Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #1 Del Skrevet 27. januar 2006 Lurer på om jeg skal prøve å søke læreplass (igjen). Det er vanskelig å få no, og jeg er lei av å sende ut 1000 søknader med attester etc. Noen tips til hvordan jeg kan gå fram for å få en læreplass?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #2 Del Skrevet 28. januar 2006 Send søknad til et opplæringskontor i det området du ønsker å jobbe. Enten et tverrfaglig kontor, eller et bransjekontor hvis det finnes i det faget du har valgt. Så videreformidler de søknaden til aktuelle bedrifter. (Men vær oppmerksom på at andre søkere kan søke direkte eller oppsøke bedriften, og dette kan nok gjøre de mer attraktive dersom det er rift om plassen(e).) Ellers er jo også sommerjobb en fin inngangsport til læreplass. Se om de lyser ut sommerjobber i den/de bedriften(e) du kunne tenke deg å jobbe i. Hvis du gjør et godt inntrykk da, har du fått en fot innenfor, og det er da store sjanser for å få en læreplass der etterpå også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 29. januar 2006 #3 Del Skrevet 29. januar 2006 Vi skaffer lærlinger fra opplæringskontor, dersom vi ikke har noen aktuelle søkere som vi kjenner til på egenhånd. Det kan være folk som har jobbet hos oss i ferier/helger, har vært i praksis hos oss e.l. Hvis du hadde kommet direkte til oss og spurt etter læreplass, vil vi sett positivt på det. Du hadde måtte prøvejobbe, og hvis vi var fornøyd ville vi ansatt deg. Det er lønnsomt å vise litt engasjement på egne vegne, ikke bare overlate jobben til et opplæringskontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå