AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Hei. veit at dette sikkert ikke er plassen, men prøver likevel. Blei sammen med en mann for 2,5 år siden. Han var drømmemannen i starten, virkelig. Men det tok ikke så lang tid før ting begynte å skurre. Han satte alle mulige regler for meg ang sosiale medier ++, som jeg fulgte for å ha et sunt og bra forhold, men så oppdaga jeg at han ikke fulgte sine egne regler. Likte lettkledte bilder, fulgte poser-kontoer med digge damer osv. I tillegg tok han kvelertak på meg etter sånn 6 mnd, men bare for å «vise» meg hva en fyr hadde gjort mot ham på byen den kvelden. Jeg blei skremt, men slo det bort som et engangstilfelle. Skru tiden frem litt, dramaet fortetter og jeg er veldig i tvil. Likevel overtaler han meg (jeg er naiv, vil gjerne at det skal funke) til å kjøpe hus sammen. Vi gjør det, selv om jeg er usikker. Mye krangling. Oppdager at han har solgt meg et par løgner, men ikke om store ting. Jeg tenker ting vil forandre seg når vi bor sammen. Det gjør de ikke. Ting er veldig bra når de er bra, men fortsatt er det mye bråk og skurr på linja. Jeg unnskylder det med at jeg nok ikke er så enkel å leve med (sliter blant annet med angst). Så blir jeg uplanlagt gravid. Er veldig i tvil om jeg bør beholde barnet (har barn fra før med en annen mann), men vi satser på at vi skal være en familie. Jeg tenker han vil forandre seg når han skal bli far for første gang. Noen måneder etterpå skjer flere små voldsepisoder. Han slår meg ikke, men blåmerker og knust inventar i fylla, føles veldig utrygt. Jeg føler meg generelt usikker. Oppdager at han har søkt på masse damer både i sosiale media og på Google. Han er ny på stedet, flytta hit for meg. Men alle han har søkt på er flotte damer som finns i livet mitt fra før, det er gjennomgående. Og han har skjult det. Samtidig viser han meg ingen interesse fysisk eller seksuelt. Trekker seg unna. Jeg mister all selvtillit og føler meg ikke trygg. jeg har gitt ham så mange sjanser til å forklare seg, men alt er bare forsvar. Ingen logikk. Han har såra meg så mange ganger. Gjort meg vondt og redd. Etter at babyen vår kom har ting blitt verre. Jeg har blitt mer utrygg. Han roper til meg, jeg har bedt han la være for barnet vårt. Men han fortsetter, blir veldig fort sint. Jeg veit han sliter med ting fra barndommen, og har sagt jeg forstår. Likevel tar han ikke hensyn. Så flytta han ut for en stund siden, jeg satte ned foten. Vi krangla for mye og det var stygt. Vil ikke at barnet vårt skal vokse opp med krangling og bråk i hjemmet, og følte at jeg hadde gitt han mange nok sjanser. Likevel elsker jeg han, så når han da ba om en ny sjanse og sa han skulle få hjelp og gjøre alt i sin makt for å bli bedre, fikk jeg litt håp igjen. Likevel har han etter det vist mange ganger at han ikke respekterer grensene mine, blant annet med å rope til meg og gjøre meg utrygg i det som nå er mitt hus alene. Dessverre. Nå har jeg oppdaga at han har søkt på ei ny lokal dame på nettet, mens han liksom skulle prøve å fikse ting han har ødelagt med meg. Han sier det eneste han vil er å være med meg og barnet, være en familie. Han kom med en bullshit forklaring, ingenting som egentlig gir mening. Så for meg framstår det som et mønster. Og jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å finne tillit til han igjen, selv om jeg så gjerne vil være en familie med han og barnet vårt. Han, på den andre sida, skylder på meg for alt som har skjedd. Når han har gjort meg vondt er det pga noe jeg har gjort. Og at jeg skyver han unna. Jeg veit jeg framstår svak nå, men jeg trenger virkelig gode råd. Og tro det eller ei (fordommer er sterke saker), jeg er i slutten av 30-åra og høyt utdanna. Så jeg er ikke ei lita ei som trenger redning (?), men ei såra, nedpsyka dame som trenger noen gode råd og innspill fra andre. takknemlig for alle eventuelle syn her. Anonymkode: 19cbc...c64 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Gang på gang på gang har han lovet gull og grønne skoger. Det er bare tomme ord. Se på handlingene han gjør mot deg. Han er stygg med deg, og du kan ikke gi han flere sjanser. Det går ut over ungene også. Denne mannen har vist sitt sanne jeg til deg gang på gang. Han er slem. Anonymkode: 9667c...ac8 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Hvis du ønsker å være en god mor for barnet ditt så går du ikke tilbake til denne mannen. Anonymkode: 2f565...3a0 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Jeg tror du blir å angre for resten av ditt liv på at du fikk barn med han. Har ingen gode råd dessverre 😕 Anonymkode: 2f464...af0
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Move the fuck on. Du er kanskje høyt utdannet og økonomisk uavhengig. Men med han ble du naiv og kuet. Du trenger å reddes. Av deg selv! Det du trenger er å bygge på selvbildet ditt. I sekundet du finner tilbake til det vil du se hele situasjonen med nye øyne. Nr 1. ALDRI slipp han inn i livet ditt igjen. Slutt å tro på løgnene. Han er en dust med masse ord uten handling. Han elsker deg ikke! Han ser på deg som en filledukke han kan leke med. 2. Psykolog. Asap. Du trenger å snakke med en utenfra som kan hjelpe deg med å finne tilbake til den du en gang var. Og du trenger å finne ut av hva du trenger nå for deg og for ungene. 3. Se deg selv i speilet. Hvem er det som ser tilbake på deg? Er hun den personen du vil være og elsker du deg selv? Er du et godt forbilde for barna dine om du tillater å bli behandlet som dritt? Er han en mann du hadde ønsket for datteren din? Hell, venninnene dine? 4. BLI SINT! SKRIK! Kjenn på alle de jævlige følelsene og øyeblikkene og hvordan han får deg til å føle og bestem deg selv for at du fortjener det beste! Vær heller alene og finn gleden med å være alene. Dyrk deg selv, hobbyer. Gå ut med venner og kjenn på hvor godt det er å leve uten drama🤩
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 TS her. Tusen takk for innspill, jeg vet at det dere skriver er sant og riktig. Takk for de fire konkrete tiltakene, Whispering Wind. Skal prøve å finne tilbake til meg selv og bygge opp igjen selvbildet mitt, men det føles som en umulig oppgave akkurat no. Har mista all tru på meg selv og egen verdi. Føler meg konstant lite attraktiv og har havna i et ufrivillig og lite sunt mønster der jeg hele tiden sammenligner meg med andre damer. Kommer selvsagt alltid til kort der, men det har oppstått på grunn av hans stadige interesse retta mot andre kvinner. Uheldig at jeg må møte han så ofte pga barnet vårt, vanskelig å få avstand til disse vonde følelsene da. Men igjen, tusen takk for gode råd, fine mennesker. Anonymkode: 19cbc...c64
Carrot Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 Åkkai, hardt og brutalt: du lar deg bruke og blir bare mer og mer nedtrykt av dette som du selv skriver er det tomme løfter - du er ved et veiskille TS; enten tar du valg som er bra for deg og går eller så tar du valget om å bli uten håp om endring...
NiceOrNothing Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. veit at dette sikkert ikke er plassen, men prøver likevel. Blei sammen med en mann for 2,5 år siden. Han var drømmemannen i starten, virkelig. Men det tok ikke så lang tid før ting begynte å skurre. Han satte alle mulige regler for meg ang sosiale medier ++, som jeg fulgte for å ha et sunt og bra forhold, men så oppdaga jeg at han ikke fulgte sine egne regler. Likte lettkledte bilder, fulgte poser-kontoer med digge damer osv. I tillegg tok han kvelertak på meg etter sånn 6 mnd, men bare for å «vise» meg hva en fyr hadde gjort mot ham på byen den kvelden. Jeg blei skremt, men slo det bort som et engangstilfelle. Skru tiden frem litt, dramaet fortetter og jeg er veldig i tvil. Likevel overtaler han meg (jeg er naiv, vil gjerne at det skal funke) til å kjøpe hus sammen. Vi gjør det, selv om jeg er usikker. Mye krangling. Oppdager at han har solgt meg et par løgner, men ikke om store ting. Jeg tenker ting vil forandre seg når vi bor sammen. Det gjør de ikke. Ting er veldig bra når de er bra, men fortsatt er det mye bråk og skurr på linja. Jeg unnskylder det med at jeg nok ikke er så enkel å leve med (sliter blant annet med angst). Så blir jeg uplanlagt gravid. Er veldig i tvil om jeg bør beholde barnet (har barn fra før med en annen mann), men vi satser på at vi skal være en familie. Jeg tenker han vil forandre seg når han skal bli far for første gang. Noen måneder etterpå skjer flere små voldsepisoder. Han slår meg ikke, men blåmerker og knust inventar i fylla, føles veldig utrygt. Jeg føler meg generelt usikker. Oppdager at han har søkt på masse damer både i sosiale media og på Google. Han er ny på stedet, flytta hit for meg. Men alle han har søkt på er flotte damer som finns i livet mitt fra før, det er gjennomgående. Og han har skjult det. Samtidig viser han meg ingen interesse fysisk eller seksuelt. Trekker seg unna. Jeg mister all selvtillit og føler meg ikke trygg. jeg har gitt ham så mange sjanser til å forklare seg, men alt er bare forsvar. Ingen logikk. Han har såra meg så mange ganger. Gjort meg vondt og redd. Etter at babyen vår kom har ting blitt verre. Jeg har blitt mer utrygg. Han roper til meg, jeg har bedt han la være for barnet vårt. Men han fortsetter, blir veldig fort sint. Jeg veit han sliter med ting fra barndommen, og har sagt jeg forstår. Likevel tar han ikke hensyn. Så flytta han ut for en stund siden, jeg satte ned foten. Vi krangla for mye og det var stygt. Vil ikke at barnet vårt skal vokse opp med krangling og bråk i hjemmet, og følte at jeg hadde gitt han mange nok sjanser. Likevel elsker jeg han, så når han da ba om en ny sjanse og sa han skulle få hjelp og gjøre alt i sin makt for å bli bedre, fikk jeg litt håp igjen. Likevel har han etter det vist mange ganger at han ikke respekterer grensene mine, blant annet med å rope til meg og gjøre meg utrygg i det som nå er mitt hus alene. Dessverre. Nå har jeg oppdaga at han har søkt på ei ny lokal dame på nettet, mens han liksom skulle prøve å fikse ting han har ødelagt med meg. Han sier det eneste han vil er å være med meg og barnet, være en familie. Han kom med en bullshit forklaring, ingenting som egentlig gir mening. Så for meg framstår det som et mønster. Og jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å finne tillit til han igjen, selv om jeg så gjerne vil være en familie med han og barnet vårt. Han, på den andre sida, skylder på meg for alt som har skjedd. Når han har gjort meg vondt er det pga noe jeg har gjort. Og at jeg skyver han unna. Jeg veit jeg framstår svak nå, men jeg trenger virkelig gode råd. Og tro det eller ei (fordommer er sterke saker), jeg er i slutten av 30-åra og høyt utdanna. Så jeg er ikke ei lita ei som trenger redning (?), men ei såra, nedpsyka dame som trenger noen gode råd og innspill fra andre. takknemlig for alle eventuelle syn her. Anonymkode: 19cbc...c64 Har kun ett eneste råd, kvitt deg med han. Han har vist sine sanne farger . Folk forandrer seg ikke . Vis ditt barn hvilken standard du har . En standard som går på å ikke menge deg med folk som er nedbrytende , uærlig og ustabil . Du har alt på stell , penger , bolig & jobb . Kvitt deg med parasitten som forsurer livet ditt . NÅ. 1
Sydvesta Orkana Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Som du selv sier- du er psyka ned. Denne mannen vil fortsette på denne måten i en rller annen grad. Det er bare to spørsmål du må stille deg selv 1) vil du ha det slik i 40 år til? 2) er det denne "atmosfæren" du ønsker at barnet skal vokse opp og formes i? Om svaret er nei på minst ett av dem, så... Du skriver du elsker han, men det duvelsker er den han utga seg for å være i starten, men den personen eksisterer ikke. Den sanne han er han som sårer deg med andre damer, som gjør deg utrygg, som det er bråk med , som har liten eller ingen respekt for deg og som også er voldelig. Disse personlighetstrekkene går ikke over. Han blir å suge livsgleden ut av deg, og hvordan skal du kunne "forsvare et samliv med han ovenfor barnet deres om 20 år- det går utover dere begge! Det er ikke noen god føølelse å bli forlatt, men det var en lettelse å lese at han hadde flyttet ut. Vær klar over at om du tar han tilbake, risikerer du at han etter en honeymoonperiode blir værre enn det han har vært, for da har han fått sin syke bekreftelse på at du lar deg dirigere av han, og det lille han evt til nå har respektert av grenser viskes enda mere ut. Det er så brutalt - men sant, han du elsker er den du trodde han var. Den han er bør du få på størst mulig avstand! Tar du han tilbake nå, er det et tidsspørsmål før du angrer bittert- ikke la han ta fra deg ressn av ditt liv. Få hjelp til å finne tilbake styrken din og deg selv! Ønsker deg og barnett alt godt 🥰
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 Som jeg sier til mine barn. Det hjelper ikke at jeg sier at jeg elsker deg hvis jeg slår deg. Ord har ingen betydning hvis handlingen tilsier noe annet. Anonymkode: bf81d...977 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis du ønsker å være en god mor for barnet ditt så går du ikke tilbake til denne mannen. Anonymkode: 2f565...3a0 Jeg har tilgitt min mor mye, men sliter med å tilgi at hun ble hos en voldelig mann i flere år, noe vi barna slet med i mange, mange år. Også etter hun endelig flyttet. Anonymkode: f3a87...6af 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Jeg har vært der du er. Vær så snill å ikke ta han inn i livet ditt igjen!! Jeg var dom nok til å tro på at han hadde forandret seg.. I perioden vi bodde i fra hverandre gjorde han ALT for å få meg tilbake. Det var ikke måte på hvor mye han angret over tidligere oppførsel, hvor mye han hadde forandret seg, og hvor bra det skulle bli.. Jeg var naiv nok til å tro på det han sa. Han flyttet inn igjen til meg og barna, men det tok ikke mer enn 2 uker før hans sanne jeg var tilbake.. Tro på handling, ikke ord! Anonymkode: 514ac...666
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Du har barn fra før av! Ta ansvar, og gjør det slutt! Dette kan umulig være bra for barnet ditt! Hadde heller ikke bragt et nytt liv med en sånn mann/far! Aldri! Hvis du får barnet og forlater ham, kan du regne med mye drit fremover som går utover deg og barnet du har fra før, samt et nytt barn. Anonymkode: 6cf1a...1d5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har barn fra før av! Ta ansvar, og gjør det slutt! Dette kan umulig være bra for barnet ditt! Hadde heller ikke bragt et nytt liv med en sånn mann/far! Aldri! Hvis du får barnet og forlater ham, kan du regne med mye drit fremover som går utover deg og barnet du har fra før, samt et nytt barn. Anonymkode: 6cf1a...1d5 Ser at dere fikk et barn, leste så fort først, så trodde du var gravid nå... Men mener det samme! Kom deg bort. Anonymkode: 6cf1a...1d5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 Du elsker ikke denne mannen. Du elsker den han lot som han var da han overøste deg med "kjærlighet" og lovnader om en fantastisk fremtid. Denne mannen kommer ikke tilbake hvis du bare smiler og gjør som han ønsker. Denne masken bruker han nå kun utad for å lure venner og kolleger og bekjente. Anonymkode: 9667c...ac8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 TS her. Takk for alt dere skriver, det hjelper mye mer enn dere aner. Gjør meg bare mer og mer sikker og trygg i valget mitt, og på at jeg skal klare å være sterk nok til å bygge meg opp igjen uten han. Takk! ❤️ Anonymkode: 19cbc...c64 1 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS her. Tusen takk for innspill, jeg vet at det dere skriver er sant og riktig. Takk for de fire konkrete tiltakene, Whispering Wind. Skal prøve å finne tilbake til meg selv og bygge opp igjen selvbildet mitt, men det føles som en umulig oppgave akkurat no. Har mista all tru på meg selv og egen verdi. Føler meg konstant lite attraktiv og har havna i et ufrivillig og lite sunt mønster der jeg hele tiden sammenligner meg med andre damer. Kommer selvsagt alltid til kort der, men det har oppstått på grunn av hans stadige interesse retta mot andre kvinner. Uheldig at jeg må møte han så ofte pga barnet vårt, vanskelig å få avstand til disse vonde følelsene da. Men igjen, tusen takk for gode råd, fine mennesker. Anonymkode: 19cbc...c64 Du kan holde kontakten minimal. Samværsavtale på familievernkontoret og kun sms kontakt ved evt endringer. Overlevering utenfor døren uten noe prat❤️
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #18 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): og på at jeg skal klare å være sterk nok til å bygge meg opp igjen uten han Du er allerede kjempesterk! Vi heier på deg ❤️ Husk at det er HAN som har brudt deg ned, så bare det å bryte forholdet ditt med han, vil gjøre det lettere å bygge deg opp igjen. Ta den tiden du trenger. Og det vil ikke være enkelt, så uansett hvor sent det går, eller om det går ett steg eller to tilbake på dårlige dager, så er du på vei igjen neste dag. Anonymkode: 9667c...ac8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå