Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MTXX_MH20231110_102801490.jpg

Anonymkode: 0ba9d...fb5

Skrevet

Noe å reflektere over er jo - spesielt for de som er i et forhold - at en slik quiz gjerne gjenspeiler hva man ønsker seg mer av i livet sitt akkurat nå, og dermed nedprioriterer det man allerede får nok av.

Vi er i en periode med mye stress, med hverdagsmas med 3 små barn, mannen har nettopp byttet jobb og er både sliten etter endt arbeidsdag og må pendle lenger enn tidligere, og vi står midt i en oppussing som har dratt ut i langdrag og skulle vært ferdig for over en måned siden. Pluss at vi begge har diverse verv, mye dugnader på denne tiden, og må få ordnet til en barnebursdag snart. Og vips så havnet "Acts of Service" VELDIG langt opp på quizzen for meg, for det hadde vært så deilig å komme hjem til et rent hus, all klesvasken ryddet bort, og all søpla eller oppussingen kjørt på dynga. Men ville jeg følt meg mer elsket av det, eller ville det styrket forholdet vårt? Det tror jeg ikke. Da  fungerer det bedre med en lang klem eller å be meg opp til en saktedans på stuegulvet (noe som skjer altfor sjelden). 

Anonymkode: efdf4...d2e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Til dels misvisende da det manglet en del alternativer. 
Fysisk nærhet sist stemmer i hvert fall bra.

IMG_7894.jpeg

Anonymkode: 83b77...218

• Liker 1
Skrevet

lovelanguage.png.70c51ae6cf6f23a05da9b0a6c5bdae51.png

Anonymkode: 87536...330

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noe å reflektere over er jo - spesielt for de som er i et forhold - at en slik quiz gjerne gjenspeiler hva man ønsker seg mer av i livet sitt akkurat nå, og dermed nedprioriterer det man allerede får nok av.

...

Anonymkode: efdf4...d2e

Veldig godt poeng.

Jeg fikk ut "words of affirmation" på topp. Det har ikke vært det tidligere, men nå har jeg vært i et kjipt forhold eller hekt om du vil ganske lenge, hvor det har vært litt hot and cold, og hvor det minste kompliment eller slengkyss-emoji eller søt melding ut av det blå er det eneste jeg higer etter. For jeg får så uendelige lite av det, og er så utrygg.

I trygge forhold med  kommer ikke nødvendigvis dette så høyt, da kan jeg synes det blir litt klamt med for mye meldinger og ros og komplimenter.. Da trenger jeg ikke den bekreftelsen hele tiden. Men nå som jeg er desperat etter tegn på kjærlighet så er dette det viktigste i verden.

Anonymkode: 26184...650

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns også det manglet noen alternativer, så det ble litt misvisende.

Hos meg kom kvalitetstid øverst med 30%, anerkjennende ord 27% og berøring/fysisk nærhet 23%. Tjenester og gaver fikk 10% hver. Jeg har hittil(før jeg tok testen) tenkt at anerkjennende ord og berøring/fysisk nærhet var mine topp to. Samtidig har vi ikke vært flinke til å prioritere eller "gjøre" kvalitetstid på en måte som føles bra for begge to, så det spiller nok også inn.

Jeg merker at jeg har fått et veldig negativt forhold til tjenester de siste årene, av flere grunner. Dels fordi jeg blir kalt egoistisk når samboer blir såret av at jeg ikke automatisk ordner/kjøper/henter ting til ham samtidig som til meg selv(samtidig som at hvis jeg konsekvent ordner til ham først, er det også galt), eller feiler i å avlaste ham i den evig voksende listen over prosjekter som må gjøres ferdig/følges opp. (Han MÅ ha mange baller i luften samtidig, og alt må vise fremgang eller være noe nytt. Jeg blir fort overveldet og dermed paralysert, og glemmer eller klarer ikke gjøre noe.) Vonde ord sårer like mye som gode ord gjør godt, altså treffer "egoist" meg ekstra hardt siden ord er et av mine primære språk. Dels at svigermor er ekspert på å pakke overstyring og kontroll inn i nettopp dette kjærlighetsspråket("jeg vil jo bare hjelpe til!" sammen med baksnakking av dem som må bli spurt om å gjøre noe). At hun overtar oppvasken og shiner kjøkkenet etter middag når hun er her, får en veldig bitter bismak når det gjøres med en holdning om at hun må gjøre det hvis det skal bli gjort skikkelig.

Dessverre for meg later tjenester til å være samboers primære kjærlighetspråk. Jeg sliter med å lære meg hvordan jeg skal gjøre det riktig. Vi begge har adhd, men hver vår variant(hyperaktiv og uoppmerksom). Begge sliter med å følge opp/gjøre ferdig, men han mangler bremser(avslutte/roe ned/vente) og jeg mangler gass(begynne/komme i gang).

Anonymkode: 47670...755

Skrevet

Kvalitetstid og gaver på topp med 30 og 27 %, på bunnen var fysisk berøring med 0% 

Anonymkode: cbd81...47f

Skrevet

Ikke overrasket:)image.png.a1e039945e60ff202868b47506376c51.png

Anonymkode: 5275f...347

Skrevet

Masse fysisk berøring og glad i å overraske noen med noe fint som jeg vet de har pratet om. 

Gjensidig respekt og tillit. 

Skrevet

Akkurat som forventet og som sist jeg sjekket. At samboer også har tjenester øverst er nok positivt for oss. 

image.png.75cb1f4e4820abb6de1ddf4872fb009e.png

Anonymkode: 5dbe5...b76

Skrevet

Fysisk kontakt på topp. Det store problemet med ene eksen var at han ofte ikke tok i meg untatt under sex. Bestemte meg etter det for å KUN date noen som er helt lik meg på det punktet.

Anonymkode: 1d860...c87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...