Gå til innhold

Skolestart ungdomsskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på møte på 9 trinn. Skolen har gjort endringer i år sånn at alle starter kl 10 på Mandag- onsdag og fredag. Og kl 8.15 ellers. Men dette mener noen foreldre at ødelegger søvnmønster til ungdommen. 

Jeg bare lurer: seriøst????

Anonymkode: 7843f...8d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig. Det må være veldig tungt å stå opp torsdag når man kunne sove to timer lenger dagen før. Man vet jo at det er best å ha et fast søvnmønster og ikke sove veldig mye lenger i helgene enn i hverdagene og det gjelder både voksne og barn. 

• Liker 1
Skrevet

Er dette noe de tenker å prøve ut neste skolehalvår?

Det er jo tøft av de å prøve det ut, og jeg skjønner ikke helt foreldrene som mener dette ødelegger søvnmønster. Når står ungdommen opp på helg f.eks, i hvertfall ikke tidsnok til å kunne vært på skolen til kl 8.15

Mer spennende hvordan de løser det med å få nok timer, blir skoledagen da 2 timer lenger utover ettermiddagen på de dagene de starter kl 10 så kan det jo kræsje med aktiviteter etter skolen. 

Skrevet

Hadde forstått det om det var kl 0900 hver dag, men 10?! Min soveungdom hadde blitt mer søvnig og trøtt av å ikke kunne stå opp til samme tid, evt hadde han fortsatt stått opp tidlig (når vi vekker før jobb) og hatt masse dødtid, som igjen hadde påvirket skolen. Her hadde nok ungdommene hengt mer på det lokale senteret og byen ser jeg for meg. 

Hadde og blitt verre for oss å levere om han feks mistet bussen, eller kjørt han til bussen ved dårlig vær. (Nå rekker vi det før jobb). 

Her hadde det ikke funket eller vært en god ide. 

Anonymkode: 43475...b8c

Skrevet

Her starter de 8.30 tre dager, 9.15 én dag og 10.30 en dag. Det ødelegger ikke noe søvnmønster. Jeg skjønner på en måte problemstillingen, og skoledagene blir lengre, men søvnmønsteret ødelegger de glatt i helga uansett. Min forsøker trene eller gjøre lekser den ene dagen hun begynner sent, sp det finns løsninger fir dem som tenker op fast vekketid….. Sikkert ikke gjennomførbart tre dager i uka…. 

Anonymkode: 5b46e...817

Skrevet

Søvnmønsteret er ikke noe stress, men morgen går på rutine, så å ha forskjellige fra dag til dag er bare stress.

Anonymkode: 96c7d...4a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...