Gå til innhold

Frekt å flytte bursdag til samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt at jeg ber om å "flytte" bursdagen (typ frokost på senga, gaver, feiring, bursdagsmiddag osv.) til en helt annen dag en uke etter bursdagen pga. tette eksamener? Jeg har eksamen når han har bursdag og to eksamener rett etter også (uheldig med timing der, gitt), og vil gi han den dagen han fortjener, men det er ikke så lett når man stresser med eksamener som har noe å si for studieprogresjonen min:(

Anonymkode: d5587...894

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg du kan gjøre og det bør samboer være enig i!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker eksamen er viktigere enn bursdagen til en voksen mann.....

Anonymkode: 664c8...d26

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Eller kun frokost på senga den dagen.. også alt det andre en annen dag ?

Sånn gjør vi det. Både til barna og oss. Det er jo ikke alltid det passer å markere dagen da, men bursdag er jo bursdag 

Endret av Snupps66
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Herregud. Her flytter vi bursdager til ettersom det passer. Han er vel ikke ett lite barn heller.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde gitt ham gave på dagen, men ut å spise/kakebesøk/whatever hadde jeg tatt i helgen og ikke på en tirsdag. 

Anonymkode: 1b24b...430

• Liker 5
Skrevet

Man markerer dagen og kan ta det mest tidkrevende en annen dag. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi pleier å feire den nærmeste helgen, da har vi tid og overskudd til å kose oss 😊 

Anonymkode: a7045...4e9

Skrevet

Voksne mennesker pleier ikke bry seg noe særlig om bursdagen sin. Dette burde gå greit.

Anonymkode: 4fd27...811

Skrevet

Gave på dagen og fest når det passer bedre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker bursdager, både egen (er 45) og andres. Selv hadde jeg nok landet på koselig frokost på sengen og gave på dagen, men spart feiring til etter eksamensperioden. Alternativt får han arrangere selv, og så kan du delta en times tid når du har pause i lesingen. 

Anonymkode: de884...069

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har eksamen når han har bursdag

Skjønner ikke dere som foreslår frokost på senga når ts har eksamen den dagen, da er det virkelig ikke tida for bursdagsfrokost.

Siden du har hatt eksamen den dagen og kjæresten din har bursdag foreslår jeg middag levert på døra den kvelden, så får dere kost dere begge to. Så får ordentlig feiring vente til etter eksamen. Lykke til!

Anonymkode: 3b339...09a

Skrevet

frokost på senga (hvis det er viktig for deg/ham) og gave på dagen, alt det andre en annen dag.

Å bli vekket med bursdagssang og frokost på sengs en uke etter bursdagen er det mest meningsløse jeg har hørt. 

Å bare droppe hele bursdagen er også helt innafor til voksne mennesker. Men ikke ha bursdagssang og sånt om du ikke gjør det selve dagen.

Anonymkode: 52e7f...1e5

Skrevet

Han er voksen, og bør ha full forståelse for at du har eksamen og ikke har kapasitet. Bursdager, spesielt sang, pleier ikke å være superviktig for voksne. Hyggelig, ja, men ikke viktig i den store sammenhengen.

Snakk med ham, legg en plan og avklar forventninger så han ikke blir skuffet.

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Jeg feirer alltid på helgen etter. 

På dagen er det jo hyggelig med klemmer og meldinger og oppmerksomhet, men jeg har ikke en full dag med feiring om det er en vanlig mandag liksom. 

Du kan jo bestillen morgenlevering eller gi han frokost på senga eller noe, gave går jo også, men middag og fest og sånt når det passer. 

De fleste voksne (og til og med barn) gjør det vel sånn?

Anonymkode: 763ee...060

Skrevet

Hadde sikkert kjøpt inn en kake/noe bakst, gratulert han og gitt gave på selve dagen. Men å feire med feks en middag og opplevelse (som kino), hadde jeg fint gjort på en helg istedenfor. 

Anonymkode: 42d1a...a94

Skrevet

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke dere som foreslår frokost på senga når ts har eksamen den dagen, da er det virkelig ikke tida for bursdagsfrokost.

Siden du har hatt eksamen den dagen og kjæresten din har bursdag foreslår jeg middag levert på døra den kvelden, så får dere kost dere begge to. Så får ordentlig feiring vente til etter eksamen. Lykke til!

Anonymkode: 3b339...09a

Frokost kan jo være så mangt.

og jeg tror vel egentlig folk bare prøver å komme med sin løsning, eller plan rundt det. For uansett om man har eksamen eller noe annet, så garantere jeg at dette blir ett problem både en og flere ganger i løpet av ett liv. Det passer simpelthen ikke alltid å feire dagen på dagen.

Her utgikk også frokost på sengen, ved unge nummer 1. 

Men bursdagsbarnet( eller voksen) vekkes ALLTID med champagne( brus) og en kakebit( kjøpt ferdig på meny) 

Det skal ikke så mye til, men personlig står vi heller 1 time tidligere opp, bare for å synge for pappa, mamma, på dagen deres.

Man trenger selvsagt ikke gjøre det. Man trenger ikke gjøre noe. Men bursdag er nå engang bursdag, så personlig liker jeg å gjøre litt stas på den dagen, uansett 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...