Gå til innhold

Kløe på beina

Fremhevede innlegg

Skrevet

I litt over 2 uker har jeg hatt kløe på beina fra kne og ned, mest om kvelden, om dagen ingen kløe, men når kvelden kommer. 

Jeg har ny fastlege som har fått vikar, vikar var syk i dag så jeg fikk en helt annen lege. Forklarte og viste beina, men hun kunne ikke si noe. Ga meg resept på Aerius, skal ta den på kvelden i en mnd for å se om kløen gir seg. Fem minutters konsultasjon og hadet bra.

Jeg føler at jeg ikke har blitt tatt seriøst og lurer på om jeg har rett i det. Er det noen her som har plager men som føler at de ikke blir tatt seriøst? Trodde at jeg skulle få en krem eller noe som demper kløen eller hva som helst, men ikke Aerius.

Hva tenker du?

Anonymkode: 1b3cc...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I litt over 2 uker har jeg hatt kløe på beina fra kne og ned, mest om kvelden, om dagen ingen kløe, men når kvelden kommer. 

Jeg har ny fastlege som har fått vikar, vikar var syk i dag så jeg fikk en helt annen lege. Forklarte og viste beina, men hun kunne ikke si noe. Ga meg resept på Aerius, skal ta den på kvelden i en mnd for å se om kløen gir seg. Fem minutters konsultasjon og hadet bra.

Jeg føler at jeg ikke har blitt tatt seriøst og lurer på om jeg har rett i det. Er det noen her som har plager men som føler at de ikke blir tatt seriøst? Trodde at jeg skulle få en krem eller noe som demper kløen eller hva som helst, men ikke Aerius.

Hva tenker du?

Gi det nå litt tid. Du har nettopp vært hos lege, og fått resept. Prøv det ut før du piper noe mer! God bedring🤗

Endret av Rødstrupa
Skrevet

Har du brukt nytt skyllemiddel? Smører du beina før du legger deg? Barbere du det mye på beina? 

Skrevet

Får du nok væske i deg? 

Du bør kanskje få en sjekk av blodsukker og nyreverdier hvis det ikke gir seg. 

Anonymkode: 590bc...a5f

Skrevet
Sofakona skrev (5 minutter siden):

Har du brukt nytt skyllemiddel? Smører du beina før du legger deg? Barbere du det mye på beina? 

Nei, bruker ikke nytt skyllemiddel. Jeg smører meg hver dag etter dusj. Barberer meg 2 ganger i uken på beina, men siden sommer har jeg gått over til 1 gang i uken, og det har ikke hjulpet heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får du nok væske i deg? 

Du bør kanskje få en sjekk av blodsukker og nyreverdier hvis det ikke gir seg. 

Anonymkode: 590bc...a5f

Drikker vann som vanlig, ingen forskjell der. Drikker som jeg alltid har gjort. Legen sjekket blodsukkeret på meg i sommer, pga noen andre blodprøver og den var fin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, bruker ikke nytt skyllemiddel. Jeg smører meg hver dag etter dusj. Barberer meg 2 ganger i uken på beina, men siden sommer har jeg gått over til 1 gang i uken, og det har ikke hjulpet heller.

Prøv 3 uker uten å barbere deg..kan være at det hjelper 

Skrevet
Sofakona skrev (5 minutter siden):

Prøv 3 uker uten å barbere deg..kan være at det hjelper 

Problemet er at hårene mine er som stubber når de har vokst ut😬og føler det klør mer, vet ikke.

Skrevet

Hvilken krem smører du deg med?

Anonymkode: 5f2a3...d70

Skrevet

Jeg utviklet et utslett på leggen(stressutløst) som klødde EKSTREMT, og hverken antihistaminer, sterke kortison kremer eller injeksjoner beit på det. Klødde meg til permanent arr... Kjøpte canoderm på apoteket og det av alle ting tok knekken på det. Er kun fuktighetskrem, men verdt et forsøk. Tørt hud kan klø, pluss at denne er naturlig kløstillende.

Anonymkode: 44934...441

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er at hårene mine er som stubber når de har vokst ut😬og føler det klør mer, vet ikke.

De vil alltid klø når hud vokser ut. Jeg ville latt det gro i1 mnd og se an... velig dumt å begynne på kremer og flere leger om det bare er barbering som gjør at du klør

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken krem smører du deg med?

Anonymkode: 5f2a3...d70

Bum bum cream.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg utviklet et utslett på leggen(stressutløst) som klødde EKSTREMT, og hverken antihistaminer, sterke kortison kremer eller injeksjoner beit på det. Klødde meg til permanent arr... Kjøpte canoderm på apoteket og det av alle ting tok knekken på det. Er kun fuktighetskrem, men verdt et forsøk. Tørt hud kan klø, pluss at denne er naturlig kløstillende.

Anonymkode: 44934...441

Takk, skal prøve, verdt å forsøke.

Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

De vil alltid klø når hud vokser ut. Jeg ville latt det gro i1 mnd og se an... velig dumt å begynne på kremer og flere leger om det bare er barbering som gjør at du klør

Jeg kan prøve, hvorfor ikke, men jeg klarer ikke å gå med hårete legger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 15.22):

Jeg kan prøve, hvorfor ikke, men jeg klarer ikke å gå med hårete legger.

Det er bare de første 2-3 ukene det er stubber som stikker og klør. Når hårene har fått vokse en måneds tid så klør det ikke lenger. Hadde testet det, særlig nå i vinter. 

Anonymkode: 92935...56c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...