Gå til innhold

Være tilstede på farsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far i huset skal ikke være med familien på farsdagen, men har planer med venner. Jeg reagerer på at vi ikke sammen som familie skal ha dette som en dag vi feirer som familie, og jeg har handlet inn litt gaver og hadde forventninger om at vi skulle gjøre ekstra stas på ham. (Dette vet han). Han får oppmot en halv time med oss på kvelden før leggetid.

Er jeg urimelig som tenker han kan sløyfe vennene? Han har dobbeltbooket seg slik jeg ser det, og noen må sløyfes uansett. 

Anonymkode: ea9b6...11d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke det ♥️

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Skrevet
Mariss@68 skrev (2 minutter siden):

Hvor gamle er barna?

Er nok for små til å forstå tanken med farsdag

ts

Anonymkode: ea9b6...11d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er han borte hele helgen eller kun søndag,?

om han kun er borte søndag og vet dere skule feire burde han selvsagt avlyst 

Anonymkode: 0cb72...9d8

• Liker 1
Skrevet

For enkelte er nok denne dagen viktigere enn for andre. Så dette handler om forventninger, som dere må avklare. 

Viss barna er så små i tillegg, tenker jeg at dette må være helt greit. Han kan få gave av deg om kvelden. 

Selv jeg som dame tenker at denne dagen ikke skal være "hellig".. Noen minutter på morgenen, greit. Kanskje spise middag i lag. Men at man skal måtte være sammen hele dagen... Nei. 

Anonymkode: a96e4...20e

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Feir lørdag. 

Anonymkode: 60899...40a

• Liker 4
Skrevet

Har dere ikke en halvtime om morgenen til gaveåpning og god frokost? Er jo ikke noe man feirer hele søndagen, liksom.

Anonymkode: a9043...78d

• Liker 3
Skrevet

Jeg klarer ikke helt se problemet. Det er jo "hans dag" sånn sett og derfor han som bør få legge lista for hvor viktig han synes det er og hvordan han vil markere dagen. Så gjør du det samme for morsdagen. I småbarnsfasen er det ikke akkurat enkelt å få samlet vennegjengen, så det er ikke gitt at det er så lett å avlyse med venner og finne en annen dag heller. 

Anonymkode: 49227...135

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker dette bunner ut i hvilke tradisjoner han har vokst opp med. Og at du må være tidlig ute med å legge det inn i kalender og fortelle din forventning om at du har lyst til at det skal være en dag barna forbinder med kos og familietid med feiring av far. 

Anonymkode: 26ef1...3b6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

... så den dagen som handler om å hedre far, skal ikke far så gjøre som han vil, men skal tvinges til å gjøre som DU vil...? 

Jeg tror du misser poenget her.. Det er FAR sin dag, og da er det vel han som skal få gjøre det han synes er stas? 

Jeg synes det er merkelig at du skal tvinge ham til å feire en dag som handler om ham, på DIN måte. 

Det er ikke alle som feirer farsdag sånn som du er vant med. Noen feirer ikke i det hele tatt. Noen feirer med gaver og kake. Noen feirer med å la far få dagen fri. 

Anonymkode: 9b37e...123

• Liker 11
Skrevet

Du tar farsdag altfor seriøst. 

Anonymkode: cb321...d5b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det et generelt problem at han er borte i helgene? I så fall kan du ta det opp generelt at det er bra om han bruker mer tid med familien.

Men hvis dette er en spesiell hendelse hadde jeg lagt feiringa til en annen dag.

Anonymkode: 71bdd...42f

• Liker 1
Skrevet

Spar heller gavene til jul.

Anonymkode: 85f0e...440

• Nyttig 2
Skrevet

Kan ikke han få velge selv hva han ønsker å gjøre? Når det er hans dag og barna er for små uansett så tenker jeg at det er helt greit for han å velge å være med vennene sine. Så får dere to heller ta en prat om forventninger, hva du er vant til, hva han er vant til og hva dere ønsker og avklare slike dager for fremtiden heller. Men i år så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: e15be...691

• Liker 1
Skrevet

Så ungene er for små til å skjønne eller bry seg og far har planer med venner. Med andre ord er det bare deg dette er viktig for - hvorfor er det dine øsker som skal veie tyngst? Farsdag betyr så mye eller lite som man vil (i min familie har den aldri vært så viktig, bortsett fra de årene vi barna var i den alderen at det var stas), og her betyr det tydeligvis ikke så mye for far.

• Liker 5
Skrevet

Kanskje TS har lyst til å skape en tradisjon med sine barn der en viser at en bryr seg om hverandre i en familie ? 
Og dermed er feiringen av farsdagen en koselig gest for alle ? 
Far har ikke vært far å så mange år ennå kanskje, og hvis en har lært hjemme at gjør en forskjell på sånne dager så er det en god ting å lære barna sine 

Anonymkode: 290c1...836

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg så har det ikke hatt noe å si. Vi har aldri gjort noe stort ut av de dagene. Men betyr det mye for deg så må du utrykk det til han. Han er ikke en tankeleser. 

Anonymkode: caac7...058

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje TS har lyst til å skape en tradisjon med sine barn der en viser at en bryr seg om hverandre i en familie ? 
Og dermed er feiringen av farsdagen en koselig gest for alle ? 
Far har ikke vært far å så mange år ennå kanskje, og hvis en har lært hjemme at gjør en forskjell på sånne dager så er det en god ting å lære barna sine 

Anonymkode: 290c1...836

Det går fint an å bry seg om hverandre uten å feire farsdag. Hverdagen er det viktigste for meg, ikke merkedager som dukker opp en gang i året. 

Anonymkode: 522c8...c33

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker du får ta feiringen 30 min før legging👍 Sånn er det bare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...