AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Når man jobber i hjemmesykepleien? Er det noen regler for det? Anonymkode: 0d17a...425
Akryl Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Så lenge de ikke er skitne og ikke lukter surt. Nå ser jeg ofte håndverkere som er i butikken med arbeidsklær. 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 Vi gjør det hos oss. Har også fått lov av ledelsen. Fikk ikke lov under korona. Dette er på et lite sted på Østlandet. Du må se hva som er vanlig hos dere. Anonymkode: efb6e...99c
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Umidelbart tenker jeg nei grunnet hygiene for pasienter men realistisk aå er det nok mange plasser hvor det ville vært akseptert. Spør leder Anonymkode: 1ff8f...82d 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Ja? En gjennomsnittlig kunde er mer uhygienisk enn folk i nye uniformer for dagen, selv om de er brukt en arbeidsdag. Anonymkode: 84d8f...f0e 7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 Bor på landet. Bønder gjør dette iblant. Det stinker. Men jeg tror de fleste er vant til det og ikke bryr seg Anonymkode: 8ea33...351
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 Ikke lov her jeg jobber i hjemmesykepleien. Anonymkode: 00795...519 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 Politiet gjør det. Anonymkode: 10701...d64 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Her ser jeg at hjemmesykepleiere og hjemmehjelper gjør det. De handler jo til brukerne også. Er innom apotek for å hente ut medisiner osv. Anonymkode: 32c42...781 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 Ja, er ofte på butikken i arbeidstøy. Vi henter mat, pakker, div på apotekutsalge og sånt til våre brukere. Vi jobber i hjemmetjenesten og på det lokale sykehjeme. Og vi har til og med oss brukere på butikken av og til. Hadde vært veldig tungvint viss vi ikke hadde mulighet til dette . Lunsj/mat betaler vi for og får sendt inn på vaktromet som vi deler med sykehjemsansatte. Mange grupper som bruker arbeidstøy i samfunnet. Anonymkode: 2902b...85f 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 I vår sone fikk vi ikke lov av gamle sjefen. Hun syntes ikke at det så bra ut. Andre soner får lov.. så her må du nesten sjekke med sonen din om det er lov. Nå har vi ny sjef, så spennende hva hun sier. Anonymkode: 9cc73...05a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Jeg ser ofte folk i arbeidstøy både fra helsetjeneste og andre yrker er innom butikker. Man har bare en kort lunsjpause, så å kaste bort tid på å skifte er jo unødvendig. Har vondt for å tro det ikke er lov å gå i arbeidsklærne for å få seg lunsj. Anonymkode: 4ee91...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Jeg reagerer skikkelig når jeg ser folk fra helsevesenet i matbutikken med uniformer. Spesielt når de absolutt må ta på frukten osv. Synes ikke dette er ok. Det kan ikke sammenliknes med anleggsarbeidere. Vi som jobber i helsevesenet er tross alt borti syke mennesker, smitte og kroppsvæsker og det kan ikke argumenteres at man bruker stellefrakk, ikke har vært hos noen med infeksjon osv. Dessuten skal du jo tilbake til syke mennesker etter at du har vært i butikken. Å si at man er i andres hjem er ikke et godt argument, du er der fordi de er pasienter. Vet ikke om de samme menneskene ville gått hjem med uniformen, satt seg ned i egen sofa.. Anonymkode: e801a...94c 3 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 Synes det er ekkelt når helsepersonell gjør det. Vet jo aldri hva de har fått på uniformen. Anonymkode: 6b965...151 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Umidelbart tenker jeg nei grunnet hygiene for pasienter men realistisk aå er det nok mange plasser hvor det ville vært akseptert. Spør leder Anonymkode: 1ff8f...82d men å kjøre fra pasient til pasient er greit? For noe svada! selvsagt er det greit å kjøpe seg lunsj i arbeidsklær! Anonymkode: 70829...1b0 7 2
peanøtt Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 Jeg jobber I hjemmesykepleien og det hender en gang i blant at jeg stikker en tur innom butikken i arbeidsklær. Jeg vasker hender og spriter hender hele tiden. Garantert oftere enn folk flest, jeg bytter arbeidsklær med en gang hvis det er sølt noe. Tror det er mindre sannsynlig at jeg sprer smitte enn det er med andre folk i butikken. Som oftest har jeg med matpakke, så det er ikke veldig ofte jeg er i butikken når jeg er på jobben, men det skjer. 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Når man jobber i hjemmesykepleien? Er det noen regler for det? Anonymkode: 0d17a...425 Nei det er ikke greit. Anonymkode: a41bf...65b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #18 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): men å kjøre fra pasient til pasient er greit? For noe svada! selvsagt er det greit å kjøpe seg lunsj i arbeidsklær! Anonymkode: 70829...1b0 Trenger man gjøre noe værre bare fordi det allerede er ille? Kjører allerede 5 km over grensa like greit å peise på og kjøre 50 km over grensa 🙄 Nei det er selvsagt at det er greit, man må nesten avklare med leder i første omgang. Og svada er jo tankegangen din... Anonymkode: 1ff8f...82d 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #19 Skrevet 10. november 2023 Pussig spørsmål, i og med at det her ikke er uniform eller ikke som er problemstillingen, men hvorvidt du har lov til å forlate at arbeidsplassen for å gjøre private ærend når du har betalt lunsj (som du jo har i kommunehelsetjenesten)… Fasiten er selvsagt at det ikke er greit, med mindre du fører tiden du er på butikken til avspasering og jobber det inn igjen . I virkelighetens verden så er det ingen som bryr seg, så lenge du ikke gjør en vane ut av det og har en ok leder. Altså; Greit den dagen du glemte matpakka. Ikke greit å gjøre hver arbeidsdag/flere ganger i uka. Anonymkode: c71ec...142 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #20 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pussig spørsmål, i og med at det her ikke er uniform eller ikke som er problemstillingen, men hvorvidt du har lov til å forlate at arbeidsplassen for å gjøre private ærend når du har betalt lunsj (som du jo har i kommunehelsetjenesten)… Fasiten er selvsagt at det ikke er greit, med mindre du fører tiden du er på butikken til avspasering og jobber det inn igjen . I virkelighetens verden så er det ingen som bryr seg, så lenge du ikke gjør en vane ut av det og har en ok leder. Altså; Greit den dagen du glemte matpakka. Ikke greit å gjøre hver arbeidsdag/flere ganger i uka. Anonymkode: c71ec...142 Man har rett på lunsjpause selv om man har betalt lunsj. Man skal være tilgjengelig med mulighet for å trå til/rykke ut, men å disponere en halvtimes pause skal man, uansett lønn eller ikke. Anonymkode: 3f6f8...ce8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå