AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Jeg er helt oppgitt. Ble meldt på grunn av hevn med påstander som var dratt ut av alle proporsjoner. Barnevernet valgte å starte en undersøkelse, det var ubehagelig, men jeg skjønner at de må sjekke ut saker de får inn. Problemet er at de aldri satte i gang... i det innledende brevet jeg mottok var det tydelig at de ikke hadde satt seg inn i sakens dokumenter, advokat ba barnevernet om å gjøre det. De gjorde... ingenting! Utvidet egen frist og masse styr. Først da Statsforvalteren påla de å konkludere kom konklusjonen... og det har vært fristbrudd, saksbehandlingsfeil og dokumenterte løgner fra deres side. Når jeg stiller spørsmål ved feilene som har blitt gjort velger de å ikke svare. Er dette normalt? Advokaten mener jeg har krav på erstatning. Anonymkode: 2d989...818 2 5
Fremmed fugl Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Mitt tips. Bli ferdig med saken. Advokaten har selvfølgelig et annet interesse. Tenk på dette som et eller annet ubehagelig som du er ferdig med. 9 7
Gidavmeg Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Skjønner ikke helt. Saken er ferdig. Hva mer forventer du? 5 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 3 minutter siden, Gidavmeg said: Skjønner ikke helt. Saken er ferdig. Hva mer forventer du? At de begrunner feilene de har begått fordi advokaten anbefaler klage til Statsforvalteren og Sivilombudsmannen. Barneverntjenesten er for øvrig pålagt å besvare klager. Anonymkode: 2d989...818 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Det er høyst uvanlig å engasjere advokat i en undersøkelses-sak. Så enten lyver du om graden avalvorlighet/bekymring, eller så ser du ikke din egen rolle. Om saken er avsluttet er det til det beste for dine barn at du lar det ligge og konsentrerer deg om å være en best mulig omsorgsperson. Du vil ikke få noen erstatning på dette grunnlaget. Om advokaten mener det mens han samtidig fakturerer deg for sine tjenester opptrer han ikke etisk forsvarlig. Helt ærlig tipper jeg du troller. Anonymkode: 5bb36...418 15 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er høyst uvanlig å engasjere advokat i en undersøkelses-sak. Så enten lyver du om graden avalvorlighet/bekymring, eller så ser du ikke din egen rolle. Om saken er avsluttet er det til det beste for dine barn at du lar det ligge og konsentrerer deg om å være en best mulig omsorgsperson. Du vil ikke få noen erstatning på dette grunnlaget. Om advokaten mener det mens han samtidig fakturerer deg for sine tjenester opptrer han ikke etisk forsvarlig. Helt ærlig tipper jeg du troller. Anonymkode: 5bb36...418 Jeg ble meldt for vold en gang, da barnet faktisk hadde falt og slått seg. I første samtale med barnevernet, 5 min på tlf så fikk jeg beskjed om å snakke med en advokat. Andre samtale på kontoret til barnevernet så sa de at de stoppet anmeldelsen hos politiet, allerede da trodde de svært lite på bekymringen. Denne alvorlige saken tok 6 uker. Første gang jeg ringte dit for å høre om når første møtet skulle være så hadde han ikke bladd opp saken ennå. Tror jeg la litt press på ved å ta hyppig kontakt i starten. Anonymkode: 3d3d2...06a 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det er høyst uvanlig å engasjere advokat i en undersøkelses-sak. Så enten lyver du om graden avalvorlighet/bekymring, eller så ser du ikke din egen rolle. Om saken er avsluttet er det til det beste for dine barn at du lar det ligge og konsentrerer deg om å være en best mulig omsorgsperson. Du vil ikke få noen erstatning på dette grunnlaget. Om advokaten mener det mens han samtidig fakturerer deg for sine tjenester opptrer han ikke etisk forsvarlig. Helt ærlig tipper jeg du troller. Anonymkode: 5bb36...418 Jeg engasjerte advokat fordi påstandene kunne vært alvorlige. Heldigvis gikk vedkommende tilbake på alt. Så, nei, jeg lyver ikke. Derimot virker du uvitende. Hvis barnevernet bryter forsvarlighetsprinsipper og utsetter noen for langvarig unødvendig belastning er det svært relevant å be om å få advokatkostnader refundert. Tort og svie kan være vanskeligere, men en uttalelse fra Sivilombudsmannen som påpeker at menneskerettigheter er brutt vil være en god veileder og sannsynligvis føre til at man får et visst beløp. Jeg har økonomi, ressurser og overskudd til dette, og jeg ønsker ikke at noen som ikke har det skal oppleve det samme. Anonymkode: 2d989...818 3 7
Gidavmeg Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): At de begrunner feilene de har begått fordi advokaten anbefaler klage til Statsforvalteren og Sivilombudsmannen. Barneverntjenesten er for øvrig pålagt å besvare klager. Anonymkode: 2d989...818 Kan du ikke slippe og la bvt bruke sine knappe ressurser på de barna som faktisk lever under omsorgssvikt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 11 minutter siden, Gidavmeg said: Kan du ikke slippe og la bvt bruke sine knappe ressurser på de barna som faktisk lever under omsorgssvikt. Jeg forventer at de lærer av saken, slik andre slipper det samme, og selvfølgelig ønsker ikke jeg å legge ut i dyre dommer fordi de ikke gjør jobben sin. De har allerede fått krass kritikk fra Statsforvalteren, min advokat og kommuneadvokat. Anonymkode: 2d989...818 7 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 Hårreisende at så mange mener slike saker bare blr feies under teppet og at familier skal ta kostnadene! Anonymkode: 8b01a...c34 11 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Hårreisende at så mange mener slike saker bare blr feies under teppet og at familier skal ta kostnadene! Anonymkode: 8b01a...c34 Enig. Hadde de gjort jobben sin og undersøkt som de skille ihht rutiner hadde de sikkert hatt mer tid og ressurser. Anonymkode: 2d989...818 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er høyst uvanlig å engasjere advokat i en undersøkelses-sak. Så enten lyver du om graden avalvorlighet/bekymring, eller så ser du ikke din egen rolle. Om saken er avsluttet er det til det beste for dine barn at du lar det ligge og konsentrerer deg om å være en best mulig omsorgsperson. Du vil ikke få noen erstatning på dette grunnlaget. Om advokaten mener det mens han samtidig fakturerer deg for sine tjenester opptrer han ikke etisk forsvarlig. Helt ærlig tipper jeg du troller. Anonymkode: 5bb36...418 Jeg har bistått mange klienter i saker som henlegges uten at bvt er bekymret etter endt undersøkelse. Man må betale selv, men det er ikke sammenheng mellom alvorlighetsgrad og bruk av advokat. Ts, jeg hadde gått videre med livet mitt hvis jeg var deg. Mange i bvt er inkompetente, men erstatningsnivået er i alle tilfeller lavt i Norge og føles aldri som en reparasjon. Jeg ville brukt kreftene på noe mer positivt. Anonymkode: e440b...7a7 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Dette høres altfor kjent ut. Her er det om å gjøre å tyne uskyldige borgere til grensen for hva de tåler. Barnevernet er en vits. Skulle ønske de brukte tiden sin på barn som lever i voldelige forhold. Anonymkode: de102...d43 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 Er denne melderen en som sender inn saker igjen og igjen TS er det påkrevd at du følger opp via advokat for å få svar fordi noen mennesker er slik at de aldri gir seg, da er det ikke nok at saken avsluttes emd feil og mangler fordi den gamle saken kan underbygge flere nye over tid osv osv. Jeg har en bekjent hvis ekx familie holder på med dette på femte året nå! Hver gang må BV inn og følge opp, hver gang må hun stille opp på møter, megling osv - far er notorisk mens hans familie er også ille. Det er annmeldelser over tid til politiet av hennes støttespillere - det har gått så langt at politiet selv tok ut sak for falsk annmeldelse på far og to av hans familiemedlemmer til slutt før det ble litt roligere. Det er slitsomt over tid både for henne, barna, de rundt og for BV men det er en prosess som må følges for å på sikt få avsluttet dette en gang for alle. Selv BV har i møter såvel som skriftlig erkjent at de ser dette som en heksejakt og at de føler de er brikker i ett spill. Etter fem år med dette går nå endelig saken igjen men denne gangen til retten med BV som vitner for mor mot far. Retten har tidligere bedt fars advokat om "å snakke fornuft med sin klient" som det står i rettsdokumentene uten hell så det blir interesant å følge saken videre. Det er utrolig at enkeltindivider kan ødelegge familier pga hevn, men det skjer. Anonymkode: 2d92e...678 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 Det er ikke det at de ikke vil svare. De har jo ikke tid til å svare opp din klage. Du har selv sett at din sak ikke ble prioritert (de skjønte vel at alvorlighetsgraden sannsynligvis var lav og derfor prioriterte andre saker), og det er jo fordi de ikke har hatt tid. Anonymkode: 3579b...3b2 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er denne melderen en som sender inn saker igjen og igjen TS er det påkrevd at du følger opp via advokat for å få svar fordi noen mennesker er slik at de aldri gir seg, da er det ikke nok at saken avsluttes emd feil og mangler fordi den gamle saken kan underbygge flere nye over tid osv osv. Jeg har en bekjent hvis ekx familie holder på med dette på femte året nå! Hver gang må BV inn og følge opp, hver gang må hun stille opp på møter, megling osv - far er notorisk mens hans familie er også ille. Det er annmeldelser over tid til politiet av hennes støttespillere - det har gått så langt at politiet selv tok ut sak for falsk annmeldelse på far og to av hans familiemedlemmer til slutt før det ble litt roligere. Det er slitsomt over tid både for henne, barna, de rundt og for BV men det er en prosess som må følges for å på sikt få avsluttet dette en gang for alle. Selv BV har i møter såvel som skriftlig erkjent at de ser dette som en heksejakt og at de føler de er brikker i ett spill. Etter fem år med dette går nå endelig saken igjen men denne gangen til retten med BV som vitner for mor mot far. Retten har tidligere bedt fars advokat om "å snakke fornuft med sin klient" som det står i rettsdokumentene uten hell så det blir interesant å følge saken videre. Det er utrolig at enkeltindivider kan ødelegge familier pga hevn, men det skjer. Anonymkode: 2d92e...678 Ja, jeg vet... dette er en person som truet med å melde meg fordi jeg ønsket å beholde ett av to husdyr som vi hadde avtalt ved separasjon (vedkommende er ikke barnets far heldigvis). Anonymkode: 2d989...818 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke det at de ikke vil svare. De har jo ikke tid til å svare opp din klage. Du har selv sett at din sak ikke ble prioritert (de skjønte vel at alvorlighetsgraden sannsynligvis var lav og derfor prioriterte andre saker), og det er jo fordi de ikke har hatt tid. Anonymkode: 3579b...3b2 Da bør de henlegge og ikke bryte frister. Anonymkode: 2d989...818 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #18 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke det at de ikke vil svare. De har jo ikke tid til å svare opp din klage. Du har selv sett at din sak ikke ble prioritert (de skjønte vel at alvorlighetsgraden sannsynligvis var lav og derfor prioriterte andre saker), og det er jo fordi de ikke har hatt tid. Anonymkode: 3579b...3b2 Da er det jo ekstra viktig at ts tar det videre. Da vil kanskje dette barnevernskontoret bli flinkere på å melde inn egne avvik på ressursmangel slik at kommunen kan ta tak i det, og ansette flere! Anonymkode: 8b01a...c34 3 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #19 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er høyst uvanlig å engasjere advokat i en undersøkelses-sak. Så enten lyver du om graden avalvorlighet/bekymring, eller så ser du ikke din egen rolle. Om saken er avsluttet er det til det beste for dine barn at du lar det ligge og konsentrerer deg om å være en best mulig omsorgsperson. Du vil ikke få noen erstatning på dette grunnlaget. Om advokaten mener det mens han samtidig fakturerer deg for sine tjenester opptrer han ikke etisk forsvarlig. Helt ærlig tipper jeg du troller. Anonymkode: 5bb36...418 Gjør det? Uansett type kontakt, tror jeg det første jeg ville gjort være å engasjere advokat. De er jo en profesjonell part, og jeg ville ønsket en profesjonell på min side også. Anonymkode: ddff5...5e3 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #20 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er høyst uvanlig å engasjere advokat i en undersøkelses-sak. Så enten lyver du om graden avalvorlighet/bekymring, eller så ser du ikke din egen rolle. Om saken er avsluttet er det til det beste for dine barn at du lar det ligge og konsentrerer deg om å være en best mulig omsorgsperson. Du vil ikke få noen erstatning på dette grunnlaget. Om advokaten mener det mens han samtidig fakturerer deg for sine tjenester opptrer han ikke etisk forsvarlig. Helt ærlig tipper jeg du troller. Anonymkode: 5bb36...418 Helt enig! Dette lukter muffens. Alle på KG som har blitt meldt til BV påstår at de har blitt utsatt for hevn uten at det er hold i anklagene. Anonymkode: e7fba...b56 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå