Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor offentlig er dette? Publiseres listene noe sted eller er det sånn at man må be om innsyn for å få se det? Søkt på en jobb jeg tipper jeg ikke får fordi jeg har for lite erfaring, men er verdt et forsøk for jeg har veldig lyst på den. Samtidig er det kjipt å stå på en liste i avisen uansett om man får den eller ikke, og dukke opp i google søk. Har ikke lyst til at min nåværende arbeidsgiver skal vite at jeg ser meg rundt heller.. 

Anonymkode: 82cf7...129

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er avhengig av sted. 

I byer ligger lista kun i kommunens postliste. Mens på mindre steder risikerer man at lista, selv på stillinger på lavt nivå, publiseres i lokalavisa. 

Jeg har feks fått opp på Facebook fra lokalavisa "så mange har søkt på stilling som ...., se oversikten her". Så temmelig offentlig!  -det er greit til søknad som kommunaldirektør kanskje, men totalt unødvendig for søknad til stilling som ped.leder i den lokale barnehagen... 

Anonymkode: 858c5...22e

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er avhengig av sted. 

I byer ligger lista kun i kommunens postliste. Mens på mindre steder risikerer man at lista, selv på stillinger på lavt nivå, publiseres i lokalavisa. 

Jeg har feks fått opp på Facebook fra lokalavisa "så mange har søkt på stilling som ...., se oversikten her". Så temmelig offentlig!  -det er greit til søknad som kommunaldirektør kanskje, men totalt unødvendig for søknad til stilling som ped.leder i den lokale barnehagen... 

Enig i denne. Jeg jobber med rekruttering h i statlig, offentlig søkerliste (navneliste) blir sendt til søkere som krysser av på å få denne, og innimellom så ber journalister om innsyn og da kan det i teorien havne i avisen med da er det gjerne høye stillinger.

Anonymkode: 7fe7d...ab0

• Liker 2
Skrevet

Her står jobbene jeg søker på som nærmest hovedoppslag i lokalavisa. Det er dritflaut, for jeg må søke og søke og søke og søke og får ikke jobb, men mange får med seg at jeg søker som faen, fordi lokalavisa på nett har «DISSE HAR SØKT PÅ JOBB SOM ********» helt øverst. Får lyst til å dø. 

Anonymkode: cfac9...1a6

• Liker 2
Skrevet

Her publiseres søkerlista på kommunens facebook side. Så hvis man prøver å søke jobb under radaren så funker det særdeles dårlig. 

Anonymkode: b8bce...9cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her står jobbene jeg søker på som nærmest hovedoppslag i lokalavisa. Det er dritflaut, for jeg må søke og søke og søke og søke og får ikke jobb, men mange får med seg at jeg søker som faen, fordi lokalavisa på nett har «DISSE HAR SØKT PÅ JOBB SOM ********» helt øverst. Får lyst til å dø. 

Kjenner til den følelsen. Jeg har stått på mange søkerlister her… fikk til slutt jobb da. Heier på deg, du får forhåpentligvis snart en jobb 💪🏼

• Liker 3
Skrevet

Spørs på stillingen... 

Søkerlisten som ny direktør i NRK ble slått opp i alle aviser.

For mindre stillinger så er det vel kanskje bare de andre søkerne som er interesserte.

Bortsett fra dette lokalavis-opplegget som noen andre nevner her. 

Er det en høy stilling?

Anonymkode: dc651...f95

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjenner til den følelsen. Jeg har stått på mange søkerlister her… fikk til slutt jobb da. Heier på deg, du får forhåpentligvis snart en jobb 💪🏼

Takk. Sitter et par på nåværende jobb og finleser avisa og er ikke redd for å si det høyt heller. 😳

Skrevet

Lokalavisa her publiserer ofte søkerliste til helt vanlige kommunale stillinger. Det gjør at jeg ikke lenger orker å søke på stillinger jeg egentlig har veldig lyst på, fordi det er så ubehagelig at kollegaer stadig ser at jeg søker på jobber jeg ikke får. 

• Liker 4
Skrevet
Sykepleierinnen skrev (3 minutter siden):

Lokalavisa her publiserer ofte søkerliste til helt vanlige kommunale stillinger. Det gjør at jeg ikke lenger orker å søke på stillinger jeg egentlig har veldig lyst på, fordi det er så ubehagelig at kollegaer stadig ser at jeg søker på jobber jeg ikke får. 

Dette gjelder nok mange av oss. 

Det jeg kom til å tenke på, er om noen har kontaktet avisa noen gang?, og spurt om hva de tenker om at svært mange kvalifiserte søkere unngår å søke grunnet publiseringen?

Lokalavisa bør jo være interessert i at lokale stillinger får de beste ansatte, og at ikke enda flere trekker mot byene?

Jeg søker omtrent utelukkende stillinger i nærmeste storby for å unngå å havne i avisa. Og det er jo dumt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også søkt i nabobyen for å unngå å havne i lokalavisa. Ei på jobb ringte for å finne ut om det gikk an å bli unntatt fra søkerlista, men det er strengt gitt. 

Skrevet

På mitt sted så publiseres lista i lokalavisa som også dekker Vestland fylke og selges over al... det er en del

Anonymkode: af2cb...9e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

På mitt sted så publiseres lista i lokalavisa som også dekker Vestland fylke og selges over al... det er en del

Anonymkode: af2cb...9e8

Hvilken avis er det?

Uff æsj så ubehagelig. Har nesten lyst til å trekke søknaden nå.. er en lederstilling, så er jo høyt oppe men ikke direktør i NRK 🤭

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor offentlig er dette? Publiseres listene noe sted eller er det sånn at man må be om innsyn for å få se det? Søkt på en jobb jeg tipper jeg ikke får fordi jeg har for lite erfaring, men er verdt et forsøk for jeg har veldig lyst på den. Samtidig er det kjipt å stå på en liste i avisen uansett om man får den eller ikke, og dukke opp i google søk. Har ikke lyst til at min nåværende arbeidsgiver skal vite at jeg ser meg rundt heller.. 

Hvis det er en offentlig bedrift har du krav på å se den. Bare send HR- rådgiveren en e-post der du ber om den 

Anonymkode: b03d8...c8d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis det er en offentlig bedrift har du krav på å se den. Bare send HR- rådgiveren en e-post der du ber om den 

Anonymkode: b03d8...c8d

Og som søker kan TS be om en utvidet søkerliste som viser utdanning, praksis osv på de andre søkerne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...