Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Barnet mitt på 8,5mnd er blitt syk. Feber, snørrete, gråt så og si hele tiden i natt, magesmerter, diare.  Ingen av oss sov noe særlig.

Pappaen er hjemme, men hun skal henge på meg natt og dag. Hun vil ammes hele tiden og nekter mat. Pappaen skulle prøve å legge, men da var hun helt hysterisk helt til jeg kom, og vi sov sammen.

Tok sykt barn dag i går, fri i dag. Hun er ikke bedre i formen. Hadde dere tatt sykt barn dag i morgen og?

Får dårlig samvittighet når kollegaene mine sliter, og evt. hva arbeidsgiver tenker siden far er hjemme...men har samtidig ikke hjerte til å reise på jobb når hun er så syk og vil bare henge på meg.

Anonymkode: 4fc61...e75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel strengt tatt ikke krav på sykt barn dag? Mener ikke at du skal gå på jobb om barnet ikke klarer seg hjemme, men strengt tatt så må du vel bruke feriedag eller ulønnet fri. Arbeidsgiver kan nok kreve det. 

Anonymkode: 42ec7...c31

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Far får ta ansvar og lære seg å bli en som ungen vil være hos. 

Som arbeidsgiver hadde jeg blitt matt om mor ble hjemme med en stor baby samtidig som far også var hjemme. 

Anonymkode: 79cd1...646

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde dradd en hvit løgn og brukt barnepassers sykdom-dag. Rett og slett latet som faren også var syk.

Anonymkode: 8e4f2...098

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har vel strengt tatt ikke krav på sykt barn dag? Mener ikke at du skal gå på jobb om barnet ikke klarer seg hjemme, men strengt tatt så må du vel bruke feriedag eller ulønnet fri. Arbeidsgiver kan nok kreve det. 

Anonymkode: 42ec7...c31

Har jeg ikke? Pappaen er sykemeldt fra jobb, altså ikke i permisjon. Jeg tar ekstravakter når det passer.

Ser at arbeidsgiver har ført inn omsorgsdag - sykt barn/barnepasser. Er det feil da?

Skrevet

Hvis far er sykemeldt så har du lov å bruke omsorgsdag. Måten du skrev hovedinnlegget på virket det som at far var i foreldrepermisjon, og da kan du ikke bruke (lønnet) omsorgsdag :) 

Jeg har vært hjemme i liknende situasjon selv i starten av fars perm. Baby var helt uta seg og ville bare ha meg, så jeg avspaserte en dag og jobbet inn senere. Akkurat da så trengte baby meg. Og ja det hadde såklart vært best om hun hadde samme tilknytning til far som til meg så det ikke hadde vært nødvendig, men hun hadde ikke det på det tidspunktet. Og far selv ble veldig satt ut og fortvilet over at hun var så syk og at han ikke fikk til å trøste. Hun ville også amme mye som syk og det kunne jo ikke far gjøre. 

Anonymkode: 41825...dc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har jeg ikke? Pappaen er sykemeldt fra jobb, altså ikke i permisjon. Jeg tar ekstravakter når det passer.

Ser at arbeidsgiver har ført inn omsorgsdag - sykt barn/barnepasser. Er det feil da?

Siden far er sykmeldt er det riktig, ja :) 

Skrevet

Hmm.. så siden jeg er kronisksjuk og går på aap så burde far vært hjemme alle de gangene barna våre har vært syke? Og dratt til lege, tannlege, bup, spesialister osv?

Baby hyler og er lei til baby skjønner at du ikke er der og at far er den eneste å få trøst av. Du lar deg "manipulere". Om far ikke er syk slik at det på noe vis er uforsvarlig at han er alene med baby så burde du dratt til jobb.

Anonymkode: c2fd2...2d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hmm.. så siden jeg er kronisksjuk og går på aap så burde far vært hjemme alle de gangene barna våre har vært syke? Og dratt til lege, tannlege, bup, spesialister osv?

Baby hyler og er lei til baby skjønner at du ikke er der og at far er den eneste å få trøst av. Du lar deg "manipulere". Om far ikke er syk slik at det på noe vis er uforsvarlig at han er alene med baby så burde du dratt til jobb.

Kommer jo an på hvor syk du er, selvsagt 🙄 Jeg er sykmeldt med svangerskapskvalme og er i elendig form, kaster opp og har nok med å i det hele tatt eksistere. Sønnen vår har vært syk noen ganger denne perioden, og da har far vært hjemme de dagene.

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Herregud for en ting å skrive, en baby på 8,5 mnd gråter ikke for å manipulere! Den gråter fordi den er syk, har vondt og er lei seg. Og når babyer føler seg dårlig vil de gjerne være der de er aller mest trygg, som ofte er hos mor når de er så små. TS skriver jo også at baby vil amme mye, å amme både lindrer smerte og gir trøst når en baby er syk.

TS har ikke sagt noe om at hun i all fremtid skal ta alle sykedager og legetimer selv om far er hjemme 🙄 Og forøvrig, om din kroniske sykdom er så ille en dag at du ikke evner å ta vare på et sykt barn eller reise til lege så er det faktisk ok at mannen din tar omsorgsdag.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud for en ting å skrive, en baby på 8,5 mnd gråter ikke for å manipulere! Den gråter fordi den er syk, har vondt og er lei seg. Og når babyer føler seg dårlig vil de gjerne være der de er aller mest trygg, som ofte er hos mor når de er så små. TS skriver jo også at baby vil amme mye, å amme både lindrer smerte og gir trøst når en baby er syk.

TS har ikke sagt noe om at hun i all fremtid skal ta alle sykedager og legetimer selv om far er hjemme 🙄 Og forøvrig, om din kroniske sykdom er så ille en dag at du ikke evner å ta vare på et sykt barn eller reise til lege så er det faktisk ok at mannen din tar omsorgsdag.

Hjelpes, så ikke det vedkommende du siterte hadde skrevet om at baby "manipulerer". Enig i at det er et helt hårreisende utsagn!

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanskje du burde dratt på jobb også!

Anonymkode: 623af...ca6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...