AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Hei! Jeg venter mitt 2. barn i juli. Forrige gang var jeg der 2 netter (ca 2,5døgn). Noen som vet om man rett til like langt opphold som flergangsfødende? Skal føde på AHus Anonymkode: 4c31a...051
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Du kan få det så vidt jeg vet, men de vil jo helst «ha oss hjem» så fort vi er klare så det blir mer plass til evt andre. Med første var jeg der i 3 dager, med andre var jeg der i to døgn. Og tredje var jeg der bare over natta (fødte sent på kvelden, og dro kl 12 dagen etter) Anonymkode: dc500...4ea
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan få det så vidt jeg vet, men de vil jo helst «ha oss hjem» så fort vi er klare så det blir mer plass til evt andre. Med første var jeg der i 3 dager, med andre var jeg der i to døgn. Og tredje var jeg der bare over natta (fødte sent på kvelden, og dro kl 12 dagen etter) Anonymkode: dc500...4ea Møtte dere tilbake for 48 timers nyfødtscreening? Anonymkode: 4c31a...051
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Nå med nr 2 var jeg to døgn. Var i veldig god form og hadde egt lyst til å dra dagen etter, men orka ikke styre med det for så å måtte komme tilbake igjen for nyfødtscreeningen.. Får vi evt en nr 3 og formen er like god så kommer jeg nok til å dra raskere, men det var også helt ok å ligge der de 2 nettene. Da har man iallefall tilgang på hjelp om man skulle trenge det. Ingen sa noe om at jeg skulle dra noe tidligere iallefall. Anonymkode: c46f2...503 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Jeg lå 5 døgn. Men jeg mistet mye blod og var slett ikke i form. Anonymkode: c3cf3...d1e 1
Forumkonto Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Har født tre ganger. Sist dro jeg hjem to og et halvt døgn etter hun ble født. Jeg fikk tilbud om å dra veldig tidlig hjem med nr to, men jeg valgte å bli tre døgn, for å rett og slett få henta meg litt inn uten en liten toåring hjemme. Pappaen og storebroren kom på besøk på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Alle kvinner kan være der 2 døgn uavhengig av hvor mange ganger du hat født før. jeg var der i 16 timer etterpå med nr2, fordi jeg og babyen var frisk. Da fikk jeg egentlig stygge blikk av de som var der, helt til jeg sa at jeg hadde en på 1,5 år som var hjemme og ikke hadde sovet borte før. Nå skal vi ha nr3, og jeg skal være der i to døgn uavhengig av hvor pigg jeg er etterpå😂 Anonymkode: 30be3...c92
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 5 døgn med første pga utfordringer. Dro hjem formiddagen etter med de to andre. Sover dårlig og blir veldig rastløs. Jeg har dratt til tilbake for nyfødtscreening med begge. Tilbudet om å bli der lenger har vært der begge gangene og spesielt med siste sa de det kunne være godt å få det pusterommet alene med babyen, men jeg slapper bedre av hjemme. Anonymkode: 82ed3...7c2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 2 døgn er vanlig der jeg jobber. Får også en dag til om man sliter med amming for eks. Anonymkode: a66ad...223
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 5 dager. Hadde tatt keisersnitt. Anonymkode: 385d7...227
Irja Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 To netter for å slippe å dra tilbake for testene de tar etter 48 (?) timer. Ellers ville jeg gjerne ha reist hjem så fort som mulig. Trives ikke på sykehus. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 Var 7 dager pga katastrofe snitt og help syndrom. Anonymkode: 9d1b8...b10 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 Så koselig, gratulerer så mye! Termin i begynnelsen av juli og skal føde på Ahus jeg også:) Anonymkode: 5404d...9c8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan få det så vidt jeg vet, men de vil jo helst «ha oss hjem» så fort vi er klare så det blir mer plass til evt andre. Med første var jeg der i 3 dager, med andre var jeg der i to døgn. Og tredje var jeg der bare over natta (fødte sent på kvelden, og dro kl 12 dagen etter) Anonymkode: dc500...4ea Jeg var to døgn. Da hadde jeg ingen følelse av at de ville ha meg hjem. Tvert i mot måtte jeg mase litt for å komme meg hjem og ble ikke utskrevet før nesten midnatt dag to.. med hadde nok helst sett at jeg ble men ingen medisinsk grunn til det Anonymkode: 5981e...263
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 Jeg var der i tre døgn, fordi ductus hadde ikke lukket seg (som den skal) hos babyen ved første sjekk. Så de måtte sjekke to ganger til før den var lukket. Anonymkode: 28cac...7f0
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var der i tre døgn, fordi ductus hadde ikke lukket seg (som den skal) hos babyen ved første sjekk. Så de måtte sjekke to ganger til før den var lukket. Anonymkode: 28cac...7f0 Ahus. Hadde ingen følelse av at de ville ha meg hjem, men dette var ikke i høysesong. Anonymkode: 28cac...7f0
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 Jeg bor 3 timer med bil unna nærmeste fødested, så vi har ikke lov til å dra hjem før tidligst 48 timer etter fødsel. Anonymkode: 8066d...6f2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #18 Skrevet 10. november 2023 2 døgn, etter keisersnitt og babyen på nyfødtintensiven i to døgn. Jeg var i veldig god form etter snittet, og følte veldig de var klare for å sende oss hjem så fort han ble utskrevet av nyfødtintensiven. Personlig skulle jeg gjerne hatt et døgn til for å være sikker på at ammingen kom på plass siden vi kun hadde 2-3 timer sammen før vi ble utskrevet. Men var likevel godt å komme hjem, og ammingen kom heldigvis igang. Anonymkode: 4b9bc...7fe
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #19 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Jeg venter mitt 2. barn i juli. Forrige gang var jeg der 2 netter (ca 2,5døgn). Noen som vet om man rett til like langt opphold som flergangsfødende? Skal føde på AHus Anonymkode: 4c31a...051 Reiste så fort alt av sjekk var godkjent begge gangene. På første måtte det bli 4 døgn pga utfordringer, på andre var jeg kun to netter. Anonymkode: a2fa4...563
Sillymilly Skrevet 10. november 2023 #20 Skrevet 10. november 2023 Har vært 2 døgn med både nr 1 og nr 2. kunne tenkt meg å reist hjem tidliger med nr 2 men pga svangerskapsdiabetes så må blodsukkeret til baby måles flere ganger det første døgnet. Og jeg gadd ikke hjem for så å snu og komme til nyfødtscreening dagen etter. skal snart ha nr 3 og blir vell 2 døgn da også pga sv.dia og for å få tatt nyfødtscreeningen før vi reiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå