Gå til innhold

Ulike verdisyn, oppdragelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 1 barn i tidlig barneskolealder med eksen. Vi har 50/50 omsorg. Eksen er absolutt snill. Vi har ingen konflikter og et nokså greit samarbeid. Men merker mer og mer at vi har et nokså ulikt verdisyn. Med det tenker jeg spesifikt på omtanke og respekt for andre. Hun tar til tider valg for seg selv som oppleves nokså egoistisk og selvsentrert. Jeg er ikke den eneste som ser dette... Vi er også veldig ulike når det kommer til kosthold f.eks. Hun gir barnet mye mer søtsaker og usunn mat enn hva jeg gjør, og enn hva jeg egentlig synes er ok. Da vi var sammen, var kommunikasjon et veldig stort problem. Skal ikke si at jeg ikke har mine feil, men hun var/er veldig reaktiv når det kommer til kritikk. Husker blant annet jeg ga uttrykk for at jeg synes barnet fikk litt vel mye søtt hos hennes foreldre da det var ganske lite. Hun ble kjempesur på meg fordi jeg sa det. Dette var bare et eksempel. Essensen i posten er vel at jeg er litt engstelig for hvordan oppdragelsen vil utvikle seg når barnet blir større, og at det får vaner og holdninger jeg som forelder ikke ønsker. Jeg har stor forståelse for man er ulike. Absolutt. Men visse ting synes jeg er såpass viktig. Til dere her som har barn som er blitt noe større, der dere gikk fra hverandre da barnet/barna var små. Hvordan har oppdragelsen vært? Noen som opplevde at dere som foreldre har hatt veldig ulike syn på oppdragelse og hvordan det har gitt utslag på barnet/barna? Jeg har jo ingen kontroll på hva som skjer når barnet er hos mor, men det er jo tross alt mitt barn og...

Anonymkode: 5f7d2...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...