får i mine øyne. 🤷♀️ Anonymkode: 2c3dd...883 2
Lilleiskaffe Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 Større matbutikker har ofte folk som kan jobbe på gulvet med å fylle på varer og rydde i butikken. Mindre butikker rullerer slik at man også må sitte i kassa, og det er ham for ung til enda. Derfor kan jo større matbutikker være mer aktuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 Han har jobbet litt som frivillig tidligere, og er ikke redd for tøffe tak. Sier selv han at han kan stå på og ønsker å "jobbe hardt", men det er jo fint med gode tips til hva som kan være kjekt å søke på og høre erfaringer Anonymkode: 074df...e31
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Hvis han har moped/lappen kan kanskje avløyser være noe i og med at han er glad i dyr. Det er stor etterspørsel etter avløsere. Ulempen er at det kan være vanskelig å komme seg til og fra, med mindre dere bor midt i ei landbruksbygd. Anonymkode: ee66f...907
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 Min jobbet lørdager og sommere på Coop OBS bygg. Variert arbeid, og etterhvert ansvar for en avdeling. Er vel ganske lett å få butikkjobber, og mulighet til å jobbe mye, om han vil. Å få jobbe med barn er kanskje ikke så lett for en 16-åring utenom skoletiden. Er vel sikkert aldersgrense for å f.eks bli støttekontakt. Er det ungdomsklubb el.l der dere bor? Kan han bli badevakt i et badeanlegg? Anonymkode: 03b3b...91b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Støttekontakt for en "enkel" person kan også være noe som at han er flink med folk. Støttekontakt kan være 16 år. Anonymkode: 7944d...e07
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 I Oslo og sikkert andre steder også, har flere bydeler jobber for ungdom. Verdt å sjekke ut. Ordnede forhold og ok lønn for de une. Anonymkode: 7944d...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå