AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Hei, Jeg har holdt på en siden april, der vi har vært mye fra hverandre, siden han måtte flyttet tilbake til Oslo, men snakket sammen hver dag. Vi begge liker hverandre veldig godt, og har det så fint sammen. Han sa at han elsker meg nå på lørdag, og jeg tror jeg elsker han og. Det som stopper oss er avstanden (Oslo-Bergen) noe som er helt tullete. Vi begge har mulighet til å flytte, jeg har leilighet så ville vært lettere for han. Vi «endte» på en måte det i går, men vi har jo ikke lyst, men vi begge har slitt med at vi ikke har kunne vært med hverandre. Jeg kjenner at jeg ikke vil gi dette opp, og har lyst å si at jeg elsker han og vil fortsatt være med han, men er redd for at han ikke vil. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 21f6e...424
Ubulu Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Finn noen nærmere som faktisk vil være med deg om hverken du eller han vil flytte 3
PITTY Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Hadde en gang en kjæreste som bodde 50 mil unna jeg også. Gikk bra et års tid det. Helt til hun reiste og flyttet inn til meg i Oslo. Da fikk hun vist frem sitt sanne jeg ganske kjapt. Dermed så jeg ikke lenger for meg henne i noe brudekjole.. 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Når ingen er villig til å flytte så er det jo kjørt. Er selv i avstandsforhold, men han skal flytte tilbake tilbake hit innen et par år(pga jobb). Hadde han ikke sagt det under første chat hadde jeg ikke gått videre med han i utgangspunktet da jeg aldri vil flytte pluss jeg har et barn.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Dere er ikke motivert nok. Oslo-Bergen er ingenting, hverken å pendle eller til slutt flytte. Dere "elsker" hverandre men vil ikke tåle ubehagelig for å kunne være sammen. Anonymkode: 8cfa3...24c 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 2 hours ago, WhisperingWind said: Når ingen er villig til å flytte så er det jo kjørt. Er selv i avstandsforhold, men han skal flytte tilbake tilbake hit innen et par år(pga jobb). Hadde han ikke sagt det under første chat hadde jeg ikke gått videre med han i utgangspunktet da jeg aldri vil flytte pluss jeg har et barn. Hvorfor er ikke du villig til å flytte ? delt samvær med barnet kanskje ? Anonymkode: 9f4a5...868
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvorfor er ikke du villig til å flytte ? delt samvær med barnet kanskje ? Anonymkode: 9f4a5...868 Fordi jeg elsker livet mitt her. Enkelt og greit.
TB1895 Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 (endret) Ikke gi opp. Avstandsforhold kan fungere når begge elsker hverandre. Men en av dere må være villig til å flytte etterhvert. Jeg var sammen med en i Oslo, jeg bor i Bergen. Ingen av oss var villig til å flytte og konfliktene rundt det ble flere og større med tid. Og det ble for dyrt. Så hvis dere begge faktisk vil være med hverandre, da MÅ en av dere flytte. Endret 10. november 2023 av TB1895 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Hvorfor ble det slutt da, hvis begge er villige til å flytte? Høres jo ut som at dere ikke vil gjennomføre? Jeg hadde avstandsforhold i over to år, og han bodde ikke i Norge. Det tok minst 7 timers reise å få se hverandre. Det krever at man er dedikert og virkelig vil. Det krever også at man tenker over fremtiden, for de færreste orker å ha det slik for alltid. Hvis man virkelig elsker hverandre finner man en måte, spesielt om det ikke allerede er barn eller andre store forpliktelser involvert. Anonymkode: ad369...949
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 Gå for det. Avstandsforhold kan fungere i en periode, men det er lettere å holde ut dersom man har en konkret plan om å flytte sammen på et tidspunkt (ett år fred i tid? to år? tre år). For oss tok det noen år før vi fikk det til logistikk/jobbmessig, men er veldig glad for at vi ikke lot avstanden ødelegge. Anonymkode: d71c3...9f5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 Om du ikke vil gi opp, så fortsett da. April er ikke så lenge, mao nytt forhold. Gi det tid. Reis på besøk til hverandre. Kanskje om ett års tid, så vil den ene flytte på seg. Anonymkode: 52476...0e6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 On 11/10/2023 at 10:01 AM, WhisperingWind said: Fordi jeg elsker livet mitt her. Enkelt og greit. Da elsker du livet ditt der mer enn kjæresten, og da blir valget enkelt. Finn deg heller en kjæreste der du bor. Anonymkode: 9f4a5...868
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da elsker du livet ditt der mer enn kjæresten, og da blir valget enkelt. Finn deg heller en kjæreste der du bor. Anonymkode: 9f4a5...868 Hvorfor skal jeg det når hans plan er å flytte hit? Og det var jo hele poenget mitt. Hadde ikke datet han i utgangspunktet om han ikke bodde/skulle flytte hit. Det var han som tok kontakt og ønsket å bli kjent fordi han skal flytte tilbake innen 2 år🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 On 11/11/2023 at 11:02 AM, WhisperingWind said: Hvorfor skal jeg det når hans plan er å flytte hit? Og det var jo hele poenget mitt. Hadde ikke datet han i utgangspunktet om han ikke bodde/skulle flytte hit. Det var han som tok kontakt og ønsket å bli kjent fordi han skal flytte tilbake innen 2 år🤷🏻♀️ Som jeg sa, du elsker livet ditt mer enn kjæresten. Har du kanskje bare shoppa en «passende» fyr på Tinder, som sjekket av alt på kravlista di ? 😆 Anonymkode: 9f4a5...868
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. november 2023 #15 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som jeg sa, du elsker livet ditt mer enn kjæresten. Har du kanskje bare shoppa en «passende» fyr på Tinder, som sjekket av alt på kravlista di ? 😆 Anonymkode: 9f4a5...868 Du virker noe merkelig og kverulerende 👀 Jeg var ute etter å møte en som bor her. Var klar i profil at jeg ikke er flyttbar. Er da ikke akkurat uvanlig at en vil møte en som bor samme sted som en selv. Spesielt når en har et barn som trives på skolen og jeg har firma og trives her vi er. Menn som matchet meg fikk infoen de trengte i forkant av kontakt mht mine «krav» og visste hvor jeg sto. Hadde aldri fortsatt å ha kontakt om jeg visste på forkant at han ikke hadde planer om å flytte hit. Så da ville det ikke utviklet seg til noe mer en et hallo i en chat. Følelsene oppstår i etterkant. Mye fordi vi kommuniserer godt og har avdekket at vi er veldig kompatibel på de fleste områder.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #16 Skrevet 15. november 2023 On 11/13/2023 at 6:54 AM, WhisperingWind said: Du virker noe merkelig og kverulerende 👀 Jeg var ute etter å møte en som bor her. Var klar i profil at jeg ikke er flyttbar. Er da ikke akkurat uvanlig at en vil møte en som bor samme sted som en selv. Spesielt når en har et barn som trives på skolen og jeg har firma og trives her vi er. Menn som matchet meg fikk infoen de trengte i forkant av kontakt mht mine «krav» og visste hvor jeg sto. Hadde aldri fortsatt å ha kontakt om jeg visste på forkant at han ikke hadde planer om å flytte hit. Så da ville det ikke utviklet seg til noe mer en et hallo i en chat. Følelsene oppstår i etterkant. Mye fordi vi kommuniserer godt og har avdekket at vi er veldig kompatibel på de fleste områder. Jeg prøver egentlilg ikke å kverulere, men jeg er så innmari lei av denne "partnershoppingen" på Tinder det virker som alle driver med. Hun sier hun elsker ham. Dermed er de kommet dit. Poenget mitt er egentlig at når man elsker noen "på ordentlig", så betyr avstand og hindre ingenting - man gjør hva som helst for å kunne være sammen. Ekte kjærlighet kan flytte fjell. Historien, musikken og litteraturen er full av det. Anonymkode: 9f4a5...868
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. november 2023 #17 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg prøver egentlilg ikke å kverulere, men jeg er så innmari lei av denne "partnershoppingen" på Tinder det virker som alle driver med. Hun sier hun elsker ham. Dermed er de kommet dit. Poenget mitt er egentlig at når man elsker noen "på ordentlig", så betyr avstand og hindre ingenting - man gjør hva som helst for å kunne være sammen. Ekte kjærlighet kan flytte fjell. Historien, musikken og litteraturen er full av det. Anonymkode: 9f4a5...868 Men jeg snakker ikke om dem. Jeg snakker om min situasjon. Og derfor er det lurt å snakke tidlig om en er flyttbar eller ikke. Min date er villig til å flytte. Da åpner det opp for å bli bedre kjent. Hadde han ikke ville flytte hit på sikt hadde det blitt med chat og gå videre. Heldigvis bor jeg i hans hjemby og han vil tilbake når bedriften er stabil. Jeg ser etter en som ønsker å bo der jeg er. Og en haug med andre ting som er kompatibelt med meg og hva jeg ønsker og forventer ut av et forhold og partner. Som voksen med erfaring så lærer en av tidligere feil som å ikke virkelig snakke med en potensiell partner om deres ønsker, behov, kjærlighetsspråk, verdier, moraler og syn på livet. Ting som ofte fører til konflikter når en forelskelsesrus legger seg. Og han jeg dater er helt enig om at den prosessen er viktig. Han ønsker heller ikke å kaste bort tid på å ikke være dønn ærlig om hva en vil fra tidlig stadie. Vi har et mål. Å finne en partner vi kan tilbringe resten av livet med.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #18 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg prøver egentlilg ikke å kverulere, men jeg er så innmari lei av denne "partnershoppingen" på Tinder det virker som alle driver med. Hun sier hun elsker ham. Dermed er de kommet dit. Poenget mitt er egentlig at når man elsker noen "på ordentlig", så betyr avstand og hindre ingenting - man gjør hva som helst for å kunne være sammen. Ekte kjærlighet kan flytte fjell. Historien, musikken og litteraturen er full av det. Anonymkode: 9f4a5...868 Joda, men det er greit med litt realisme også. Avstandsforhold er vanskelige, uansett hvor lite eller mye du elsker partneren. Mange opplever at det tar godt på å potensielt ha avstand gjennom mange år, før man får muligheten til å flytte sammen. Det er ikke for alle. Anonymkode: e21b1...7f7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #19 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 0.01): Hei, Jeg har holdt på en siden april, der vi har vært mye fra hverandre, siden han måtte flyttet tilbake til Oslo, men snakket sammen hver dag. Vi begge liker hverandre veldig godt, og har det så fint sammen. Han sa at han elsker meg nå på lørdag, og jeg tror jeg elsker han og. Det som stopper oss er avstanden (Oslo-Bergen) noe som er helt tullete. Vi begge har mulighet til å flytte, jeg har leilighet så ville vært lettere for han. Vi «endte» på en måte det i går, men vi har jo ikke lyst, men vi begge har slitt med at vi ikke har kunne vært med hverandre. Jeg kjenner at jeg ikke vil gi dette opp, og har lyst å si at jeg elsker han og vil fortsatt være med han, men er redd for at han ikke vil. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 21f6e...424 Dere endte det i går. Gi det ei uke der du ikke gjør noe. Bare tenk. Anonymkode: 1a6a8...704
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå