AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Jeg la ut en tråd her for noen dager siden, jeg er yrkessjåfør å jobber ca 45/60 timer i uken, mye tungeløft fra starten av økta til jeg er ferdig. jeg har fått ordnet meg time til legen nå for å få litt råd på hva jeg skal gjøre, jeg er så redd for hva sjefen vil si når jeg må informere om en graviditet å at jeg muligens blir sykemeldt 50%. Det jeg vil med innlegget er egentlig så enkelt som litt beroligende ord å at jeg har lov å ta vare på meg selv jeg og😅🙈 Jeg er en forferdelig pepole pleaser å vil alltid at alle andre skal ha det best mulig,å det går ofte utover meg selv, der jeg sliter meg ut å setter meg selv i kjipe situasjoner. Dette vet sjefen å han har nok utnyttet dette maksimalt, han bruker å tulle med det. Takk til dere som gadd å lese 😊 Anonymkode: 4f111...cab 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Akkurat nå så er det babyen din som står høyest, ikke jobben. Så ikke tenk at dette bare er for deg, det er jo for å beskytte det lille mennesket ditt ❤️ Anonymkode: df3b0...c6d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat nå så er det babyen din som står høyest, ikke jobben. Så ikke tenk at dette bare er for deg, det er jo for å beskytte det lille mennesket ditt ❤️ Anonymkode: df3b0...c6d Tusen takk, dette trengte jeg å høre. Babyen min er uansett viktigs❤️ Anonymkode: 4f111...cab
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Det er helt normalt å ha disse følelsene i din situasjon, jeg kjenner meg veldig igjen. Tenk på hvor mye viktigere din og babyens helse er enn arbeidsplassen. Det er så utrolig viktig at du tar vare på deg selv i denne perioden! Arbeidsplassen klarer seg, og det er sjefens ansvar å sørge for nok bemanning. Bruk sykmeldingen din med verdens beste samvittighet ❤️ Anonymkode: f2a0b...e49
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Kanskje det kan være aktuelt med svangerskapspenger? Uansett, ikke ha dårlig samvittighet for at du passer på deg selv og baby♥️ Anonymkode: 45264...069 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er helt normalt å ha disse følelsene i din situasjon, jeg kjenner meg veldig igjen. Tenk på hvor mye viktigere din og babyens helse er enn arbeidsplassen. Det er så utrolig viktig at du tar vare på deg selv i denne perioden! Arbeidsplassen klarer seg, og det er sjefens ansvar å sørge for nok bemanning. Bruk sykmeldingen din med verdens beste samvittighet ❤️ Anonymkode: f2a0b...e49 Bare så redd for at det skal bli dårlig stemming å at det forsurer arbeidsplassen, men skal gjøre det som er det beste for meg. Sendte ut en del søknader i dag på ny jobb, der det kun er kjøring å ikke noe håndtering av varer eller containere. Anonymkode: 4f111...cab
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 Er i samme situasjon som deg, men med en veldig stressende jobb. Ble først 50% sykemeldt, men kvalmen ble verre og maset fra jobben ble en veldig stor risikofaktor, så ble 100% nylig. Har fått høre at dette ble tatt opp på frokostmøtet, at «man kan jobbe selv om man er sykemeldt», men! Du må tenke at dette ikke er ditt problem. Det er arbeidsgivers plikt å tilrettelegge, og du har en usedvanlig god grunn. Masse lykke til 💜 Anonymkode: 81395...8ab
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare så redd for at det skal bli dårlig stemming å at det forsurer arbeidsplassen, men skal gjøre det som er det beste for meg. Sendte ut en del søknader i dag på ny jobb, der det kun er kjøring å ikke noe håndtering av varer eller containere. Anonymkode: 4f111...cab Forstår det, men det er bare en filleting sammenlignet med din og den lilles helse. Bra du søker ny jobb! Anonymkode: f2a0b...e49
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Kanskje er det bedre å ta den samtalen med sjefen først, før en eventuell sykmelding? Arbeidsgiver har en tilretteleggingsplikt, og dersom de kan tilrettelegge for lettere arbeid for deg en periode så er jo problemet løst☺️ Anonymkode: 77cfd...c46
Fighter83 Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 Viktig å ta helsa på alvor under graviditet. Visse fysiske belastninger kan gi deg varige skader i ettertid!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 Du jobber ikke så mange timer hver uke? Det må i så fall være over 100%?? Da ville jeg tro at legen sier at du må jobbe først og fremst normal arbeidstid. Vet ikke hva det er i snitt for dere, men vi har for eksempel 37,5 t/u. Eller er det jeg som ikke forstår? Anonymkode: 91eeb...03f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du jobber ikke så mange timer hver uke? Det må i så fall være over 100%?? Da ville jeg tro at legen sier at du må jobbe først og fremst normal arbeidstid. Vet ikke hva det er i snitt for dere, men vi har for eksempel 37,5 t/u. Eller er det jeg som ikke forstår? Anonymkode: 91eeb...03f Jobber 100% som egentlig tilsvarer 37,5 timer. men slikt fungerer ikke i praksis i min type jobb, det kan bli hindringer på veien, stengte tunneler eller veibaner, ikke ledig følgebil som gjør at man må kjøre omveier som forlenger dagen med en del timer osv. Masse varer som skal leveres osv, jobber på Østlandet. har aldri jobbet en vanlig 8 timersdag i min jobb, de er alltid fra 10 timer opp til 15 timer, problemet er at det er mangel på sjåfører som gjør ting veldig vanskelig å man blir over arbeidet, men har snakket med sjefen å vi skal sette oss ned på mandag å se på hva vi kan gjøre. Anonymkode: 4f111...cab
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Jeg jobber på kontor og til og med der er jeg redd for å si at jeg er gravid og skal i perm. Redd for dårlig stemning, forfærdelig people pleaser.. men graviditet er en ting de fleste kvinner går gjennom en eller annen gang, så det er ikke unaturlig at det er vår tur nå. Det er 1-2-3 år av en yrkeskarriere på ca 50 år? Så det er verdt å ta vare på lille babyen og seg selv i dette tilfellet. Og det finnes ikne uerstattelige medarbeidere. Anonymkode: cc8ae...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå