AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Jeg har oppdaget at min ex-svigermor ofte drikker når mitt barn er der på besøk. Familien til min ex har alltid hatt alkohol fremme julaften, nyttårsaften og bursdager når alle barnebarna er til stede, og de fleste voksne har drukket seg brisne eller litt fulle. Jeg synes det er litt upassende når det er barn/tenåringer til stede, og synes at voksne fint kan klare seg uten alkohol når barn er der, selv om ingen blir sinte eller ufine når de drikker. Nå har jeg lagt merke til at bestemoren ofte har et glass i hånden/i nærheten når jeg leverer/henter barnet mitt hos henne og mannen, og sist søndag da vi skulle i kirken for å se barnet mitt synge i kor, så jeg tydelig at bestemoren var litt brisen da hun kom ut av bilen. Hun har også ofte "rødvinstenner" Har nevnt det til min ex, men hun sa at moren ikke har et alkoholproblem og at jeg må skjerpe meg. Hva gjør jeg? Anonymkode: 4bd8c...4c6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Er det ingen som har noen meninger? Ts Anonymkode: 4bd8c...4c6
Brunello Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Høres litt mye ut når fet drikkes søndag formiddag.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Brunello skrev (9 minutter siden): Høres litt mye ut når fet drikkes søndag formiddag. Hva gjør jeg når damen selv helt sikkert nekter for det og min ex sier moren ikke har alkoholproblem? Ts Anonymkode: 4bd8c...4c6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva gjør jeg når damen selv helt sikkert nekter for det og min ex sier moren ikke har alkoholproblem? Ts Anonymkode: 4bd8c...4c6 I min verden hører ikke barn og alkohol sammen, og jeg fatter ikke at folk "må" ha alkoholen sin for å kunne "kose" seg. Jeg tenker de må ha er trist liv. (Og hvor trist liv må en ikke ha for å bli beruset en søndag formiddag, når man attpåtil skal i kirken for å se barnebarn?) Når det er sagt, så tror jeg ikke du kan gjøre noe med det, bestemor bestemmer selv. Har hun ansvar for barn når hun drikker? Isåfall ville jeg nektet barn/a å være der, men utover det, så er det ikke så mye du kan gjøre med det. Anonymkode: 9820b...026
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): I min verden hører ikke barn og alkohol sammen, og jeg fatter ikke at folk "må" ha alkoholen sin for å kunne "kose" seg. Jeg tenker de må ha er trist liv. (Og hvor trist liv må en ikke ha for å bli beruset en søndag formiddag, når man attpåtil skal i kirken for å se barnebarn?) Når det er sagt, så tror jeg ikke du kan gjøre noe med det, bestemor bestemmer selv. Har hun ansvar for barn når hun drikker? Isåfall ville jeg nektet barn/a å være der, men utover det, så er det ikke så mye du kan gjøre med det. Anonymkode: 9820b...026 Hun har barnebarna på besøk og min datter har sagt flere ganger at det blir drukket alkohol når familien er samlet, og at bestemoren drikker vin. Datteren min fortalte meg at når de var hos besteforeldrene 17.mai om kvelden, hadde moren hennes blitt så full at hun hadde falt ut av stolen og ned på gulvet, og alle fikk latteranfall og syntes det var gøyt. Min datter syntes det var litt ubehagelig merket jeg på meldingene hennes, men når jeg tekstet med moren dagen etter bagatelliserte moren det. Jeg synes heller ikke at alkohol og barn hører sammen, og jeg har knapt sett mine foreldre fulle i oppveksten. Ts Anonymkode: 4bd8c...4c6 1
Brunello Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun har barnebarna på besøk og min datter har sagt flere ganger at det blir drukket alkohol når familien er samlet, og at bestemoren drikker vin. Datteren min fortalte meg at når de var hos besteforeldrene 17.mai om kvelden, hadde moren hennes blitt så full at hun hadde falt ut av stolen og ned på gulvet, og alle fikk latteranfall og syntes det var gøyt. Min datter syntes det var litt ubehagelig merket jeg på meldingene hennes, men når jeg tekstet med moren dagen etter bagatelliserte moren det. Jeg synes heller ikke at alkohol og barn hører sammen, og jeg har knapt sett mine foreldre fulle i oppveksten. Ts Anonymkode: 4bd8c...4c6 Fyll og barn hører ikke sammen. At det drikkes alkohol i moderate mengder er uproblematisk. 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 Brunello skrev (16 minutter siden): Fyll og barn hører ikke sammen. At det drikkes alkohol i moderate mengder er uproblematisk. At det sippes fra vinglass gjennom dagen, er ikke uproblematisk selv om man ikke blir full Ts Anonymkode: 4bd8c...4c6 2
Sitronterte Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Brunello skrev (2 timer siden): Fyll og barn hører ikke sammen. At det drikkes alkohol i moderate mengder er uproblematisk. Har bestemor full?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør jeg når damen selv helt sikkert nekter for det og min ex sier moren ikke har alkoholproblem? Ts Anonymkode: 4bd8c...4c6 Da setter du ned foten og sier at ungen ikke skal dit så lenge ''Besta'' er på fylla. For det er nettopp det hun er. Mannen din høres medavhengig ut og nekter og innse realitetene. Anonymkode: 226b7...985 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Selvfølgelig er ikke dette innafor. Anonymkode: 518ad...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Familievernkontoret? Anonymkode: a0a01...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun har barnebarna på besøk og min datter har sagt flere ganger at det blir drukket alkohol når familien er samlet, og at bestemoren drikker vin. Datteren min fortalte meg at når de var hos besteforeldrene 17.mai om kvelden, hadde moren hennes blitt så full at hun hadde falt ut av stolen og ned på gulvet, og alle fikk latteranfall og syntes det var gøyt. Min datter syntes det var litt ubehagelig merket jeg på meldingene hennes, men når jeg tekstet med moren dagen etter bagatelliserte moren det. Jeg synes heller ikke at alkohol og barn hører sammen, og jeg har knapt sett mine foreldre fulle i oppveksten. Ts Anonymkode: 4bd8c...4c6 Moren til datteren din? Er ikke det deg? Eller mener du moren til bestemoren til datteren din? Er du også litt på en snurr når du skriver her? Anonymkode: c0a40...169 2 1
Raquelle Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Moren til datteren din? Er ikke det deg? Eller mener du moren til bestemoren til datteren din? Er du også litt på en snurr når du skriver her? Anonymkode: c0a40...169 Har nevnt det til min ex, men hun sa at moren ikke har et alkoholproblem og at jeg må skjerpe meg. Hva gjør jeg? TS er pappa, det kommer tydelig frem i hovedinnlegget. Ellers så synes jeg absolutt at denne drikkingen ikke er grei. Jeg har italiensk familie, så er vandt til at folk drikker vin til maten. Men aldri noen som er i nærheten av brisen. Endret 10. november 2023 av Raquelle 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 Jeg er oppvokst i en familie med et sunt og avslappet forhold til alkohol, hvor de voksne gjerne kunne ta seg et glass vin til middagen en helt vanlig torsdag kveld. Men å være synlig beruset en søndag formiddag synes jeg blir dumt, og hvis dette er noe som skjer ofte ville jeg tatt en prat med bestemor og høre om hun ikke kan vente med alkoholen til barna har dratt Anonymkode: 5fa2c...0e9 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 Svigerforeldrene mine er også slik, i helgene går de å smådrikker vin hele dagene, og utpå kvelden merker man at de er påvirket/brisne uten at de er direkte fulle. Ungene er vandt med at vi voksne kan ta oss en øl eller ett glass vin på kvelden, men de liker ikke drikkingen til besteforeldrene som pågår fra morgen til kveld. Mannen har blitt irritert på meg når jeg har tatt opp at jeg ikke synes det er greit og at foreldrene hans er alkisser. Til slutt satte jeg bare ned foten og sa at jeg og ungene nekter å være med på besøk om ikke alkoholen modereres kraftig ned. Han snakket med foreldrene sine, de synes selfølgelig jeg er svært prippen, men de har heldigvis gått med på å drikke mindre når ungene og jeg er på besøk. Anonymkode: 84428...c23 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå