AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #21 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Man har rett på lunsjpause selv om man har betalt lunsj. Man skal være tilgjengelig med mulighet for å trå til/rykke ut, men å disponere en halvtimes pause skal man, uansett lønn eller ikke. Anonymkode: 3f6f8...ce8 Forutsetningen for å ha betalt lunsj er at man er tilgjengelig for arbeidsgiver i lunsjen og ikke kan fritt forlate arbeidsplassen. Hvordan tenker du at dette samsvarer med å være på butikken? Anonymkode: c71ec...142 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #22 Skrevet 10. november 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Når man jobber i hjemmesykepleien? Er det noen regler for det? Anonymkode: 0d17a...425 Nei. Å dra med seg multiresistente bakterier inn på steder der man selger mat er ikke delikat. Du burde forøvrig vite dette som sykepleier….. Anonymkode: 050dc...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #23 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Å dra med seg multiresistente bakterier inn på steder der man selger mat er ikke delikat. Du burde forøvrig vite dette som sykepleier….. Anonymkode: 050dc...a4e Jeg er helsefagarbeider lærling. Og ser flere av de som jeg jobber sammen med går på butikken, det er faktisk kun veilederen min som sier det ikke er greit. Anonymkode: 0d17a...425
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #24 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Å dra med seg multiresistente bakterier inn på steder der man selger mat er ikke delikat. Du burde forøvrig vite dette som sykepleier….. Anonymkode: 050dc...a4e For vanlige folk kan ikke dra med seg dette inn i butikkene ? Du vet at de pasientene vi er hjemme hos er i butikker, på restauranter og offentlige toaletter blant annet? Er man så syk at man ikke kan gå ut, så har man ikke hjemmesykepleie, da er man på sykehus eller sykehjem. Anonymkode: 7e3d9...6b3 1
Bøtteballetten Skrevet 10. november 2023 #25 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Når man jobber i hjemmesykepleien? Er det noen regler for det? Anonymkode: 0d17a...425 Har sett ansatte på legekontoret i arbeidsantrekk. Da snakker jeg om både leger, sykepleiere og legesekretærer. Skjønner ikke helt problemet.
peanøtt Skrevet 10. november 2023 #26 Skrevet 10. november 2023 Dra med seg multiresistente bakterier liksom.... Veldig mange er friske men likevel bærere av det uten å vite om det. Da bør bønder som jobber med griser nektes adgang i butikken også. Mrsa er veldig vanlig der. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #27 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Å dra med seg multiresistente bakterier inn på steder der man selger mat er ikke delikat. Du burde forøvrig vite dette som sykepleier….. Anonymkode: 050dc...a4e Du tror ikke pasientene selv drar på butikken eller ? Pasientene jeg har i hjemmesykepleien går både på butikken, på restauranter og kollektivt. Er man så syk at man står i fare for å smitte folk via mat i matbutikken så ligger man på isaolasjon... herregud 🙈 Anonymkode: 7e3d9...6b3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #28 Skrevet 10. november 2023 ^ trodde ikke svaret mitt hadde kommet med, derfor svarte jeg to ganger... Anonymkode: 7e3d9...6b3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #29 Skrevet 10. november 2023 Hjemmesykepleien er nok greit, men vanlige sykepleiere som har kontakt med pasienter med infeksjonssykdommer, ol. er ikke greit. Og som en vanlig sivilist så kan jeg ikke si at jeg vet om de har forskjellig uniform, så jeg ville ha reagert negativt uansett hvis jeg hadde sett en med sykepleier uniform på butikken. Jeg syns det er en uting med anleggsarbeidere med veldig møkkete klær som er på dagligvarebutikken også. De drar jo med seg møkka inn, og på varer de tar på, ol. Og det er jo plenty av farlige og skadelige stoffer i byggebransjen også. Litt urelatert så fikk jeg en gang to fingermerker etset inn i lakken på bilen min (jepp med linjene fra fingeravtrykket tydelig synlig så han hadde bare hender). Sikkert fra en bygningsarbeider med betong eller liknende etsende stoff på fingrene som deretter fant ut at han skulle ta på bilen min på parkeringsplassen... Anonymkode: 7548b...b99
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #30 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hjemmesykepleien er nok greit, men vanlige sykepleiere som har kontakt med pasienter med infeksjonssykdommer, ol. er ikke greit. Og som en vanlig sivilist så kan jeg ikke si at jeg vet om de har forskjellig uniform, så jeg ville ha reagert negativt uansett hvis jeg hadde sett en med sykepleier uniform på butikken. Jeg syns det er en uting med anleggsarbeidere med veldig møkkete klær som er på dagligvarebutikken også. De drar jo med seg møkka inn, og på varer de tar på, ol. Og det er jo plenty av farlige og skadelige stoffer i byggebransjen også. Litt urelatert så fikk jeg en gang to fingermerker etset inn i lakken på bilen min (jepp med linjene fra fingeravtrykket tydelig synlig så han hadde bare hender). Sikkert fra en bygningsarbeider med betong eller liknende etsende stoff på fingrene som deretter fant ut at han skulle ta på bilen min på parkeringsplassen... Anonymkode: 7548b...b99 Hjemmesykepleien har som regel mørkblå uniform. Sykepleiere på sykehus har helt hvit uniform. Ingen i hjemmesykepleien har helt hvit uniform ihvertfall. Kan ha hvit bukse, men overdelen er i en mørk farge. Anonymkode: 7e3d9...6b3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #31 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg reagerer skikkelig når jeg ser folk fra helsevesenet i matbutikken med uniformer. Spesielt når de absolutt må ta på frukten osv. Synes ikke dette er ok. Det kan ikke sammenliknes med anleggsarbeidere. Vi som jobber i helsevesenet er tross alt borti syke mennesker, smitte og kroppsvæsker og det kan ikke argumenteres at man bruker stellefrakk, ikke har vært hos noen med infeksjon osv. Dessuten skal du jo tilbake til syke mennesker etter at du har vært i butikken. Å si at man er i andres hjem er ikke et godt argument, du er der fordi de er pasienter. Vet ikke om de samme menneskene ville gått hjem med uniformen, satt seg ned i egen sofa.. Anonymkode: e801a...94c Vi i hjemmesykepleie jobber ikke kun med fysisk syke mennesker. De som er så syke at en kommer borti det du nevner er ofte på sykehus. Vi jobber med psykisk syke, demente, etc. På jobben min i går kveld var jeg innom 6 brukere for å gi dem medisiner og resten var å hjelpe med mat. Ingen toalettbesøk, ingen infeksjon etc. så du mener at jeg ikke skulle ha vært innom butikken i en uniform jeg tok ren da vakta startet? For 15-20 år siden brukte vi egne klær både på sykehjem og hjemmesykepleie. Det var vanlig å dra hjem og sette seg i egen sofa. Han ikke huske at noen ble smittet eller skadet på noen måte den gangen. Snakk om hysteri, alt skal være sterilt og det overdrives mer og mer. Er ikke sunt det heller. Anonymkode: efb6e...99c 1
William_S Skrevet 11. november 2023 #32 Skrevet 11. november 2023 Umiddelbart tenker jeg at dette ikke er noe verre enn kantinene på sykehus hvor folk går i arbeidsklærne i lunchen. I hjemmesykepleien kjører man/går/sykler til brukerne og om det passer seg slik å ta en kjapp tur innom butikken for å handle lunch så stusser jeg ikke over det. Så tror jeg nok også de som jobber i hjemmetjenesten som oftest er mer bevisst på egen hygiene enn folk flest.
William_S Skrevet 11. november 2023 #33 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi i hjemmesykepleie jobber ikke kun med fysisk syke mennesker. De som er så syke at en kommer borti det du nevner er ofte på sykehus. Vi jobber med psykisk syke, demente, etc. På jobben min i går kveld var jeg innom 6 brukere for å gi dem medisiner og resten var å hjelpe med mat. Ingen toalettbesøk, ingen infeksjon etc. så du mener at jeg ikke skulle ha vært innom butikken i en uniform jeg tok ren da vakta startet? For 15-20 år siden brukte vi egne klær både på sykehjem og hjemmesykepleie. Det var vanlig å dra hjem og sette seg i egen sofa. Han ikke huske at noen ble smittet eller skadet på noen måte den gangen. Snakk om hysteri, alt skal være sterilt og det overdrives mer og mer. Er ikke sunt det heller. Anonymkode: efb6e...99c Enig med deg. Hjemmesykepleie er tross alt ikke det samme som en operasjonsstue på et sykehus.
litle_my Skrevet 11. november 2023 #34 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 16.57): (...) når du har betalt lunsj (som du jo har i kommunehelsetjenesten)… Anonymkode: c71ec...142 Det er det ikke alle som har. Hovedregelen i min landsdel er ubetalt pause.
litle_my Skrevet 11. november 2023 #35 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 22.21): Når man jobber i hjemmesykepleien? Er det noen regler for det? Anonymkode: 0d17a...425 Undersøk med arbeidsgiver. Det er ingrn landsomfattende regler, men det kan være virksomheten har retningslinjer for dette
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #36 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hjemmesykepleien er nok greit, men vanlige sykepleiere som har kontakt med pasienter med infeksjonssykdommer, ol. er ikke greit. Og som en vanlig sivilist så kan jeg ikke si at jeg vet om de har forskjellig uniform, så jeg ville ha reagert negativt uansett hvis jeg hadde sett en med sykepleier uniform på butikken. Jeg syns det er en uting med anleggsarbeidere med veldig møkkete klær som er på dagligvarebutikken også. De drar jo med seg møkka inn, og på varer de tar på, ol. Og det er jo plenty av farlige og skadelige stoffer i byggebransjen også. Litt urelatert så fikk jeg en gang to fingermerker etset inn i lakken på bilen min (jepp med linjene fra fingeravtrykket tydelig synlig så han hadde bare hender). Sikkert fra en bygningsarbeider med betong eller liknende etsende stoff på fingrene som deretter fant ut at han skulle ta på bilen min på parkeringsplassen... Anonymkode: 7548b...b99 Så hvor går grensen tenker du? Bare nydusja folk som har lov å komme i butikken? Nei, dette er tull! Jeg er renholder og går på butikken i klærne jeg jobber i, er ikke det greit heller da? Kan jo dra med meg det ene og det andre fra brukere jeg og? Anonymkode: 798d0...721
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #37 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei. Å dra med seg multiresistente bakterier inn på steder der man selger mat er ikke delikat. Du burde forøvrig vite dette som sykepleier….. Anonymkode: 050dc...a4e 🙄🙄🙄 ..og hva tror du brukerene som besitter disse bakteriene gjør? Tipper du er nyutdannet og innehar minimal kompetanse om smittevern , hygieniske prinsipper/arbeidsmetioder og smitteveier. Anonymkode: 9587d...c49
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #38 Skrevet 11. november 2023 litle_my skrev (4 timer siden): Det er det ikke alle som har. Hovedregelen i min landsdel er ubetalt pause. Jaha? Så du jobber i en «landsdel» hvor kommunal sektor ikke følger KS-tariff ? (Siden du skriver «landsdel» så regner jeg med at du ikke jobber i Oslo kommune, som er et eget tariffområde, i og med at Oslo er en by) Anonymkode: c71ec...142
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #39 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 21.14): Jeg er helsefagarbeider lærling. Og ser flere av de som jeg jobber sammen med går på butikken, det er faktisk kun veilederen min som sier det ikke er greit. Anonymkode: 0d17a...425 Da ville jeg hørt på veilederen min. Det er ikke greit å «svippe innom» butikken i uniformen. Anonymkode: a41bf...65b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #40 Skrevet 12. november 2023 Det er helt innafor. Anonymkode: 2f0af...4e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå