Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at min mann er utro. Han vet ikke at jeg vet og slik skal det forbli. Jeg elsker han og orker ikke det som må skje viss han finner ut at jeg vet

Anonymkode: 855e3...592

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vell det betyr jo teknisk sett at du har free pass. Nyt?

Anonymkode: 6c247...3e2

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva "må" skje? Kan love deg at du aldri kommer til å klare å glemme og tilgi dette, man råtner innvendig og om ett, fem eller ti år så avskyr du hele gubben. Du kan like gjerne avsløre han med en gang og utnytte den dårlige samvittigheten hans til det fulle før du går fra han. 

Anonymkode: eb1e9...6dd

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Ok

Anonymkode: b1a3a...3ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva "må" skje? Kan love deg at du aldri kommer til å klare å glemme og tilgi dette, man råtner innvendig og om ett, fem eller ti år så avskyr du hele gubben. Du kan like gjerne avsløre han med en gang og utnytte den dårlige samvittigheten hans til det fulle før du går fra han. 

Anonymkode: eb1e9...6dd

Jeg har alltid hatt null-toleranse for utroskap, men det var før det skjedde meg. Om noen får vite at jeg vet må jeg flytte mot. det jeg alltid har ment. Det vil jeg ikke. 
Jeg elsker han og kommer til å late som ingenting. Det er han og ingen andre jeg vil ha. Vet at jeg blir stempla som naiv og dum, men det er jeg ikke. Han er mitt livs kjærlighet og egentlig har vi det ganske fint sammen.

Sikkert mange som reagerer på at jeg skriver om dette, men har ingen andre steder å «lufte ut.» Kan ikke la noen av mine nærmeste få vite om dette.

Et samlivsbrudd vil dessuten bli tøft for barna, både følelsesmessig og økonomisk. Jeg ser hvordan vennene deres med skilte foreldre blir kastet mellom to hjem, bonusforeldre, stesøsken og halvsøsken. For barna fører det aldri noe godt med seg.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er han utro? Eller har han vært utro? Hvis det er en pågående affære så kommer dette til å spise deg opp innvendig. Hvis det er forbi kan du kanskje klare å tilgi på sikt.

Det er ingen som bestemmer at du må gå selv om mannen har vært utro, det er helt opp til deg selv. Mange blir, og jobber med ekteskapet. Noen klarer å få det til å fungere. Det som ikke fungerer er å late som ingenting…

Men du har det heller ikke travelt. Du trenger ikke å ta den avgjørelsen nå. La sviket jobbe litt i bevisstheten din, til slutt vil det tvinges frem et behov for avklaring. Da er du klar til å ta disse valgene. Hvis ikke mannen tar det valget for deg først, da…

Anonymkode: 64b7b...8cd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Ha selvrespekt og stikk så fort du kan. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han er mitt livs kjærlighet

Høres mer ut som du har en avhengighet/hekt- relasjon til han enn at han er ditt livs kjærlighet. Her bør du søke hjelp for din egen del slik at du får styrket deg selv og kommet deg vekk fra en idiot som har null respekt for deg.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Bigote skrev (8 minutter siden):

Høres mer ut som du har en avhengighet/hekt- relasjon til han enn at han er ditt livs kjærlighet. Her bør du søke hjelp for din egen del slik at du får styrket deg selv og kommet deg vekk fra en idiot som har null respekt for deg.

Det høres heller ikke ut som hun er hans livs kjærlighet. Han er utro av en grunn, før eller siden ryker forholdet. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har funnet ut at min mann er utro. Han vet ikke at jeg vet og slik skal det forbli. Jeg elsker han og orker ikke det som må skje viss han finner ut at jeg vet

Livet og kjærlighetens veier er uransakelig. Hør på din indre stemme, og ikke forhold deg til hva ''alle'' andre mener.  Men generelt er det nok lurt å ha en indre dialog, der du finner ut om du kan legge dette bak deg. For dersom du ikke klarer å legge dette bak deg, så ødelegger det deg. Men om du klarer å få det som har skjedd ut fra hodet ditt, så vil jeg si oddsene er gode for at dette kan fungere.

Hmmmmmm skrev (29 minutter siden):

Det høres heller ikke ut som hun er hans livs kjærlighet. Han er utro av en grunn, før eller siden ryker forholdet. 

Slike floskler som at alle er utro av en grunn, og derfor vil være det igjen uansett er en typisk hobbypsykologisk, hjemmesnekret forklaring som ikke er begrunnet med noe som helst. Det finnes naturligvis også mange som er utro en gang i livet, med en annen person, eller en hendelse, og deretter aldri mer utro. Av hundre tilfeller, så har alle hundre sin forklaring, så det er også helt individuelt.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et samlivsbrudd vil dessuten bli tøft for barna, både følelsesmessig og økonomisk. Jeg ser hvordan vennene deres med skilte foreldre blir kastet mellom to hjem, bonusforeldre, stesøsken og halvsøsken. For barna fører det aldri noe godt med seg.

Nå kommer snart noen og kommenterer dette med at det er hans feil, og dermed han som må ta ansvar for det. Det er i og for seg riktig, men det er ikke dermed sagt at man vil bryte opp hele familien. Som sagt, følg din egen vei!

Anonymkode: f0249...003

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Om han nå er utro så bør du uansett snakke med han. Dere kan jo inngå avtale om åpent forhold, det kan du jo foreslå til han uten å nevne at du vet han er utro. Utroskap er jo ofte en pekepinn på at noe ikke er helt tilfredsstillende i forholdet, og om den feilen bare får fortsette å være tilstede så vil det som regel alltid ende i brudd.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har alltid hatt null-toleranse for utroskap, men det var før det skjedde meg. Om noen får vite at jeg vet må jeg flytte mot. det jeg alltid har ment. Det vil jeg ikke. 
Jeg elsker han og kommer til å late som ingenting. Det er han og ingen andre jeg vil ha. Vet at jeg blir stempla som naiv og dum, men det er jeg ikke. Han er mitt livs kjærlighet og egentlig har vi det ganske fint sammen.

Sikkert mange som reagerer på at jeg skriver om dette, men har ingen andre steder å «lufte ut.» Kan ikke la noen av mine nærmeste få vite om dette.

Jeg skjønner deg TS. Jeg valgte til slutt å gå fra kona, selv om jeg hadde tilgitt henne, men vi burde ha jobbet oss gjennom det. Fremdeles, mange år senere, savner jeg henne hver eneste dag.

Anonymkode: 0ff2d...502

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skriver at du må gå om du sier at du vet. 

Du må jo ikke det,

Det er jo opp til deg selv. Det har jo ingenting å si hva du har sagt og trodd tidligere at du kom til å gjøre. Du kan ikke gå inn i et samlivsbrudd bare fordi du føler du må leve etter noen regler du lagde for deg selv for mange år siden. Hvis det bare er det som holder deg igjen fra å ta det opp med han, og prøve å jobbe dere gjennom det?

Det er ikke uvanlig å møte seg sjøl i døra på noen som helst steder i livet, tenk heller på mannen din, gjett om han har sagt han aldri kom til å være utro da... Når folk får vite om det så tenker de ikke at du er så teit som blir, det er han som er skurken. Det er han som mister ansikt. 

Og du.. jeg tror det er veldig mange som sier de har nulltoleranse for utroskap når de er single og 19 år, og tror det selv, spesielt som unge. De tror de kommer til å gå på første utroskap, og tro meg, de tror iallfall IKKE de kommer til å være utro selv. Men så skjer livet da, med barn og alt involvert, og så var det plutselig ikke en så jævla enkel sak likevel som man skal ha det til når man har ingen erfaring med det.

Man skal være forsiktig med å påstå ting om noe man ikke har prøvd eller vært gjennom. Man kan ikke vite på forhånd. Og det er helt greit.

Anonymkode: 6dc0e...ebf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Og forøvrig så trenger ikke folk nødvendigvis få vite om det uansett? Dette er noe man kan ordne på kammerset. 

Selv om jeg nok tror det vil kunne være bra for deg å ha noen å betro deg til. En venn som er lite dømmende.

Anonymkode: 6dc0e...ebf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har absolutt respekt for de som klarer å komme seg gjennom utroskap og gå videre sammen. Men dette er en særdeles dårlig idé. Hvis du ønsker å fortsette å leve med han, bør du uansett gi beskjed at du vet at han er utro, men at du ønsker å jobbe videre med forholdet. Hvis du bare gjemmer dette inni deg uten å snakke, så kommer du til å gradvis til å bli spist opp, det kan jeg garantere 100%. Skal dette ha livsgrunnlag må dere for det første snakke om dette, og evt. få hjelp, og han må slutte å være utro.

Ingen andre behøver ikke å få vite noe om det heller, om det er det du er redd for. Dette kan dere snakke om på privaten.

Og ja, det er en viss sjanse for at han selv ønsker å gå når du konfronterer han med det, men det er en sjanse du bør ta, og om han skulle ønske å gå, så vil du til slutt komme deg videre i livet med hevet hode.

Anonymkode: eba28...e60

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror man kan elske hverandre og likevel være utro. Men jeg tror også det er viktig å snakke sammen. Man MÅ kommunisere. Jeg ville ikke tolerert utroskap selv, men jeg kunne kanskje ha godtatt et åpent forhold der man tolererer at den andre parten har sex med andre under enkelte kriterier. Usikker, men jeg tenker at jeg elsker familien vi har, elsker mannen min og ønsker virkelig ikke å bryte opp familien mht. barna.

Så er det vanskelig å opprettholde et spennende sexliv over mange år. Vi har klart det foreløpig, men det er ikke sikkert det er sånn om ti år. Da vil jeg kanskje kunne godta at han har sex med andre. Men jeg vil ikke kunne godta løgn! Kan du godta løgnen, TS? Vil du kunne leve med denne løgnen gjennom årene? Jeg tror det er veldig mange som ikke kan det. Og at det vil gjøre noe med dem på sikt.

Jeg tror du bør snakke med ham og at du vet. Og spørre hvordan dere skal forholde dere til dette videre. Om det er følelser eller bare sex med den andre. Om det er noe pågående. Om han ønsker å åpne forholdet. Og hvordan dere skal gjøre dette videre. 

Anonymkode: 1e511...1df

Skrevet

Hvordan fant du ut det?

Anonymkode: d3907...646

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser at det er vondt for deg, men husk det betyr ikke at han ikke elsker deg like mye som før. Men er som oftest utro for sex, kvinner er utro fordi de blir forelsket. Jeg har vært utro før og de damene betydde like mye som om at jeg skulle fått en blowjob og sex gjennom et glory hole. Jeg sier ikke at det er rett å gjøre, men det ligger null ❤️følelser bak det, kun kåthet.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
20 minutter siden, Barelurerpaanoe said:

Ser at det er vondt for deg, men husk det betyr ikke at han ikke elsker deg like mye som før. Men er som oftest utro for sex, kvinner er utro fordi de blir forelsket. Jeg har vært utro før og de damene betydde like mye som om at jeg skulle fått en blowjob og sex gjennom et glory hole. Jeg sier ikke at det er rett å gjøre, men det ligger null ❤️følelser bak det, kun kåthet.

Dette gjelder detinitivt for oss menn i 9 av ti tilfeller. 

Anonymkode: 0760e...bf5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Girl, kom deg ut før du blir enda mer persilleblad. Jeg var med en som var notorisk utro, han nektet mye og jeg visste innerst inne at det han sa var løgn. Men jeg ble, jeg gikk gjennom et traumebånd. Han var så fæl mot meg, men jeg "elsket han" og trodde han var den eneste i hele verden. Nå er jeg i et forhold hvor jeg virkelig blir verdsatt og jeg er sint på meg selv for at jeg brukte opp tiden min på eksen. For tro meg, jeg elsket han ikke selvom jeg oppriktig trodde det.. jeg var avhengig og psykisk nedbrutt. 
Men forstår ikke hvorfor du lager denne tråden? Hva er spørsmålet eller formålet? Du kommer ikke til å gi slipp før han dumper deg og du sitter igjen helt ødelagt. 

Anonymkode: 89ccb...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...