Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker henne, men hun kan virkelig ikke lage mat. Middag er pølse og pommes frites med ketsjup, løvstek og pommes frites med ketsjup (hun lager ikke saus engang) eller hvis hun slår på stortromma så er det bolognese.

Jeg (mann) lager da noe litt mer spennende. Hvis jeg lager bolognese med saus fra glass så krydrer jeg litt for å få litt mer smak. Ellers kan jeg lage sausen selv.
Jeg er ingen kokk, men jeg kan lage noe indisk, jeg kan lage noe asiatisk, jeg kan lage gryteretter.

Jeg føler jeg alltid må lage mat fordi hvis ikke så spiser vi som om vi er barn.

Jeg hadde satt pris på noen tips om hvordan jeg kan be henne lære seg å lage noe mer uten å fornærme henne. Jeg kan jo ikke klage når hun lager middag til meg, men det blir litt stusselig.

Anonymkode: 16605...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslå å prøve helt nye retter, at neste uke skal dere lage 2 retter dere aldri har lagd før, gjerne 2 hver.

Anonymkode: 80912...600

• Liker 16
Skrevet

Mange kvinner har bare ingen interesse for matlaging. Selv om vi er kvinner så fødes vi ikke med mer husmorgener enn menn. Beste er å ta folk som de er. Hun trenger menn som forer henne og gir blaffen i at hun er elendig kokk. Hun har vel andre sterke sider?

Anonymkode: dd7db...3c2

• Liker 34
  • Nyttig 7
Skrevet

Du er ikke den første 😀

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Foreslå å prøve helt nye retter, at neste uke skal dere lage 2 retter dere aldri har lagd før, gjerne 2 hver.

Det var et godt forslag. Tusen takk!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun bare ikke interesserer seg for mat og bare lager det hun liker? Det finnes da andre kvaliteter. Ser ikke noe problem med likestilling og velge forskjellige ansvarsområder. Du kan jo stå for maten og hun vaskingen feks. Det var jeg oppvokst med, en pappa som kokkelerte og en mamma som holdt det ryddig.

Anonymkode: 00b78...f31

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mange kvinner har bare ingen interesse for matlaging. Selv om vi er kvinner så fødes vi ikke med mer husmorgener enn menn. Beste er å ta folk som de er. Hun trenger menn som forer henne og gir blaffen i at hun er elendig kokk. Hun har vel andre sterke sider?

Anonymkode: dd7db...3c2

Jada, hun har andre sterke sider, det er bare litt vanskelig for meg å forstå at et voksent menneske kan være så dårlig på matlaging.

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje hun bare ikke interesserer seg for mat og bare lager det hun liker? Det finnes da andre kvaliteter. Ser ikke noe problem med likestilling og velge forskjellige ansvarsområder. Du kan jo stå for maten og hun vaskingen feks. Det var jeg oppvokst med, en pappa som kokkelerte og en mamma som holdt det ryddig.

Jeg er en slik dame. Og for å sikre meg selv, så er bio i tinderprofilen min: hvis du lager middag, så tar jeg oppvasken 😊". 

Fant en utrolig god kokk som er blitt min partner. Og selv om han ønsker at jeg lager mat, så vasker jeg heller ned et helt rom mens han kokkelerer. (For husvask er ikke hans sterke side)  

Anonymkode: 1fadc...f8b

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

men jeg kan lage noe indisk, jeg kan lage noe asiatisk, jeg kan lage gryteretter.

Indisk går vel under asiatisk. Snakker vi om indisk gryterett også? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sånn. Jeg virkelig hater å lage mat, jeg har aldri hatt interresse for mat, og klarer ikke forstå de som kokkelerer noe godt ut av ingenting. Så for min del er det mannen som tar ansvar for maten. 

Han lager mat, jeg gjør husarbeidet, det er en god deal for oss.

Anonymkode: fe071...d95

• Liker 7
Skrevet

Jeg var helt krise på kjøkkenet da jeg møtte samboer. Bake kan jeg, men matlaging har jeg hatt null interesse av. Han stod dermed for mesteparten av matlagingen i begynnelsen, og det var null problem. Etterhvert turte jeg prøve meg litt mer på kjøkkenet, og fant ut at jeg hadde et skjult talent, gitt - men grunnen til at jeg begynte å prøve var fordi det var mye morsommere å lage mat til oss to, enn bare meg selv. Så ble det wkstra gøy når jeg oppdaget av jeg var flink og mestret ting lett. 

Enten mangler hun motivasjon, eller så liker hun ikke lage mat og kokkelere, eller så er hun dritdårlig til det. Eller en kombinasjon av alle tre. Heldigvis fant jeg meg en fyr som elsket meg akkurat som jeg er, og ikke lot en filleting som manglende matlagingskunnskaper bli en big deal. 

Anonymkode: adb5a...7b8

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Traktor said:

Indisk går vel under asiatisk. Snakker vi om indisk gryterett også? 

Ugh, nå er du vanskelig😂 Du vet hva jeg mener, det er forskjell på en indisk og en asiatisk resturant. Ja, jeg kan lage en "curry gryte". Men poenget er at jeg lager litt variert mat mens hun lever på pølser og pommes frites.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skriver så mange at kanskje hun ikke liker å lage mat, så skal hun slippe? Det er da ingen som liker husarbeid heller, men man må jo gjøre begge deler hver dag. Både menn og kvinner

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skriver så mange at kanskje hun ikke liker å lage mat, så skal hun slippe? Det er da ingen som liker husarbeid heller, men man må jo gjøre begge deler hver dag. Både menn og kvinner

Hvorfor? 
Mannen min liker å lage mat, så da slipper jeg. Jeg liker faktisk husarbeid, så da slipper han det. 
Vi må jo ikke gjøre det vi ikke liker, når vi liker forskjellige ting - det er jo det som gjør forholdet bra :) 

Anonymkode: fe071...d95

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fordi at han ikke kan forvente at samboeren skal lage kulinariske asiatiske indiske gryteretter fra den fjerne østen, bare fordi han ikke liker pølser og pommes med ketsjup.

Endret av Traktor
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg brenner fiskekaker og er snart 40😂 jeg hadde sikkert fått til om jeg ville, men lage mat er det kjedeligste som finnes. Spise god mat er godt! jeg er dog blitt litt bedre kokk enn jeg var når vi møttes, og målet er å få ungene mett🙈 Derfor er det mannen som er kokken 8 av 10 dager. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun lager mat, bare ikke «bra nok» for ts. Jeg ser virkelig ikke problemet. Alle har forskjellige interesser. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Å kunne lage noen gode retter er en av basiskunnskapene voksne mennesker trenger. Dette er bare flaut.

Anonymkode: c02a9...fe1

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å kunne lage noen gode retter er en av basiskunnskapene voksne mennesker trenger. Dette er bare flaut.

Anonymkode: c02a9...fe1

Jeg synes løvstek og pomfritt kan være svært godt jeg da. Det er vel smak og behag? Jeg liker dog ikke ketsjup, men det er det sikkert mulig å utelate. 

Endret av Traktor
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er noe infantilt med voksne folk som spiser så dårlig drittmat og ikke kan lage de enkleste ting.

Hadde personen vært villig til å lære seg å lage mat eller oppegående nok til å klare det så hadde det vært helt greit, hvis ikke tror jeg at jeg hadde mistet interessen ganske kjapt.

Dere kan begynne å lage mat sammen?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...